Jump to content

Afgifter på mad

Recommended Posts

Guest Nadynka
Besvaret
Sverige er også med i verdenssamfundet' date=' så du bliver også berørt på pungen. ;)[/quote'] Yes I know, men nu er mad jo billigere i SE end i DK, så lad den bare stige lidt i SE, det er stadig billigere end i DK /Nadynka
Besvaret
Yes I know, men nu er mad jo billigere i SE end i DK, så lad den bare stige lidt i SE, det er stadig billigere end i DK /Nadynka
Meget kloge ord, fra en klog og lækker dame! :th2:
Guest Nadynka
Besvaret
HAHAHAHA... ja det er det faktisk :laugh: :laugh:
Nåå Molnatos, er man vågnet op fra de døde ...hihi
Guest Nadynka
Besvaret
Meget kloge ord' date=' fra en klog og lækker dame! :th2:[/quote'] Ilige måde :love2:
Besvaret

Sverige kunne starte med at hæve afgiften betydeligt på løsgodis og andet slik, og så tilsvarende sænke afgifterne på frugt og grønt! Den dag venter jeg på :th2: Synes sgu ærlig talt at priserne generelt på frugt og grønt, her i Sverige, er for dyre! I hvert fald sammenlignet med priserne i Danmark. Og når slik åbenbart er så billigt i Sverige som det er, så giver det INGEN mening at frugt og grønt er så dyrt :thumbdown Nåh, det var bare en sidebemærkning :p

Guest Nadynka
Besvaret
Sverige kunne starte med at hæve afgiften betydeligt på løsgodis og andet slik, og så tilsvarende sænke afgifterne på frugt og grønt! Den dag venter jeg på :th2: Synes sgu ærlig talt at priserne generelt på frugt og grønt, her i Sverige, er for dyre! I hvert fald sammenlignet med priserne i Danmark. Og når slik åbenbart er så billigt i Sverige som det er, så giver det INGEN mening at frugt og grønt er så dyrt :thumbdown Nåh, det var bare en sidebemærkning :p
Toft, det har du ret i, en agurk i Netto koster 17SEK det er jo vanvigttigt :eek:
Besvaret
Meget muligt, at grøntsagerne er dyrere i Sverige - men de er sq også bedre! Køber generelt ikke grøntsager i fx. Netto - alt kommer fra Holland og smager ikke af en skid. Jeg bliver også en del irriteret over at købe en vandmelon, som ikke smager af en dyt! Når jeg køber mine frugter og grøntsager i Sverige, så ved jeg at de som regel smager af noget - og smager godt. Derfor er det dyrere...!
Besvaret
Meget muligt, at grøntsagerne er dyrere i Sverige - men de er sq også bedre! Køber generelt ikke grøntsager i fx. Netto - alt kommer fra Holland og smager ikke af en skid. Jeg bliver også en del irriteret over at købe en vandmelon, som ikke smager af en dyt! Når jeg køber mine frugter og grøntsager i Sverige, så ved jeg at de som regel smager af noget - og smager godt. Derfor er det dyrere...!
Nu er der så også forskel på om du köber frugt og grönt i Netto og et kvalitetsvarehus i DK ik?;)
Guest Nadynka
Besvaret
Nu er der så også forskel på om du köber frugt og grönt i Netto og et kvalitetsvarehus i DK ik?;)
Det er meget sjovt, for jeg skriver jo ikke om jeg køber grønsager i Netto, jeg omtaler en vilkårlig pris på en agurk.....men om det er Willys, Netto eller City Cross så betaler jeg ikke 17 SEK for en lille rynket agurk...:p
Besvaret
Det er meget sjovt' date=' for jeg skriver jo ikke om jeg køber grønsager i Netto, jeg omtaler en vilkårlig pris på en agurk.....men om det er Willys, Netto eller City Cross så betaler jeg ikke 17 SEK for en lille rynket agurk...:p[/quote'] Tror du ikke at det har været kiloprisen?
Besvaret
Meget muligt' date=' at grøntsagerne er dyrere i Sverige - men de er sq også bedre![/quote'] Det kommer jo an på hvilke forretninger du sammenligner med i DK. Jeg kan sagtens finde godt frugt/grønt i DK, til billigere penge end tilsvarende kvalitet i SE. Jeg går også uden om alt det hollandske gensplejsede lort, som nærmest aldrig har set jord! Men det er ikke kun i Netto du finder frugt/grønt fra Holland, det gør du også i f.eks ICA og Willys ;)
Besvaret
...............simpelthen en skandale mht kvaliteten af frugt/grønt: gammelt, råddent, og i bedste fald yderst utiltalende :eek:
Er meget enig i dette udtalende. Har været fælt skuffed over grøntsager i SE, men samtidligt glad over at udbudet har været større. Du kan finde mere spændende typer af salad/grøntsager. Men generellt så har supermarkeder i sverige forholdsvis ringe kvalitet på grøntsager. Oftest tager man ned til torvet og handler, eller går i en specialforretning.
Besvaret
Er meget enig i dette udtalende. Har været fælt skuffed over grøntsager i SE' date=' men samtidligt glad over at udbudet har været større. Du kan finde mere spændende typer af salad/grøntsager. Men generellt så har supermarkeder i sverige forholdsvis ringe kvalitet på grøntsager. Oftest tager man ned til torvet og handler, eller går i en specialforretning.[/quote'] Nu mente jeg ikke forretninger generelt i SE, men ICA'en i Lindeborg ;) Der er meget godt frugt/grønt i mange forretninger, men lige den ICA her, der skal man virkelig ramme dagen hvis man fristes til at putte noget frugt/grønt ned i sin indkøbskurv :) Jeg handler både frugt/grønt i DK og SE, mest SE af praktiske årsager, men jeg er ligeglad hvor jeg køber det henne, så længe kvaliteten er ok. Samme kvalitet er ikke svært for mig at finde i begge lande, men Sverige er bare noget dyrere end Danmark, desværre.
Besvaret
Hvis du køber det hos grønthandleren, så husk at sammenlign med grønthandlerne i DK. Køber du i ICA, så sammenlign med Brugsen eller lign i DK. I øvrigt er der STOR forskel på frugt/grønt alene i diverse ICA forretninger. Den vi har her i Bunkeflostrand er generelt udemærket mht kvaliteten, men priserne er pebrede. ICA'en i f.eks Lindeborg er simpelthen en skandale mht kvaliteten af frugt/grønt: gammelt, råddent, og i bedste fald yderst utiltalende :eek:
Jeg køber mine madvarer i den biks, jeg kommer forbi... :p Men jo - der er da forskel på, om man er i et 'dyrt' varehus eller i Netto/Willys. Jeg synes bare, at når jeg køber frugt og grønt her i SE, så er kvaliteten bedre. Fx. kan jeg hente en vandmelon i Føtex, og den smager af hat! Køber jeg en tilsvarende vandmelon i ICA, smager den sørme af noget. Det samme gælder tomater, agurker, pærer og så videre. Nu handler jeg ikke i Willys, men hvis jeg skal sammenligne f.x. Netto i DK og i SE, så er varene altså bedre i den svenske del af koncernen. Måske har jeg bare været heldig...? Anyway: Jeg vil gerne betale lidt mere for nogle gode varer, som smager af noget og har set jorden engang... :th2:
Besvaret
Anyway: Jeg vil gerne betale lidt mere for nogle gode varer' date=' som smager af noget og har set jorden engang... :th2:[/quote']Ja, det er vi mange der gerne vil, men derfor kan man da stadig diskutere det uhensigtsmässige i, at fx. lösgodis og sodavand er så meget billigere;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...