Scion Skrevet July 27, 2007 Rapporter Skrevet July 27, 2007 Det er jo ...egentlig en meget fin bil. Nogen der har nogen erfaringer med den? jeg kan se at den ikke officielt sælges i sverige, kun på import. Jeg bare de tal de opgiver for benzinforbrug er forbløffende gode, små 10km/l for en 4.8 liters amerikaner med 300heste, lyder lidt optimistisk? Tænkte bare at vi har så mange ...bil entusiaster herinde at der måske var nogen der enten forhandlede dem eller havde erfaringer med dem (jeg tænker på om de går i stykker, kører godt på lange ture etc.)
Guest Trinity Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Vær så artig: http://www.bytbil.com/carinfo.cgi?id=6DC756CBABB157&look=autoimpexvellinge
Guest PeterK Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Det er jo ...egentlig en meget fin bil. Nogen der har nogen erfaringer med den? jeg kan se at den ikke officielt sælges i sverige, kun på import. Jeg bare de tal de opgiver for benzinforbrug er forbløffende gode, små 10km/l for en 4.8 liters amerikaner med 300heste, lyder lidt optimistisk? Tænkte bare at vi har så mange ...bil entusiaster herinde at der måske var nogen der enten forhandlede dem eller havde erfaringer med dem (jeg tænker på om de går i stykker, kører godt på lange ture etc.) _____________________________________________________________ Jeg har altid syntes at US-biler var grimme og plastikagtige, bortset fra de HELT gamle Corvetter.... MEN var i Monaco i maj med jobbet og på en fridag lejede vi den nye Mustang Shelby og efter at have stirret stift på den i et par timer sammen med min kollega på en bakketop med udsigt over Monte Carlo havn.............Tjjaaaa så faldt den sgu´meget godt ind i landskabet og den lyder som en brunstig tyr i parringstid (er lige kommet hjem fra ZOO:) ) Mange af mine venner vil helt sikkert slå mig, men jeg siger GODKENDT, på baggrund af at den er anderledes og nostalgisk. Og vil man gerne have en ny bil med over 500 hypper, til samme pris som en skrabet tysker, så er det bare med at hoppe ud i det!!
Scion Besvaret July 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 27, 2007 Nu kommer jeg jo til at lyde helt vildt ynkelig, men jeg synes nu nok jeg kunne klare mig med den almindelige 4,6 liters GT med 300HK, 5,5 til hundrede er rigeligt til mig :) Men Trinity, har du prøvet at køre den? jeg er lidt nysgerrig efter om den er rar at køre i til hverdag, havde tænkt at måske bruge den som pendler bilen heh :) det bliver ca. 230km om dagen...så den skal helst være lidt behagelig.
nikolaj Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 nu er top gear jo top gear.. men med et UK show der anmelder US biler så kan man være sikker på, at alle fejlene på bilen bliver fremhævet.. Hr. Clarkson kan heller ikke helt holde sig væk http://www.youtube.com/watch?v=kGd1UBUDvZY shelby http://www.youtube.com/watch?v=eMDYmD848iw GT
Scion Besvaret July 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 27, 2007 jeg kan ikke sige andet end, hvor tit er det egentlig at man kører helt amok hurtigt i hjørnerne :)? men udover det så virker de da ikke specielt lune på shelby'en, det er ligesom om at den er for meget ....for meget, så at sige :)
nikolaj Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 det tror jeg sgu også den er.. Det om GT'eren lyder nu fornuftigt nok. Top Gear kan nu engang bedst li engelske biler og det skal man bare lige huske på. men vi er enige... den ser godt ud.. og lyden da han skyder GT'en af, er også ganske go. Bare du ikke vil drifte hele vejen rundt i nedkørselsrampen, så tror jeg det er en ret lækker bil. og til prisen sååå
Guest Mogens Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 American cars... Jeg har altid syntes at US-biler var grimme og plastikagtige... Jeg er helt uenig, men har også på et tidspunkt (samt eet år og 45.000 km) været ejer af en '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 liters V8 m/300 hk og 450 nm. Utrolig dejlig bil, som jeg gerne køber igen - altså blot som en Corvette Z06
Guest PeterK Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Jeg er helt uenig, men har også på et tidspunkt (samt eet år og 45.000 km) været ejer af en '98 Chevrolet Camaro Z28 5,7 liters V8 m/300 hk og 450 nm. Utrolig dejlig bil, som jeg gerne køber igen - altså blot som en Corvette Z06 Mogens: Gå ud og vask din mund:D (Det skrev du også til mig, da jeg sagde Audi S5 var lækker:) ....Og jeg vil hellere have en S5 end 100 stk Corvette Z06, selvom Audi er blev noget af en "commodity-car":laugh:
Peter H. Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Mogens: Gå ud og vask din mund (Det skrev du også til mig, da jeg sagde Audi S5 var lækker ....Og jeg vil hellere have en S5 end 100 stk Corvette Z06, selvom Audi er blev noget af en "commodity-car":laugh: Det er også 2 meget forskellige biler :)
Guest Mogens Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Porsche styrer Det er også 2 meget forskellige biler :) DÉT må man sgu dig ret i Man skal have ejet en amerikaner med mange muscler for at vide, hvad det er. Slår selvfølgelig ikke vore Porsche 996 turbo'er, Peter :)
Guest Trinity Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Scion: du er meget velkommen til at kontakte mig på min mobil... Skriv en PB hvis du mangler numret.
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Jeg faldt lige over en dansk prøvetur i en http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=922 Og den har også været forbi danske Motor's journalister: http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A1F24F4F-F183-4B34-B5D3-5561758A1778/0/3033.pdf De kørte 6,5 km/L i deres test.
Plejdrup Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 jeg er lidt nysgerrig efter om den er rar at køre i til hverdag, havde tænkt at måske bruge den som pendler bilen heh :) det bliver ca. 230km om dagen...så den skal helst være lidt behagelig. De kørte 6,5 km/L i deres test. 230 km kørsel om dagen = cirka 35.5 liter benzin Med en binzinpris på de 10 kr. +- så vil det koster kr. 355 for benzin hver dag til og fra arbejde. Det er kr. 1775 om ugen og kr. 7100 og måneden. kr. 85200 om året Så skal du vel også lige handle og en tur over til vennen i københavn - Så har man hurtigt brugt en sjat på benzin :th2:
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Så har man hurtigt brugt en sjat på benzin :th2: Og den lyder edderdælme nice mens den brænder det af!
Plejdrup Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Og den lyder edderdælme nice mens den brænder det af! Ingen tvivl
Scion Besvaret July 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 28, 2007 Jeg faldt lige over en dansk prøvetur i en http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=922 Og den har også været forbi danske Motor's journalister: http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A1F24F4F-F183-4B34-B5D3-5561758A1778/0/3033.pdf De kørte 6,5 km/L i deres test. var det så i blandet kørsel? alts eu gennemsnit ved blandet kørsel er jo altid totalt urealistiske, men altså min nuværende (meget fine bil! :) ) en peugeot 206, den kører 10% over det den er opgivet til, i EU gennemsnit for blandet kørsel, på den strejkning. så hvis nu bare den her satan kan holde eu gennemsnit for blandet kørsel på den strejkning, så er det rundt regnet 10km/l, og det kan jeg lidt bedre leve med... jeg kan ikke læse fdm testen da jeg ikke er bruger på deres site....
Guest Mogens Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 var det så i blandet kørsel? Niks - det er journalisternes gennemsnit. Min Camaro gik omkring 9 km/l, målt over 45.000 km !
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 var det så i blandet kørsel? alts eu gennemsnit ved blandet kørsel er jo altid totalt urealistiske' date=' men altså min nuværende (meget fine bil! :) ) en peugeot 206, den kører 10% over det den er opgivet til, i EU gennemsnit for blandet kørsel, på den strejkning.[/quote'] Det afhænger rigtig meget af hvordan du kører. Det her snit var journalisternes snit og de har nok alt andet lige givet den lidt kul ind imellem. Og kører du pæn lige og konstant - ikke for høj - fart hjælper det gevaldigt i den økonomiske retning.
Guest Mogens Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Uha ja.. Men jeg ved ikke med dig.. Men hvis jeg kørte i sådan en ville jeg altså have vældig svært ved ikke at sparke bare lidt til den.. Men klart, hvis de lange stræk tages uden for meget start/stop/kø og med jævn 110 km/t motorvejsfart så holder det formentlig nok. Udover benzinøkonomien så skal du nok også være klar til at tage en rimelig afskrivning på den hvis du bruger den som pendler... Den får hurtigt mange km på hjulene. Men rigtig fed bil, bestemt! Og ikke mainstream som alle de andre BMW og VAG biler der ruller på broen hver dag. Folk pendler jo melem Sverige og DK i de "mærkeligste" biler - Porsche, Aston Martin, Audi V8 så det ;) Men jeg vil give dig ret i, at de mange km vil koste en høj afskrivning. Vedr. brændstoføkonomien kører man ikke en amerikaner med stort moment og mange HK på den måde, du tror og angiver. Man cruiser mere og nyder den megen street-respekt, der er ved at køre i bilen !
larscph Besvaret July 28, 2007 Rapporter Besvaret July 28, 2007 Folk pendler jo melem Sverige og DK i de "mærkeligste" biler - Porsche' date=' Aston Martin, Audi V8 så det ;) [/quote'] Klart nok... Men hvis du stiller dig op og tæller er der dog nok visse biler der er hyppigere repræsenteret end andre. Jeg ved jo ikke "hvem" er og hvad "man" gør. Selvfølgelig er det da en fornøjelse at sløve afsted i sådan en med ruderne nede og lyden fra den. Eller bare låse fartpiloten på 110 og crusie nærmest lydløst derud af. Men hvis "man" ikke også trykker bare lidt til den ind imellem og lader de mange HK og det lækre moment udfolde sig. Tja, så er jeg nok bare en anden end "man" og må bløde den ringere benzinøkonomi sådan en opførsel eventuelt kan medføre.
Scion Besvaret July 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 28, 2007 Klart nok... Men hvis du stiller dig op og tæller er der dog nok visse biler der er hyppigere repræsenteret end andre. Jeg ved jo ikke "hvem" er og hvad "man" gør. Selvfølgelig er det da en fornøjelse at sløve afsted i sådan en med ruderne nede og lyden fra den. Eller bare låse fartpiloten på 110 og crusie nærmest lydløst derud af. Men hvis "man" ikke også trykker bare lidt til den ind imellem og lader de mange HK og det lækre moment udfolde sig. Tja, så er jeg nok bare en anden end "man" og må bløde den ringere benzinøkonomi sådan en opførsel eventuelt kan medføre. Det tror jeg da klart man ville, ind imellem... men jeg vil nu tro at til "hverdag" vil man nok bare køre stille og roligt, der skal alligevel ræses ret mange kilometer før det rykker ved regnskabet på sådan en tur :) Til orientering om min situation regner jeg også med at arbejde hjemme 2 dage om ugen, så jeg kun skal køre 3-4 gange om ugen. Det som blev nævnt tidligere med at man cruiser er også lidt det jeg håber på at man føler sig mest motiveret til i sådan en bil... fordi jeg vil faktisk netop *Ikke* have en "japser på syre" type bil, som er så hårdtpumpet at man føler den hele tiden skal ha gas for at den (og en selv) er tilfreds :) Så burde det også være mere komfortabelt at køre turen, det har jeg lidt i fokus fordi jeg ikke gider at være træt når jeg kommer frem (og det gør jeg hvis jeg kører enten for aggressivt, eller bilen ikke er komfortabel nok).
larscph Besvaret July 29, 2007 Rapporter Besvaret July 29, 2007 Det tror jeg da klart man ville' date=' ind imellem... men jeg vil nu tro at til "hverdag" vil man nok bare køre stille og roligt, der skal alligevel ræses ret mange kilometer før det rykker ved regnskabet på sådan en tur :)[/quote'] Hehe.. Nej nemlig ikke. Nu kender jeg ikke trafikken hvor du skal køre, man alt andet lige er morgen/eftermiddags trafikken nu så heller ikke specielt velegnet til at køre særlig racer-agtigt.
larscph Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Forsikring Et argument FOR at købe sådan en er så forsikringen. Jeg spurgte lige for sjov mit nuværende selskab (IF) om en pris på en 2007 Mustang GT. Fuld forsikring, 6000 selvrisk på kasko, BilXtra der dækker p-skader+hærværk osv. 20.000 km årlig kørsträcka. 7.005 sek årligt... wtf... Det er da vist rimeligt for en 300 hk V8 eller hva?!?
Guest Mogens Besvaret July 30, 2007 Rapporter Besvaret July 30, 2007 Et argument FOR at købe sådan en er så forsikringen. Jeg spurgte lige for sjov mit nuværende selskab (IF) om en pris på en 2007 Mustang GT. Fuld forsikring, 6000 selvrisk på kasko, BilXtra der dækker p-skader+hærværk osv. 20.000 km årlig kørsträcka. 7.005 sek årligt... wtf... Det er da vist rimeligt for en 300 hk V8 eller hva?!? Prøv at spørge med det rette km-tal - ligger vel noget højere 20.000 km årligt ? (230 km om dagen plus det løse)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu