Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej. Vi har et hus til salg i DK dethar vi haft et lille års tid, vores tålmodighed er ved at løbe op snart, da vi meget gerne vil til sverige. Min mors veninde med tvillinger, vil meget gerne leje vores hus indtil det bliver solgt og så betale alt vedr. huset så vi intet skal betale. vores spørgsmål lyder så.. er det en god idé ??? kan vi flytte op til min mor i sverige, hun bor på en stor gård med masser af plads vi kunne bo dér indtil vores hus i dk er solgt ?? hvis vi ikke ændrer folkeregisteradresse men f. eks laver en c.o. adresse hos hende undgår vi så at skulle betale de 30 % i skat af hvad vi tjener på hussalget i DK ?? hvis vi kan få en co. adresse i sverige, kan vores datter så blive tilmeldt en dagninstution ?, eller kan hun godt ændre folkeregisteradresse derop til men at min mand og jeg som står på huset og alt beholder vores i DK.. ??? håber nogle vil tage sig tid til lige at svare på det de kan... da det fylder meget i hovedet lige nu ;.) jeg har brugt søgefunktionen, men kan ikk finde noget, så håber nogle vil hjælpe. mvh. sisse

Besvaret

Dum ide. Måske kunne I slippe afsted med det - det med c/o-adressen tror jeg nu ikke, I skal gøre - men reelt er der tale om forsøg på unddragelse af skat for et formentlig ikke ubetydeligt beløb, og det synes jeg, man skal lade være med, for det kan blive dyrt. :sad: Kan tvillingemoderen ikke bare købe huset, hvis hun alligevel skal betale "alt på huset"? Så kan hun sælge det videre til den pris, det nu kan skaffe, og så kan i efterfølgende udligne differencen. :) Frygtelig avatar i øvrigt. Har du ikke en kat eller noget... :o

• 2 weeks later...
Besvaret

Kunne man ikke få huset vurderet og bruge det som indskudskapital i et ApS. Dermed får ApS'et en gæld til ejer der lyder på vurderingen af huset. Senere sælger ApS'et huset og indfrier noget af sin gæld til ejer. De sidste 125.000 kr. kan man så hive ud når man endeligt lukker ApS'et, eller sælger det. Med denne, forhåbenlig lovlige(?), konstruktion er der ikke længere tale om et hussalg der skal beskattes, men indfrielse af gæld mellem ApS og dets ejer. Se, dette burde jo ikke interessere skatteverket - oder was? :confused:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...