Jump to content

Bil m. US specifikationer der skal registreres i Sverige

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg er netop flyttet til Sverige (fra Belgien) og kører frem til sidst i august, hvor jeg har tid ved Bilprovningen, lovligt rundt i min Subaru Impreza WRX på belgiske plader og med belgisk forsikring. Så langt så godt. Der er imidlertid et par småting som jeg er lidt bekymret for: 1) Min bil har naturligvis belgisk registreringsattest og har kørt i Belgien det sidste års tid, inden da var den dog i USA, og bilen er altså oprindeligt produceret til det amerikanske marked og købt i USA og har således 'US specifications' herunder bl.a. tripptæller/trippmätar og speedometer/vägmätar der viser miles istedet for kilometre. Speedometeret viser dog også kilometre dog med meget små typer. Spørgsmål 1: Hvorledes påvirker dette mon indregistrings besikningen ved Bilprovningen? - hvis det skal ændres, dvs triptælleren omprogrammeres, hvor får jeg så dette gjort? 2) Jeg har ladet mig fortælle at ens bil inden registreingsbesiktningen skal registreres som flyttegods/flyttsak ved Vägverket, Spørgsmål 2: Er det sandt og i så fald hvordan gør man det så, er der en speciel blanket som i har brugt? - er det 'for sent' nu hvor jeg allerede er registreret som havende boet i Sverige i 1,5 måned? 3) Grundet at det pt. er næsten umuligt at få tid ved Bilprovningen, når bilens belgiske registreringsbevis at udløbe inden besiktningen. Spørgsmål 3: Hvorledes påvirker dette mon indregistrings besikningen ved Bilprovningen? Spørgsmål 4: Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved registrering af en 'amerikansk bil' i Sverige? Jeg håber der er et kvikt hoved eller to den kan være behjælpelig... Tak!

Besvaret

1) Hvis bilen er synet på belgiske plader er den EU godkendt og du burde ikke få problemer "blot" fordi de største bogstaver er i Miles. 2) Nej du behøves ikke registrere den som flyttegods med sådan bil - hav blot din belgiske registreringsattest samt evt. købskvittering med til bilprovningen. Talte selv med VV da jeg skulle regge min DK bil ind i Sverige og flyttsak bruges egentlig ikke længere af dem. 3) Det burde ikke give nogen ballade at det udløber, da du blot skal bevise at den tidligere har været regget i et EU land. 4) Pas...

Besvaret

Tak for svaret, det er beroligende, saa er det bare om det giver problemer (enten ved syn eller fremtidigt salg) at 'km-taelleren' maaler i miles?

Besvaret

Selv tak :) Kunne måske anbefale at du tog en sludder med Subaru Sverige, om de kan stille board computeren om til at tælle i KM fremfor Miles. Tror den bliver svær at komme af med når den tæller Miles (den er rigeligt svær at komme af med i forvejen, har selv en europæisk WRX STI til salg). Subaru i Malmö er rigtigt flinke og hjælpsomme, så prøv at hør dem ad...

Besvaret
Selv tak :) Kunne måske anbefale at du tog en sludder med Subaru Sverige, om de kan stille board computeren om til at tælle i KM fremfor Miles. Tror den bliver svær at komme af med når den tæller Miles (den er rigeligt svær at komme af med i forvejen, har selv en europæisk WRX STI til salg). Subaru i Malmö er rigtigt flinke og hjælpsomme, så prøv at hør dem ad...
Ja god ide, nu ved jeg så hellere ikke hvor meget du og andre folk her i Skandinavien tager for jeres Impreza'er, sammenlignet med resten af Europa synes jeg priserne er lidt opskruet. Jeg har eksempelvis for 4 måneder siden givet ca. 137 000 Dkr for en Subaru Impreza WRX, 2.0 Wagon fra 2005 der havde kørt 20 000 km i Belgien, i Sverige tror jeg rask væk den ville have kostet mig mindste 200 000 Dkr.
  • 2 weeks later...
Besvaret
Ja god ide' date=' nu ved jeg så hellere ikke hvor meget du og andre folk her i Skandinavien tager for jeres Impreza'er, sammenlignet med resten af Europa synes jeg priserne er lidt opskruet. Jeg har eksempelvis for 4 måneder siden givet ca. 137 000 Dkr for en Subaru Impreza WRX, 2.0 Wagon fra 2005 der havde kørt 20 000 km i Belgien, i Sverige tror jeg rask væk den ville have kostet mig mindste 200 000 Dkr.[/quote'] Hej! Jeg tror næsten det er sammen pris (ved det ikke)... Den er brugt 2 år gammel, det er en wagon og ikke WRX STI. Husk på der kommer en ny model i 2008.
  • 3 weeks later...
Besvaret

Undskyld - Jeg bryder lige ind... Når du har importeret en DK bil, er den så på nievau med de oprindeligt svenske biler mht forsikring og afgift? Har hørt et rygte om at importerede biler er dyrere nemlig....

Besvaret

Det kan være at Bilprøvningen brokker sig over sikkerheds selerne ikke er Eu godkendte, og hvis den har Xenon at der måske ikke er automaitsk højde just på og så skal den også ha side blinkere, havde præcis de ting med den C300 SRT 8 jeg har tilsalg... Import biler er ikke dyrere forsikrer eller fiansiere end Svensk solgte.

Besvaret

Et par detaljer...

Det kan være at Bilprøvningen brokker sig over sikkerheds selerne ikke er Eu godkendte, og hvis den har Xenon at der måske ikke er automaitsk højde just på og så skal den også ha side blinkere
Kræves også i DK...
Importbiler er ikke dyrere forsikrer eller fiansiere end Svensk solgte.
Kan det være i nogle forsikringsselskaber - f.eks. hos IF (+2.000 kr)
Besvaret

Yeh - der er stadig et par forsikringsselskaber som lever i de mørke dage og giver svensksolgte biler rabat. Dog er der lyspunkter som f.eks. Salus, som endda har skrevet i deres FAQ på nettet at priserne er de samme for alle biler - import eller ej

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...