Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har fået mit nye internet.. 100/100 mbit.. Men har kun 50/50 når jeg tester. Undrede mig selvfølgelig, og har efterfølgende fundet ud af at det muligvis skyldes Relakks. Jeg har ikke selv tilmeldt mig det, og det ser ud til at jeg vil få lidt problemer med at framelde det. Da de skal bruge brugernavn, og en masse andre oplysninger som jeg ikke har. Min udbyder er Bredband2, men jeg synes ikke at kunne se på deres side, at de bruger Relakks. Kan det tænkes at den tidligere ejer af denne IP adresse har brugt Relakks? Og at det så derfor stadig er der? Og kan det være det som æder min hastighed? :-/ Det er ikke muligt at få en anden IP adresse igennem Bredband2, de henviser istedet til www.no-ip.com . Nogen herinde der har prøvet noget lign?

Besvaret
Du har ikke Relakks, hvis du ikke ikke har sat det op på din maskine. Punktum. For at Relakks skal virke, så skal pc´en konfigureres til det (https://www.relakks.com/faq/guides/connectionxp/) Hvad har du testet din hastighed med?
Hmm jamen så er det fint nok.. har bare fra pålidelig kilde fået konstateret at denne IP har været bannet netop pga. Relakks ;-) Jeg har testet med TPtest5, som jeg fandt i en tråd herinde :) Og der siger den 50/50.
Guest Supermule
Besvaret

Registrering/Avregistrering F: Vad gör jag om jag tappar bort mitt användarnamn och/eller lösenord? S: Vi sparar ju inte personnummer eller liknande. Det innebär att det inte finns något sätt för oss att verifiera att du är ägare till ett specifikt konto. Därmed är det kontot i så fall förbrukat. Du måste alltså då skapa dig ett nytt konto och betala igen. Några av våra blivande kunder har upplevt problem vid registreringen. De problem, se nedan, som vi har fått rapporterat till oss är nu åtgärdade. • Registrera en e-postadress med stora bokstäver i • Registrera en e-postadress med underscore ("_") i Några av våra kunder har också haft problem med sina lösenord. Alla kända problem har blivit åtgärdade. F: Vad gör jag för att avregistrera mitt Relakks-konto? S: Ditt konto tas bort efter 30 dagars inaktivitet. Kontakt F: Vem kontaktar jag ifall jag har frågor? S: Skicka e-post till support@relakks.com. Mailet ska följa guiden nedan. Du måste välja ett av följande ämnen att skriva i ämnesraden för e-mailet. Vi vill att ni använder ett och endast ett av ämnena, varken mer eller mindre. • Registration/Unregistration • Technical issues • Payment issues • Press contact • Functionality feedback I ditt e-mail ska du, oavsett ämne, ange ditt användar-ID (t.ex. 12345) och ditt användarnamn (t.ex. relakksdude) samt en tydlig beskrivning av ditt problem/ärende. Vi kommer inte att svara på de e-mail som inte följer den här guiden. OBS! Vi vill verkligen uppmana alla våra användare att först leta efter svar på sina frågor i den här FAQ:n och på avdelningarna "Säkerhetsfrågor" samt "Lagar" innan ni skickar ett e-mail. Det är nödvändigt för att vi inte ska drunkna i frågor som redan finns besvarade här på hemsidan.

Besvaret
Jeg har testet med TPtest5, som jeg fandt i en tråd herinde :) Og der siger den 50/50.
Glem Relakks. Det har intet med din hastighed at gøre, såfremt du aldrig har sat din maskine op til at forbinde til deres servere. Hvad er dit tekniske setup fra "hullet i væggen" og hen til din pc?
Besvaret
Registrering/Avregistrering F: Vad gör jag om jag tappar bort mitt användarnamn och/eller lösenord? S: Vi sparar ju inte personnummer eller liknande. Det innebär att det inte finns något sätt för oss att verifiera att du är ägare till ett specifikt konto. Därmed är det kontot i så fall förbrukat. Du måste alltså då skapa dig ett nytt konto och betala igen. Några av våra blivande kunder har upplevt problem vid registreringen. De problem, se nedan, som vi har fått rapporterat till oss är nu åtgärdade. • Registrera en e-postadress med stora bokstäver i • Registrera en e-postadress med underscore ("_") i Några av våra kunder har också haft problem med sina lösenord. Alla kända problem har blivit åtgärdade. F: Vad gör jag för att avregistrera mitt Relakks-konto? S: Ditt konto tas bort efter 30 dagars inaktivitet. Kontakt F: Vem kontaktar jag ifall jag har frågor? S: Skicka e-post till support@relakks.com. Mailet ska följa guiden nedan. Du måste välja ett av följande ämnen att skriva i ämnesraden för e-mailet. Vi vill att ni använder ett och endast ett av ämnena, varken mer eller mindre. • Registration/Unregistration • Technical issues • Payment issues • Press contact • Functionality feedback I ditt e-mail ska du, oavsett ämne, ange ditt användar-ID (t.ex. 12345) och ditt användarnamn (t.ex. relakksdude) samt en tydlig beskrivning av ditt problem/ärende. Vi kommer inte att svara på de e-mail som inte följer den här guiden. OBS! Vi vill verkligen uppmana alla våra användare att först leta efter svar på sina frågor i den här FAQ:n och på avdelningarna "Säkerhetsfrågor" samt "Lagar" innan ni skickar ett e-mail. Det är nödvändigt för att vi inte ska drunkna i frågor som redan finns besvarade här på hemsidan.
Den side har jeg så også set. Og hæftede mig ved: I ditt e-mail ska du, oavsett ämne, ange ditt användar-ID (t.ex. 12345) och ditt användarnamn (t.ex. relakksdude) samt en tydlig beskrivning av ditt problem/ärende. Vi kommer inte att svara på de e-mail som inte följer den här guiden. Som jeg selvfølgelig ikke har. Men som Gio siger.. har jeg det ikke hvis det ikke er installeret på min pc.. og det er det ikke :) Så må det problem jo være løst.
Besvaret
Glem Relakks. Det har intet med din hastighed at gøre, såfremt du aldrig har sat din maskine op til at forbinde til deres servere. Hvad er dit tekniske setup fra "hullet i væggen" og hen til din pc?
Lige nu.. er det såmend bare et kabel, direkte fra "hullet i væggen" til "hullet i pc´en" :-)
Besvaret
Lige nu.. er det såmend bare et kabel' date=' direkte fra "hullet i væggen" til "hullet i pc´en" :-)[/quote']Fint - så er vi ude over muligheden for langsomme routere, switche, kabeltrolde og generel Bad Karma. Prøv, for sjovs skyld, lige at teste med en ældre version af TPTest. (Vedhæftet. Det er en exe-fil "forklædt" som en mp3, grundet begrænsning på størrelse ved upload af eksekvérbare filer herinde. Med andre ord: fjern .mp3 fra filen, når du har hentet den - og gi´ den så en test-tur)
Guest Supermule
Besvaret

Så er det dit system der "max'er" ud ved 50/50....... Du kan ikke opnå højere hastighed med det nuværende setup, med mindre du kan tweake dit NIC......

Lige nu.. er det såmend bare et kabel' date=' direkte fra "hullet i væggen" til "hullet i pc´en" :-)[/quote']
Besvaret

Forvirret.....! Se nu bliver jeg forvirret.. Med TPtest 5 så det således ud: 54/54 Med TPtest 3,12 så det således ud: tcp: upload: 84.25 mbit/s, download: 87.63mbit/s, udp: upload 66.10mbit/s, download: 59.31mbit/s Hvorfor den store forskel? Og hvilken en af disse test skal jeg så regne med? Nogen der evt. har en anden test? :-)

Besvaret
Hvorfor den store forskel? Og hvilken en af disse test skal jeg så regne med? Nogen der evt. har en anden test? :-)
Ta´ det roligt. Stop med at teste. Lav´ en kop kaffe...fordi du har ingen netværksmæssige problemer. 100/100 er teoretisk max-hastighed. Den rammer man sjældent. Du skal nyde hullet i væggen, da det virker som det skal. Og velkommen i 100/100-Klubben :th2:
Besvaret
Så er det dit system der "max'er" ud ved 50/50....... Du kan ikke opnå højere hastighed med det nuværende setup, med mindre du kan tweake dit NIC......
Nu er planen at jeg skal have en router på.. Så er det vel dumt at tweake noget som helst nu? Da jeg jo ellers skal lave det om igen... Men.. som du kan se i mit andet svar.. så viste den anden test noget helt andet.. og kan nok ikke forvente meget mere af den forbindelse.. Hvis det så vel og mærket passer :-)
Besvaret
Ta´ det roligt. Stop med at teste. Lav´ en kop kaffe...fordi du har ingen netværksmæssige problemer. 100/100 er teoretisk max-hastighed. Den rammer man sjældent. Du skal nyde hullet i væggen, da det virker som det skal. Og velkommen i 100/100-Klubben :th2:
Tak ;-) Og egentlig utroligt at jeg skal brokke mig over 50/50 :-S. men.. jeg skal have router på.. er vi så ude i at jeg mister hastighed?... Eller har du lige et hurtigt trick til hvad jeg skal bruge.. har pt. en Belkin trådløs Router.. Men skal jeg købe noget andet? SKål i kaffe så :D
Besvaret
Tak ;-) Og egentlig utroligt at jeg skal brokke mig over 50/50 :-S. men.. jeg skal have router på.. er vi så ude i at jeg mister hastighed?... Eller har du lige et hurtigt trick til hvad jeg skal bruge.. har pt. en Belkin trådløs Router.. Men skal jeg købe noget andet? SKål i kaffe så :D
*slubre*...yes - kaffe skal der til. Router, ja - så mister du en hel del båndbredde, når du drøner din Belkin på. Et gæt er du ryger ned på en 10-20mbps. Og kører du samtidig trådløst, så gør det ikke sagen bedre. Der er et par andre tråde omkring throughput på routere/firewall´s herinde i IT-området. Det er læsning der kan besvare dine spørgsmål. Min egen erfaring med Belkin-routere skal jeg ikke kede dig med :rolleyes:
Besvaret
*slubre*...yes - kaffe skal der til. Router, ja - så mister du en hel del båndbredde, når du drøner din Belkin på. Et gæt er du ryger ned på en 10-20mbps. Og kører du samtidig trådløst, så gør det ikke sagen bedre. Der er et par andre tråde omkring throughput på routere/firewall´s herinde i IT-området. Det er læsning der kan besvare dine spørgsmål. Min egen erfaring med Belkin-routere skal jeg ikke kede dig med :rolleyes:
Jamen så læser jeg da bare videre :) Tak for hjælpen BTW.
Besvaret
Det var så lidt. Det ér jo weekend :th2:
Jep.. og ferie :th2: Og nu har jeg så luret lidt.. og vi er ude i at jeg skal have Dlink altså.. Har ellers et antiforhold til Dlink.. men fair nok.. hvis det er vejen frem.. så må jeg jo købe det :eek:
Besvaret
Jep.. og ferie :th2: Og nu har jeg så luret lidt.. og vi er ude i at jeg skal have Dlink altså.. Har ellers et antiforhold til Dlink.. men fair nok.. hvis det er vejen frem.. så må jeg jo købe det :eek:
Den dér DLink har bare testet godt i throughput WAN<->LAN, jvf. linket til testen. Jeg blev selv træt af soho-produkter, og satte en gammel maskine op med SmoothWall istedet. Ja, den fylder da lidt, bruger noget strøm, summer lidt....til gengæld er den ikke flaskehals.
Besvaret
Den dér DLink har bare testet godt i throughput WAN<->LAN' date=' jvf. linket til testen. Jeg blev selv træt af soho-produkter, og satte en gammel maskine op med SmoothWall istedet. Ja, den fylder da lidt, bruger noget strøm, summer lidt....til gengæld er den ikke flaskehals.[/quote'] Hmm nå men så må jeg jo finde en der kan lave sådan en til mig også :) Skal jo gerne have fuld udbytte af min forbindelse nu jeg har den :) Og hvad angår summelyde, tja.. så er der jo så meget der summer ;-) Tak igen.. og skal nok finde dig hvis det hele går galt *G*
Guest Supermule
Besvaret

Ja, hvorfor ikke bare købe en 10/10 så???? For du spilder MEGET båndbredde på en Dlink router........ Du skal ha' en seperat router/firewall og så et trådløst access punkt. Derved sløver du ikke dine evt. kablede forbindelser.....

Besvaret
Ja, hvorfor ikke bare købe en 10/10 så???? For du spilder MEGET båndbredde på en Dlink router........ Du skal ha' en seperat router/firewall og så et trådløst access punkt. Derved sløver du ikke dine evt. kablede forbindelser.....
Jamen så er det, det jeg skal have.. :D Og det kan klares uden summelyde? :D Tak for jeres hjælp, jeg finder nok ud af hvad der skal sættes til "hullet i væggen" :rolleye:
Guest Supermule
Besvaret

Jeg kan bygge en helt lydløs router til dig...... Der kan håndtere den store båndbredde.. Anskaffelse/Opsætning af access punkt kan jeg også fikse......

Jamen så er det, det jeg skal have.. :D Og det kan klares uden summelyde? :D Tak for jeres hjælp, jeg finder nok ud af hvad der skal sættes til "hullet i væggen" :rolleye:
Besvaret
Jeg kan bygge en helt lydløs router til dig...... Der kan håndtere den store båndbredde.. Anskaffelse/Opsætning af access punkt kan jeg også fikse......
Ok.. og er det nødvendigt med et access punkt? OG hvad tager du for at bygge sådan en? :D
Guest Supermule
Besvaret

Jeg kan godt integrere et WAN i routeren, men det kræver et seperat WLAN kort, der er kompatibelt med Linux...... Vi ligger i den pebrede ende af skalaen, så hvis prisen er #1, så skal du vælge et mainstream produkt. Men ellers kan du jo spørge Bananas herinde fra......Han kører med en af mine routere......

Ok.. og er det nødvendigt med et access punkt? OG hvad tager du for at bygge sådan en? :D
Besvaret
Jeg kan godt integrere et WAN i routeren, men det kræver et seperat WLAN kort, der er kompatibelt med Linux...... Vi ligger i den pebrede ende af skalaen, så hvis prisen er #1, så skal du vælge et mainstream produkt. Men ellers kan du jo spørge Bananas herinde fra......Han kører med en af mine routere......
Ok.. Tak.. Jamen jeg undersøger lige mulighederne, med min kammi.. og vender så tilbage hvis det bliver aktuelt.. :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...