mickiii Skrevet August 14, 2007 Rapporter Skrevet August 14, 2007 hey, Jeg har bestilt en 20+ pro fra BBB med bredband og tlf. - hende jeg talte med sagde først at jeg sagtens selv kunne installere, men sluttede af med at sige at der ville komme en tekniker når datoen for tilslutning nærmede sig. Pakken kom med router, og tilslutningsdagen er sat til i morgen, meeen nysgerrig som man er, så skulle jeg jo lige prøve og sørme så, der er hul igennem. Der er endnu ikke nogen tekniker der har ringet. Anyway installationen af sådan noget er altid lige til, og jeg fandt hurtigt det første telejacket i ejendommen, og fik det installeret. Endvidere sikrede jeg mig at stikket var serielt kablet, så det skulle vist nok også være ok. Det underlige er nu at min hastighed ligger omkring 5Mbit / 1,5Mbit og skulle egentlig være 20Mbit / 3Mbit. Jeg er klar over at man må forvente tab på grund af afstand til central etc, men kan det virkelig passe at jeg skal acceptere et så stort tab? Ret skal naturligvis være ret, så det kan jo være, at så snart ham teknikeren kontakter mig, så er der noget han mangler at gøre. Er der nogen der har oplevet det samme, og evt. ved hvor man kan finde ud af hvor langt der er til ens nærmeste central?
Bjarne233 Besvaret August 14, 2007 Rapporter Besvaret August 14, 2007 Jeg har samme pakke fra BBB og har omkring 10Mbit/1,5Mbit......så du er ikke helt alene.....
Guest Supermule Besvaret August 15, 2007 Rapporter Besvaret August 15, 2007 Det er nok routeren der sætter begrænsningen....... Det er noget værre lort der tit følger med i de pakker.....:(
Kasper Besvaret August 15, 2007 Rapporter Besvaret August 15, 2007 Har også 20+ pro der sammen med en linksys router giver 19/2 men jeg bor også tæt på centralen. Dog skal det siges at jeg oplevede en stor forskel på hvilket tlf. stik modemet er tilkoblet. I starten forsøgte jeg #2 stik i huset i stedet for det ¤R#"¤#"%¤# stik i ved hoveddøren.
Kaya Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Det er MEGET vigtigt at du bruger det første telefonstik i huset. Det havde jeg ikke gjort, og jeg fik kun ca. 3 Mbit ned. Nu får jeg ca. 14Mbit ned hvilket er i helt overenstemmelse med min afstand til centralen :) Teknikeren kommer ud i forbindelse med aktivering af din linie på centralen. Før han var ude og polle var der ikke hul igennem hos mig.
Rene Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 BBB giver selv dette bud på hvilken hastighed man kan forvente alt efter ens lokation i forhold til telestationen. Men der er jo ikke kun hvorlangt væk man bpr, men også kvaliteten af de kable som man køre igennem, så man kan godt opleve at ligge længere væk, men alligevel have god hastighed og omvendt. Det drejer sig omkring signaltab i ledningerne. Som du kan se skal man bo meget tæt før man kan forvendte fuldspeed. :( Jeg havde selv en 24/1 linie, som de ikke kunne få op og køre, før de skiftede nogle kabler i forskellige bokse på vejen til telestationen. Har nu skiftet til en 20/3, da jeg ikke kunne få min 24 Mbit alligevel, så ville hellere have lidt mere upload. på speedtest giver det dette resultat: Så jeg ligger noget under de 20Mbit, men følge godt med på de 3mbit upload.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu