Futz Skrevet August 27, 2007 Rapporter Skrevet August 27, 2007 Påtænker at købe et fritidshus som hovedsageligt skal bruges som en investering og til udlejning. Følgende spørgsmål trænger sig på: Må et fritidshus være ejet af et svensk selskab (A/S). ? Kan det være ejet af et udenlandsk selskab feks. DK ApS ? Er der enorme udgifter til revision, samt 10.000 mødeindkaldelser fra Skatteverket forbundet med en selskabstruktur ?
Guest Trine Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Som udgangspunkt ved jeg ikke en skid om det du spørger til Futz, men jeg vælger dog alligevel at svare:rolleye: Jeg så et glimt af "Rabatten" på DR1 for ca 14 dage siden omkring netop køb af sommerhuse i Sverige. Det var møntet på danskere med bopæl i DK. Never mind, her var regnestykket sat op som 3 familier der oprettede et selskab (mindes ikke hvilket...). Så prøv evt at finde den udsendelse på www.dr.dk , de henviste også de foreningen Danske Torpare (stavning???).
Futz Besvaret August 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2007 Som udgangspunkt ved jeg ikke en skid om det du spørger til Futz, men jeg vælger dog alligevel at svare:rolleye: Jeg så et glimt af "Rabatten" på DR1 for ca 14 dage siden omkring netop køb af sommerhuse i Sverige. Det var møntet på danskere med bopæl i DK. Never mind, her var regnestykket sat op som 3 familier der oprettede et selskab (mindes ikke hvilket...). Så prøv evt at finde den udsendelse på www.dr.dk , de henviste også de foreningen Danske Torpare (stavning???). Tak Trine. Har fundet det - Det kigger jeg på. (nb ! Har du købt Cooper S ? )
Futz Besvaret August 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2007 Ingen relevant info - udover det vanlige Rabatlands shout - drejede det sig om at stifte en andelsforening, hvis man var flere der ville købe en ødegaard sammen.
Guest Trine Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Ingen relevant info - udover det vanlige Rabatlands shout - drejede det sig om at stifte en andelsforening' date=' hvis man var flere der ville købe en ødegaard sammen.[/quote'] Ok, jeg så heller ikke hele indslaget...af samme årsag som du beskriver;) (kommentar til n.b:) jeps...jeg har fået tjejbil)
Futz Besvaret August 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 27, 2007 (kommentar til n.b:) jeps...jeg har fået tjejbil) Machotjejbil :th2: tillykke !
Nils Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Ja, et selskab kan eje et fritidshus, men hvad skulle fidusen være?
Homer Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Ja' date=' et selskab kan eje et fritidshus, men hvad skulle fidusen være?[/quote'] Hvis du ejer minder end 24% af aktierne i en sådan "konstruktion" kan du købe for ellers "bundne" pensionsmidler. Men kan næppe forestille mig at det er meningen i dette tilfælde
nielsen.se Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Ja' date=' et selskab kan eje et fritidshus, men hvad skulle fidusen være?[/quote'] At drive udlejningsvirksomhed evt?
Nils Besvaret August 27, 2007 Rapporter Besvaret August 27, 2007 Nu er det jo ikke i sig selv en fidus at drive udlejningsvirksomhed. En privat bolig bliver p.t. mildere behandlet skattemæssigt både ved køb, udlejning og salg, så hvis man ikke har specielle grunde, så er det måske snarere der, fidusen ligger. Desuden slipper man for at få så skarpt lys på sig.
Futz Besvaret August 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2007 Hvis det lejes ud i stor udstrækning kan man så ikke trække al vedligeholdelse + gartner, rengøringsfolk og lignende fra i skat fra den indtægt man får via for huset, Give sig selv lønning i selskabet etc. Vi vil selv kun bruge huset 3 - 4 uger årligt og ville så selv betale leje via udlejnings selskabet ved vores brug for at undgå sammenkøring af privat og selskabsøkonomi. En anden ting der nok vil kunne drille hvis man kobler udlejning af huset til privatøkonomien er at vi er nødsaget til skiftevis at være beskattet i Sverige og Danmark. (når man udsendes af DK til udlandet får man bopæl på det der hedder høj vejkode, og bliver fuldt beskattet i DK)
Nils Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Jeg kan så ikke lige gennemskue, hvorfor det skulle være nemmere at skifte skatteland med et selskab end med et privat hus, men du må jo have dine grunde. Men at betale husleje til sig selv, hvor udlejningsselskabet så snupper en tredjedel og skattevæsenet snupper en tredjedel mere før man får resterne af sine egne penge i hånden igen - det synes jeg lyder lidt molboagtigt. :) Hvis huset er privat, kan man bruge det så tosset, man vil, gratis - det har jo også en værdi, som kan indregnes.
Futz Besvaret August 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2007 Jeg kan så ikke lige gennemskue' date=' hvorfor det skulle være nemmere at skifte skatteland med et selskab end med et privat hus, men du må jo have dine grunde. Men at betale husleje til sig selv, hvor udlejningsselskabet så snupper en tredjedel og skattevæsenet snupper en tredjedel mere før man får resterne af sine egne penge i hånden igen - det synes jeg lyder lidt molboagtigt. :) Hvis huset er privat, kan man bruge det så tosset, man vil, gratis - det har jo også en værdi, som kan indregnes.[/quote'] Nils jeg prøver ikke at forsvare nogen løsning, jeg leder efter en. Som du selv tidligere har beskrevet så blive man flået i skat når man udlejer noget ud, det vil jeg gerne undgå. Så kort og godt - jeg leder efter den mest økonomisk fordelagtige model hvis man har et hus man vil leje ud 42 uger om året, og selv bruge det de resterende og hvor exitmuligheden ved salg medføre mindst mulig beskatning af ejendomsværdistigningen.
Nils Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Ja man bliver flået i Danmark som udlejer, men ikke så meget i Sverige, og især ikke hvis udlejningen er i lidt mindre målestok - måske er de 42 uger lidt ambitiøst. Jokeren er beskatningen af kapitalgevinsten, for ingen ved, hvordan det bliver om fem-ti-femten år, men jeg vil gætte på, at en privatperson fortsat er bedre stillet skattemæssigt, og har flere handlemudligheder, end et selskab. :) Du kan jo også prøve at spørge Novasol eller nogen...
Futz Besvaret August 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 30, 2007 Du kan jo også prøve at spørge Novasol eller nogen... Meget god ide - tak
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu