Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvis man nu gerne vil vide om der ligger noget spændende gældsbrev eller andre ting i en bolig, kan man få lavet et udskrift af tingbogsoplysningerne på en bolig?

Besvaret
Hvis man nu gerne vil vide om der ligger noget spændende gældsbrev eller andre ting i en bolig' date=' kan man få lavet et udskrift af tingbogsoplysningerne på en bolig?[/quote'] I Sverige, går jeg ud fra. Du kan få et "gravationsbevis" fra Inskrivningsmyndigheten ved Hässleholms Tingsrätt, hvis det er her i Skåne. Det koster muligvis et eller andet. Der kan du se pantebreve og servitutter. Skjult gæld behøver du ikke være bange for, men servitutterne, som altid står nævnt i boligpræsentationen, kan være interessante. De samme oplysninger kan du få fra mægleren, så om det er besværet værd, ved jeg ikke. Jeg tænkte i øvrigt for længe siden på at spørge min kommune, om de havde noget liggende om mine huse, byggesager og sådan noget, men har aldrig fået det gjort. Det kan man jo gøre, hvis man er nysgerrig nok. :)
Besvaret
I Sverige, går jeg ud fra. Du kan få et "gravationsbevis" fra Inskrivningsmyndigheten ved Hässleholms Tingsrätt, hvis det er her i Skåne. Det koster muligvis et eller andet. Der kan du se pantebreve og servitutter. Skjult gæld behøver du ikke være bange for, men servitutterne, som altid står nævnt i boligpræsentationen, kan være interessante. De samme oplysninger kan du få fra mægleren, så om det er besværet værd, ved jeg ikke. Jeg tænkte i øvrigt for længe siden på at spørge min kommune, om de havde noget liggende om mine huse, byggesager og sådan noget, men har aldrig fået det gjort. Det kan man jo gøre, hvis man er nysgerrig nok. :)
mange tak nils :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...