webodin Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Dlink har fået nyt kalde navn, D(årlig)link Og nu har jeg så luret lidt.. og vi er ude i at jeg skal have Dlink altså.. Har ellers et antiforhold til Dlink.. men fair nok.. hvis det er vejen frem.. så må jeg jo købe det Min erfaring med Dlink har fået nyt kalde navn, D(årlig)link, Cisco vil jeg vælge hvis jeg havde for mange penge, Linksys er inden for rækkevide for hjemmebrugers pengepung, og Linksys, a division of Cisco Systems, Inc.,det er næsten at købe Cisco til hjemmebrug. Netgear, hvis man ikke kan får Linksys.... det er bare mit vælg...
Gio Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Min erfaring med Dlink har fået nyt kalde navn, D(årlig)link, Cisco vil jeg vælge hvis jeg havde for mange penge, Linksys er inden for rækkevide for hjemmebrugers pengepung, og Linksys, a division of Cisco Systems, Inc.,det er næsten at købe Cisco til hjemmebrug. Netgear, hvis man ikke kan får Linksys....DLink er budget-sager, ja. Igen hænger pris og kvalitet sammen, enig. Linksys er desuden på vej ud. For fremtiden bliver det Cisco´s consumer/soho-brand under eget navn, men stadig til Linksys-priser. Indholdet er jo det samme
Markowitch Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Som privat person er budget-brands ikke en dårlig ting. Er man prof og tæsker sit hardware, så er det straks et andet game. Men tæsk får hardwaren næppe ved blot at være koplet op til et stk. standard bredbånd... Derfor, køb tæt på det billigste der opfylder dine krav. EDIT: Jeg har ikke dårlige erfaringer med D-Link. Husk også at kigge på strømforbrug (hidden cost).
Gio Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 Som privat person er budget-brands ikke en dårlig ting. Er man prof og tæsker sit hardware' date=' så er det straks et andet game. Men tæsk får hardwaren næppe ved blot at være koplet op til et stk. standard bredbånd... Derfor, køb tæt på det billigste der opfylder dine krav.[/quote']Enig - men med en 100/100mbps bliver der stillet krav allerede. Under 5% af eksisterende konsumer/soho-hw kan håndtere et sådant throughput...endnu.
Guest Supermule Besvaret August 13, 2007 Rapporter Besvaret August 13, 2007 Jeg har haft en del RMA på Linksys's WRT54G....... Derfor stoppede jeg med at sælge dem..... Det eneste brand jeg har et fornuftigt forhold til, er Zyxel. Cisco er rigtigt godt, men sygeligt dyrt og jeg synes ikke det giver nok for pengene. Men igen, der står Cisco på tlf herhjemme...:) Med en 100/100, så er det et helt andet game og throughput på forbindelsen lægger en helt anden belastning på tingene. Derfor er CPU, RAM og bridge hastighed på netkortene af vital betydning. Derfor jeg bruger Intel's Pro1000GT som selvstændigt nic i routeren. Min erfaring med Dlink har fået nyt kalde navn, D(årlig)link, Cisco vil jeg vælge hvis jeg havde for mange penge, Linksys er inden for rækkevide for hjemmebrugers pengepung, og Linksys, a division of Cisco Systems, Inc.,det er næsten at købe Cisco til hjemmebrug. Netgear, hvis man ikke kan får Linksys.... det er bare mit vælg...
mrode Besvaret August 13, 2007 Rapporter Besvaret August 13, 2007 Jeg har haft en del RMA på Linksys's WRT54G....... Derfor stoppede jeg med at sælge dem..... Men deres WRT54GL er mange nørders foretrukne, da man kan flashe den med diverse Linux-roms eller hvad det nu er.
Gio Besvaret August 13, 2007 Rapporter Besvaret August 13, 2007 Men deres WRT54GL er mange nørders foretrukne' date=' da man kan flashe den med diverse Linux-roms eller hvad det nu er.[/quote']...hovedet på sømmet...:th2: Og med et sæt 7db-antenner, så spiller det mere end fornuftigt hér!
webodin Besvaret August 13, 2007 Rapporter Besvaret August 13, 2007 Intel's Pro1000GT som selvstændigt nic i routeren. Ja jeg vil give dig ret at Intel laver nogen super gode chipset... specielt WPA.... Linksys nævnte bare, kun hvis folk skulle investere i D(årlig)link, så vil jeg helt klart vælge LINKSYS...
Malgre Besvaret August 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 14, 2007 Kan fornemme at der er mest stemning for Cisco?? Jeg er nu ude på et plan, hvor jeg absolut ikke kan følge med i alle jeres tekniske betegnelser. Men, kan da læse mig til at Linksys, som ser ud til at være foretrukne, er på vej væk.. Og istedet er det Cisco der er på banen. Så, det må vel i bund og grund blive sådan en. Bliver sikkert klogere når jeg kommer ud og fingerne i tingene :D
Gio Besvaret August 14, 2007 Rapporter Besvaret August 14, 2007 Men' date=' kan da læse mig til at Linksys, som ser ud til at være foretrukne, er på vej væk.. Og istedet er det Cisco der er på banen. Så, det må vel i bund og grund blive sådan en.[/quote']Sorry for forvirringen Nej, Linksys er ikke "på vej væk", men vil i fremtiden blive brandet under Cisco-navnet. At købe Cisco til privat brug er der intet galt i, bortset fra at priserne er i anden klasse. Men vil du udnytte din 100/100mbps-linie, så er der ingen vej udenom et produkt der kan håndtere trafik i den størelsesorden. Måske idéen var at prøve den der D-Link, og håbe på den kan levet op til kravene. Den koster ingenting, og har, i tests, vist at den kan håndtere 10 x mere throughput end de fleste andre i klassen. Det er facts, jvf. link til tests i anden tråd. Du kunne jo være heldig - præcis som så mange andre med D-Link-produkter. Ja, de har deres problemer - præcis som alle andre. Men hvis man lige har i baghovedet, at de er en af de største producenter/salgssuccesser i deres markedssegment, så kan man jo sikkert også forstå at flere folk har mulighed for at få et produkt med fejl, alternativt problemer med funktionalitet. Hvis 10.000 D-Link-produkter sælges, og slutkunder brokker sig over 100 af dem, så "larmer" de, alt andet lige, en hel del mere end de 10 kunder der har problemer med et produkt der er solgt 1000 styk af. Selvom procentdelen af utilfredse kunder er den samme ;) Hvis du ikke sejler i penge - ikke er interesseret i at have en "gammel" pc stående og summe med eks. m0n0wall/PFsense/SmoothWall e.l. på...så ville jeg prøve den dér D-Link. Om ikke andet, så er der da to års garanti at trække på, skulle den vise sig at drille. Men regnekraft har den nok af, tilsyneladende. Ergo burde den kunne håndtere din 100/100mbps-forbindelse.
Malgre Besvaret August 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 15, 2007 Sorry for forvirringen Nej, Linksys er ikke "på vej væk", men vil i fremtiden blive brandet under Cisco-navnet. At købe Cisco til privat brug er der intet galt i, bortset fra at priserne er i anden klasse. Men vil du udnytte din 100/100mbps-linie, så er der ingen vej udenom et produkt der kan håndtere trafik i den størelsesorden. Måske idéen var at prøve den der D-Link, og håbe på den kan levet op til kravene. Den koster ingenting, og har, i tests, vist at den kan håndtere 10 x mere throughput end de fleste andre i klassen. Det er facts, jvf. link til tests i anden tråd. Du kunne jo være heldig - præcis som så mange andre med D-Link-produkter. Ja, de har deres problemer - præcis som alle andre. Men hvis man lige har i baghovedet, at de er en af de største producenter/salgssuccesser i deres markedssegment, så kan man jo sikkert også forstå at flere folk har mulighed for at få et produkt med fejl, alternativt problemer med funktionalitet. Hvis 10.000 D-Link-produkter sælges, og slutkunder brokker sig over 100 af dem, så "larmer" de, alt andet lige, en hel del mere end de 10 kunder der har problemer med et produkt der er solgt 1000 styk af. Selvom procentdelen af utilfredse kunder er den samme ;) Hvis du ikke sejler i penge - ikke er interesseret i at have en "gammel" pc stående og summe med eks. m0n0wall/PFsense/SmoothWall e.l. på...så ville jeg prøve den dér D-Link. Om ikke andet, så er der da to års garanti at trække på, skulle den vise sig at drille. Men regnekraft har den nok af, tilsyneladende. Ergo burde den kunne håndtere din 100/100mbps-forbindelse. Nu har jeg købt en netgear.. det virker.. om jeg har optimal udnyttelse ved jeg ikke.. og pt. gør det ikke så meget.. min pc, kan ikke følge med alligevel *G* SÅ.. nu skal der også investeres i nyt hardware.. Fandme dyrt at flytte til Sverige *G*
larscph Besvaret August 15, 2007 Rapporter Besvaret August 15, 2007 Nu har jeg købt en netgear.. det virker.. om jeg har optimal udnyttelse ved jeg ikke.. og pt. gør det ikke så meget.. min pc' date=' kan ikke følge med alligevel *G* SÅ.. nu skal der også investeres i nyt hardware.. Fandme dyrt at flytte til Sverige *G*[/quote'] Ja det løber jo op alt sammen Hvor er jeg glad for at vi kun kan få 2 mbit herude på landet, så undgår man alle de hovedbrud og problemer vedr. super-effektive routers
Malgre Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 Ja det løber jo op alt sammen Hvor er jeg glad for at vi kun kan få 2 mbit herude på landet, så undgår man alle de hovedbrud og problemer vedr. super-effektive routers Hehe, så længe det egentlig kun er et luksus problem, så går det nok. Klager ikke over min forbindelse.. tværtimod. Det er nice :) Og så er det jo rart at der sidder så mange kloge hoveder herinde, med masser af erfaring osv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu