Jump to content

Så vågnede svenskerne op til dåd......

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Måske vi sku' gi' en HH-tunnel Med Femernbroen endeligt vedtaget og vejen imellem Sverige og dets eksportmarked Tyskland i sigte udviser svenskerne langt større interesse for en mulig forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg end tidligere. Det handler for svenskerne ligeledes om, at få mulighed for at tilknytte sig højhastighedsbanerne, der kører til Hamborg og Berlin. Denne tanke kræver dog netop en HH-tunnel, da Øresundsbron i forvejen er presset til grænsen, hvorfor den ikke kan klare højhastighedstogene. Ideen kræver dog en betydelig udbygning af kystbanen og en korridor imellem Helsingør og Tåstrup, hvor der fokuseres på både motorvej og jernbane. (Tom Danielsen) Side 8-9 Kilde: Helsingør Dagblad Observer Danmark A/S

Besvaret

Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man vil lave en biltunnel også. For med mindre at de vil have endnu mere kaos i Helsingør end de allerede har på Kongevejen, skal tunellen munde ud syd for byen, f.eks. helt nede ved Mørdrupvej. Det bliver SVINE-dyrt...

Besvaret
Jeg kan simpelthen ikke forestille mig' date=' at man vil lave en biltunnel også. For med mindre at de vil have endnu mere kaos i Helsingør end de allerede har på Kongevejen, skal tunellen munde ud syd for byen, f.eks. helt nede ved Mørdrupvej. Det bliver SVINE-dyrt...[/quote'] er alle bro projekter af den her art ikke svine dyre :)?
  • 3 weeks later...
Besvaret

Men hvem skulle betale forbindelsen hvis det kunne skulle blive en togtunnel ??? For at få tilstrækkelig med trafik, så nytter det ikke med en togforbindelse På Storebælt og Øresund er det bilerne der betaler langt hoved delen af regningen se på tunnelen under kanalen, den kommer formentligt aldrig til at kunne giver overskud, men er konstant konkurs truet så bro eller tunnel betyder ikke så meget, bare den også bliver til biler :love:

Besvaret

Jeg synes i øvrigt at overskriften er misvisende, for svenskerne har snakket om en togtunnel heroppe i al den tid jeg har boet her. Det er de danske politikere der har afvist pga problemerne med at få folk til at bruge øresundsbroen. Jeg kunne såmænd godt leve med en togtunnel heroppe, hvis det ikke bare blev international trafik. Lidt lokal baner som Lille Nord videre til Ängelholm eller Hornbækbanen videre til Landskrona kunne da være vældigt spændende.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...