Jump to content

Bilen? (flytter til DK igen, og skal sælge min svenske bil)

Recommended Posts

Skrevet

hej alle... jeg har et spørgsmål her: Jeg flytter tilbage til DK, og har sat mit lejlighed til salg, flytter min adresse til dk indfor få dage, spørgsmålet er bilen... Den har jo svenk nummerplade, jeg må nok ikke beholde bilen, ikke sandt? hvor lang tid har man til at sælge den? det er jo ik let at sælge den, og kan ik køre i den når jeg har adresse i danmark? hvad gør jeg? i må hjælp mig med svaret.. asos

Besvaret
hej alle... jeg har et spørgsmål her: Jeg flytter tilbage til DK, og har sat mit lejlighed til salg, flytter min adresse til dk indfor få dage, spørgsmålet er bilen... Den har jo svenk nummerplade, jeg må nok ikke beholde bilen, ikke sandt? hvor lang tid har man til at sælge den? det er jo ik let at sælge den, og kan ik køre i den når jeg har adresse i danmark? hvad gør jeg? i må hjælp mig med svaret.. asos
Du behøver ikke at sælge den hurtigt, selvom du bor i Danmark. Du kan godt have bilen stående i Sverige, men du må bare ikke køre i den. Sæt den på Blocket i Sverige og saml evt. købere sammen og tag over en dag og vis den frem til dem alle sammen på een gang. Måske kan det ovenikøbet være en fordel, fordi de så kan overbyde hinanden, hvis de er sultne nok.:th2: (Og inden alle "kloge-Ågerne" falder over mig: Min danske kollega, som bor i Danmark, har et sommerhus i Sverige og har en svenskregistreret bil, som hun kun bruger i Sverige.) :) :)
Besvaret
tag over en dag og vis den frem til dem alle sammen på een gang
Jeps - det var en mulighed, så længe der ikke er gået 14 dage fra tilflytning til DK. At tage chancen og selv køre den over, er at spille russisk roulette med sin økonomi (bødesatser er diskuteret et par gange før andetsteds herinde). Alternativet er at få en svenskboende til at futte den over eller trail´e den.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...