Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Da jeg - ifm installationen af Telia digitalt tv - skal have min router (WAN & WLAN) stående ved TV'et, kommer jeg til at mangle kablet netværk til min stationære. Der er dog i huset installeret disse stik: Stik.jpg Det øverste stik er mærket "data". Det naturlige - for mig - er derfor at tænket at jeg på en eller anden måde må kune køre netværk gennem dette stik. Er der nogen derude der kender til det og vil kunne sprede lidt lys over dette? På forhånd tak. Søren

Besvaret
Det øverste stik er mærket "data". Det naturlige - for mig - er derfor at tænket at jeg på en eller anden måde må kune køre netværk gennem dette stik. Er der nogen derude der kender til det og vil kunne sprede lidt lys over dette?
Der kan leveres bredbånd til dig igennem dette stik. ComHem bruger bl.a. samme opskrift til deres leverance. Om Telia kan levere igennem kabelnettet...tja, det er jo bare at drøne på deres hjemmeside og lure. Alternativt gribe luren og kime dem ned.
Besvaret

Tak for hurtigt svar Gio! Så man vil ikke kunne sætte et lokalt netværk op, da stikkene kun kan benyttes til at få ekstern bredbånd?

Der kan leveres bredbånd til dig igennem dette stik. ComHem bruger bl.a. samme opskrift til deres leverance. Om Telia kan levere igennem kabelnettet...tja, det er jo bare at drøne på deres hjemmeside og lure. Alternativt gribe luren og kime dem ned.
Besvaret
Tak for hurtigt svar Gio! Så man vil ikke kunne sætte et lokalt netværk op, da stikkene kun kan benyttes til at få ekstern bredbånd?
Du kan ikke bruge dem som "din egen" kabling, nej. Men alternativt, så kunne du jo købe nogle af de dér "homeplugs", og derved bruge dine el-ledninger til LAN. De er, efterhånden, ved at være oppe i en kvalitet der kan bruges.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...