Schacke Skrevet August 4, 2007 Rapporter Skrevet August 4, 2007 Hmmmmmmm, så blev konens Peugeot solgt, nu skal vi have fat i en kombi. Overvejer at købe privat for 1. gang i min tid som "halvsvensker", men hvad skal man være opmærksom på?????? Ud over bilens stand selvfølgelig, tænkte på ting som: 1. Hvordan tjecker man for restgæld (bilbogen i Danmark, men hvad med i SE?) 2. Er der et sted som (bilbasen.dk og FDM.dk hvor man kan udskrive en standard købsaftale mellem private???) 3. Konens bil blev afleveret til privat i går, skal man bare (ligesom i DK) kontakte sit forsikringsselskab og melde bilen solgt??? Eller skaer det automatisk gennem VV????? Er der andet jeg skal være opmærksom på nu hvor hendes bil er solgt????? Håber I kan hjælpe mig :rolleye:
larscph Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Tillykke med salget! 1 - Det står på reg. attesten hvis der er pant i bilen. Jeg kan ikke helt huske formuleringen, men det er ret åbenlyst. Da vi flyttede vores billån fra forhandler (der havde pant i bilen) til Nordea (der ikke tog pant i bilen) kom der automatisk en ny reg. attest fra VV. 2 - Jeg fandt en på http://www.motormannen.se/ da vi solgte vores BMW privat. 3 - I har (forbåbentlig) indsendt reg. attesten med angivelse af ejerskifte i forbindelse med handlen? Så sker det helt automatisk, forsikringen får besked om ejerskifte og din forsikring ophører. Vær i øvrigt OBS på at der ikke refunderes fordonsskatt, det følger nemlig bilen og ikke ejeren.
credde Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Konsumentverket har også én købsaftale, som man kan hente gratis: http://www.bilar.konsumentverket.se/Documents/bilar/kopekontrakt_bilar.pdf Man kan checke om, der er gæld i bilen, hvis man kender nummerpladen. I såfald går man ind på VV og checker bilen. Hvis der er gæld med pant i bilen, vil der stå kredit et eller andet sted. En god idé er at skrive i købsaftalen, at bilen købes ubehæftet - dvs. fri for gæld.
larscph Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Ahja - det er faktisk et rigtig godt tip - check bilen på www.vv.se Det er ikke alle detaljer der vises på nettet, hvis det er en privatperson der ejer bilen. Men man kan få faxet alle detaljer hvis man taster et faxnummer derinde, danske faxnumre virker også man skal bare skrive 0045xxxxxxxx så kommer den frem. Man får detaljer omkring tidligere ejere, besiktning, pant, mm på bilen.
Schacke Besvaret August 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2007 Hej Lars og Credde Tak for jeres hjælp, så er alt i skønneste orden, ejerskiftepapirerne blev sendt i går sammen med køber, slutseddel blev skrevet og alt er i orden..... Dog skal jeg lige høre: der er en som har bakket ind i min kone på en p-plads, der kom en lille bule og skaden er anmeldt til hans og vores forsikringsselskab og godkendt. Vi har fået en mailet godkendelse og en liste over værksteder som vi må benytte. Mit spørgsmål er nu, må ny ejer godt køre på et af de værksteder som listen indholder og få lavet bilen der????? Selvom den er solgt videre????? pS: ses vi i eftermiddag?????
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu