Guest Supermule Skrevet July 24, 2007 Rapporter Skrevet July 24, 2007 Måske vi sku' gi' en HH-tunnel Med Femernbroen endeligt vedtaget og vejen imellem Sverige og dets eksportmarked Tyskland i sigte udviser svenskerne langt større interesse for en mulig forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg end tidligere. Det handler for svenskerne ligeledes om, at få mulighed for at tilknytte sig højhastighedsbanerne, der kører til Hamborg og Berlin. Denne tanke kræver dog netop en HH-tunnel, da Øresundsbron i forvejen er presset til grænsen, hvorfor den ikke kan klare højhastighedstogene. Ideen kræver dog en betydelig udbygning af kystbanen og en korridor imellem Helsingør og Tåstrup, hvor der fokuseres på både motorvej og jernbane. (Tom Danielsen) Side 8-9 Kilde: Helsingør Dagblad Observer Danmark A/S
Markowitch Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 http://www.oresunddirekt.com/news.aspx?type=news&id=37103〈=1013&year=2004&month= Mon om den også bliver for biler? Jeg kan kun se tog nævnt.
Guest Supermule Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Det ville være en stor fejl at udelukke bilerne.....:( http://www.oresunddirekt.com/news.aspx?type=news&id=37103〈=1013&year=2004&month= Mon om den også bliver for biler? Jeg kan kun se tog nævnt.
jacobe Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at man vil lave en biltunnel også. For med mindre at de vil have endnu mere kaos i Helsingør end de allerede har på Kongevejen, skal tunellen munde ud syd for byen, f.eks. helt nede ved Mørdrupvej. Det bliver SVINE-dyrt...
Scion Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Jeg kan simpelthen ikke forestille mig' date=' at man vil lave en biltunnel også. For med mindre at de vil have endnu mere kaos i Helsingør end de allerede har på Kongevejen, skal tunellen munde ud syd for byen, f.eks. helt nede ved Mørdrupvej. Det bliver SVINE-dyrt...[/quote'] er alle bro projekter af den her art ikke svine dyre :)?
Pakwhan Besvaret August 15, 2007 Rapporter Besvaret August 15, 2007 Men hvem skulle betale forbindelsen hvis det kunne skulle blive en togtunnel ??? For at få tilstrækkelig med trafik, så nytter det ikke med en togforbindelse På Storebælt og Øresund er det bilerne der betaler langt hoved delen af regningen se på tunnelen under kanalen, den kommer formentligt aldrig til at kunne giver overskud, men er konstant konkurs truet så bro eller tunnel betyder ikke så meget, bare den også bliver til biler
Admin Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Jeg synes i øvrigt at overskriften er misvisende, for svenskerne har snakket om en togtunnel heroppe i al den tid jeg har boet her. Det er de danske politikere der har afvist pga problemerne med at få folk til at bruge øresundsbroen. Jeg kunne såmænd godt leve med en togtunnel heroppe, hvis det ikke bare blev international trafik. Lidt lokal baner som Lille Nord videre til Ängelholm eller Hornbækbanen videre til Landskrona kunne da være vældigt spændende.
Ringkow Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Jeg er ligeglad, hvor mange penge, det kommer til at koste, eller om det er en bro/tunnel, det skal bare väre en fast forbindelse.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu