cbpwr Skrevet July 8, 2007 Rapporter Skrevet July 8, 2007 Hej. Nogle der kender ca. blandingsforholdet ? Har en gl. Fiesta fra 88 1.4i Prøvede med halv tank benzin og så bare 5l e85, har ikke kørt så meget endnu men umildbart gik det fint. Mener der er plads til 45L i tanken. Så det er vel ca 1:4 måske prøve halv af hver næste gang. Hvad vil der ske hvis blandingsforholdet er for højt vil den ikke starte eller køre? Eller vil den bare trække dårligt? -Claus-
Guest Supermule Besvaret July 8, 2007 Rapporter Besvaret July 8, 2007 Min Starlet fra 88, var IKKE glad for etanol..... Den begyndte først at gå fint, da det var ren benzin igen..... Den skulle satme ha' nogle omdr. før at den trak som den skulle.....
cbpwr Besvaret July 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 9, 2007 Opdatering. Turen til jobbet gik fint, måske er det bare mig, synes den larmede mindre end normalt og at den ikke blev så hurtig varm som den plejer ? nok bare mig. Trækkræften er den samme, synes ikke jeg kunne mærke det negativt ihvertfald. Men ok nu er det også kun 5L e85 og nok ca. 22L benzin (ca 18% E85 må det være) Supermule, prøvede du rent e85 på din eller? -Claus-
cbpwr Besvaret July 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 9, 2007 har nu halv benzin (95okt) halv e85. Køre fint synes jeg. Går ca. 1-2km kortere på denne blanding end ren benzin. -claus-
Martin R Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Men er det ikke lidt risci business at fylde E85 på en ny bil?? Der må vel være en del mere i det end bare pakninger der ikke har godt af det?? Ellers ville man vel kunne købe ny pakninger alle steder....
Guest Supermule Besvaret July 10, 2007 Rapporter Besvaret July 10, 2007 Men jeg kan love dig det er dyrt at skifte dem allesammen....:(
Eg Egemarke Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 Min gamle 9000i gik på ren E85 i næsten 4 år uden problemer, bevares den træk som var der en campingvogn bagefter,men startede og gik ellers som den skulle samt havde et ca 20 % højere forbrug. E85 fungerer RIGTIGT dårligt i karburator biler, da disse ikke kan kompensere for den ringere brændværdi i E85.
Porter Besvaret May 11, 2009 Rapporter Besvaret May 11, 2009 e85 Jeg har kørt på 1/3 E85 længe på min A6'er fra 2000. Den kører fint på det. Sidst her har jeg fyldt ½-½ på den og den kører stadigt fint. Jeg kan ikke mærke nogen forskel, kun i forbruget det stiger fra ca. 8,5-9,0L/km til ca. 10,5-11L/km. Så der er formenligt ikke noget sparet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu