atsa17 Skrevet August 23, 2007 Rapporter Skrevet August 23, 2007 Kom nu folkens. Nu må vi alle togpendler vågne op. Er det bare mig der er træt af DSB? 13. august bliver kl. 6.51 toget forsinket til 7.15 som selvfølgelig består af 1 togsæt, ja TOTAL SMART. Resultatet er at der står 400 personer på svågertorp og kun 10-20 kommer med, virkelig flot. Så kommer 7.11 toget kl. 7.25, og man kommer så afsted, ankomst til KBH H ca. 45 min. forsinket. Så tænker jeg nu skal jeg have erstatning, men nej brevet kommer idag, de har "tjekket" deres afgang og ankomsten er mindre end 25 min. forsinket. De nævner ingenting om at der kom 1 togsæt og næsten ingen kunne komme med. Så ingen gratisbillet til mig, TAK TAK for jeres STINKENDE service. Vi må se at starte en tråd, hvor vi må søge allesammen hver gang vi finder en forsinkelse. Så kan det være de lærer det. Jeg håber virkelig at de får annulleret deres kontakt for kørslen fra 2009, lads prøve noget nyt, det kan umulig være være end DSB. Jeg er villig til at prøve med indiske togselskab.
Toft Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Færdig med Øresundstoget! I søndags udløb mit DSB-pendlerkort, det var sidste dag på arbejde inden jeg i mandags gik i gang med syv ugers ferie/afspadsering :D Jeg har ikke forlænget mit pendlerkort, frem over bliver det frem og tilbage til arbejde, i bil - INGEN frustrationer mere på perronen eller i toget, hvilken befrielse!!! Rent faktisk, i søndags da jeg tog toget hjem fra arbejde (min sidste tog-tur), da ankom toget til Svågertorp på klokkeslettet For det ikke skal være løgn, så skinnede solen, og jeg havde medvind de 5 km hjem på cyklen Går ud fra at det var lidt kompensation på sidstedagen, for alle de utallige gange, de sidste fire år, jeg har måtte cykle i regn og modvind, blot for at vente på de evigt forsinkede tog.... Deres produkt svarer overhovedet ikke over ens med prisen for et pendlerkort! Fuck Øresundstoget og DSB :thumbdown Snart er det min tur til at køre hen over Peberholm og glo ned på toget der holder stille, i stedet for som hidtil, at stå op i toget og glo på bilerne der kører oppe på motorvejen....
biz Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Ja, det skal nok blive bedre når DSB overtager driften i 2008 eller var det 2009. Mage til uprofessionel planlægning og drift skal man lede længe efter, den anden dag, på vej hjem fra arbejde kl 01.03 på hovedbanegården, havde de "glemt" at der skulle en togfører til at køre toget til Malmø.. resultat: 40 min forsinkelse midt om natten, man tror det er løgn ! De svenske billetkontrollører gik rundt med en hovedrysten og prøvede at forklare det skete..
Nenad Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Jeg har taget nogle forholdsregler Hejsa Det sidste jeg gør inden jeg kysser konen farvel er at kikke på dsb.dk og skanetrafiken.se for at se status. Inden jeg hoper ud af bilen på Svågertorp lyter jeg til RDS meddelserne, bare det mindste så vender jeg hjem igen pga. intet tager kun 5 minutter på kystbanen og DSB. Det skal siges at jeg kan arbejde hjemmefra og derfor kan jeg tillade mig dette. Min brobizz har jeg ikke længer i bilen pga. så ender det med at jeg kører over istedet for at tage toget. Mvh Nenad PS. Det næste jeg overvejer er at købe kort i toget, der er aldrig togkontroller med. Jeg kan ikke huske sidste gang jeg har måtte vise mit kort.
Carsten Olsen Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Ja, lorte DSB. Toget 05.42 fra malmø kørte 2-300 meter inden det stoppede fordi at man kunne ikke nå op til køreledningerne, nu har jeg sgu hørt det med. :rolleye: Så der blev man lige en time forsinket.
Nenad Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Er der ikke noget med at mennenskerne bliver tunger og tunger:)) Nu er det ikke kun fly trafikken der har problemer med at folk bliver størrer også DSB. Mvh Nenad
Anansie Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Nu spørger jeg måske dumt, men jeg skal til at starte med at pendle med øresundstoget på mandag. Er det stort set altid at toget er forsinket? Ville være meget rart at vide om det er nødvendigt at tage afsted endnu tidligere end kl 06.30 om morgenen (fra Oxie), for at møde kl. 8.00 inde ved Nørreport.. Havde ellers regnet med at jeg kunne tage disse tog: Oxie station - Afgang: 06:42 Malmö C - Ankomst: 06:55 Malmö C - Afgang: 07:02 Nørreport st. - Ankomst: 07:45 Så ville jeg have ca. 10 minutter til forsinkelser, og 5 minutter til at gå til mit studie.. Men er det for optismistisk? Hader at komme for sent! :)
ulmus Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 For optimistisk? JA, afgjort. Tag altid toget 20 min. før det egentligt er nødvendigt. Det er desværre erfaringen gennem 6½ år's pendling.
Skaanebo Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Jeg tager som udgangspunkt altid toget 20 minutter før, jeg egentlig skal, og det har i hvert fald været nødvendigt i det sidste halve års tid. Det er simpelthen frustrerende ikke at kunne regne med tog til tiden.
Nenad Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Helt enig med ulmus. Pendler igennem 2½ år og ved at små forsinkelser ikke findes. Når jeg har møder om morgnen så tager jeg afsted 40 minutter før pga. et tog aflyst betyder at det ikke altid er sikkert at der er plads på det næste pga. mange mennesker. Skal jeg ud og rejse så lokker jeg nogen til at kører mig til lufthavnen, meget mere sikkert end togne. Mvh Nenad
Skaanebo Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 I øvrigt: Når du skal til Nørreport får du snart et andet problem. Er togene bare 10 min. forsinket, indstilles kørslen ofte ved hovedbanegården, og så må man ud og skifte perron og videre med et andet tog, hvilket også tager tid. Nu kører de godt nok efter en særkøreplan til Østerport i stedet, men det varer vel heller ikke ved...
Anansie Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Hold da op.. Jamen det lyder da pragtfuldt.. Frygteligt at DSB kan få lov til at beholde retten til at køre over Øresund, når det står så skidt til. Men der er så ikke andet for end at jeg må afsted kl. 6 om morgenen i stedet.. Puha.. Bliver træt bare ved tanken, men er så også lige flyttet hertil fra Odense, hvor det tog mig 20 minutter at komme i skole hver dag. :o Lige et spørgsmål mere.. Hvis nu man skal møde lidt senere på dagen - og det er alt fra at møde kl. 9-10 til senere endnu.. Har togene da stadig tendens til at være forsinkede, eller er det som regel et "morgen-problem"? Med andre ord.. Bør man altid tage toget 20 minutter før man reelt kunne gøre det?
MC Manden Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Bør man altid tage toget 20 minutter før man reelt kunne gøre det? Ja ... !
ulmus Besvaret August 24, 2007 Rapporter Besvaret August 24, 2007 Hold da op.. Jamen det lyder da pragtfuldt.. Frygteligt at DSB kan få lov til at beholde retten til at køre over Øresund, når det står så skidt til. Men der er så ikke andet for end at jeg må afsted kl. 6 om morgenen i stedet.. Puha.. Bliver træt bare ved tanken, men er så også lige flyttet hertil fra Odense, hvor det tog mig 20 minutter at komme i skole hver dag. :o Lige et spørgsmål mere.. Hvis nu man skal møde lidt senere på dagen - og det er alt fra at møde kl. 9-10 til senere endnu.. Har togene da stadig tendens til at være forsinkede, eller er det som regel et "morgen-problem"? Med andre ord.. Bør man altid tage toget 20 minutter før man reelt kunne gøre det? Ja, altid - i begyndelsen af juni skulle jeg med en bus fra KBH - Tietgensgade til Berlin kl. 5:55 en søndag morgen. Tog toget 4:31 for at være i god tid. Toget stoppede på broen og kunne ikke køre videre. Vi holdt i 1½ time!!! Og jeg kom selvfølgelig for sent til min bus. Fik dog en taxa af DSB og blev kørt fra Lufthavnen til et senere opsamlingssted, hvor jeg kom med en bus fra samme selskab, så jeg kunne skifte i Gedser. Men føj for en start på ferien. Og så lige et ps: Det er ikke kun, der kører Øresundstogene, det gør Skånetrafiken og SJ også.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu