Andreas- AutoPerformance Skrevet August 31, 2007 Rapporter Skrevet August 31, 2007 Någon som kan hjälpa mig ? Har precis fått Telia fiberuppkoppling med 100Mbit/100Mbit internet, Digital TV, IP Telefoni. Har 5st D-link mediaservers, 5st datorer, 5st TV-apparater, 2st nätverksskrivare Har 1st DKT-410 Wireless med Fyra inbyggda Ethernet-switchportar Vill utöver detta ha gigabitnätverk till mina mediaservers,datorer och skrivare (+ några portar i reserv...) Vad behöver jag ? Switchar, Hubbar, Routers ?
Gio Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Har du eksisterende kabling rundt til alle dine enheder? At trække hele dette tunge læs trådløst er nok utopi, hvis du skal kunne opretholde en nogenlunde stabilitet og hastighed på netværket når der er gang i hytten. Jeg ville sætte central router/switch op i et skab e.l., og køre det hele kablet (shielded cat5/6) - og selvfølgelig beholde muligheden for trådløst net til småting. Routing og firewall ville jeg nok lade en Soekris-boks tage sig af, med eks. m0n0wall eller Smoothwall på. Derudover ville det bare kræve en hurtig switch i et anderkendt mærke. Resten er op til elektrikeren der skal kable dit hus op - og derefter nørden der skal konfigurere dit netværk, såfremt du ikke kan selv :)
Andreas- AutoPerformance Besvaret September 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 6, 2007 Har du eksisterende kabling rundt til alle dine enheder? At trække hele dette tunge læs trådløst er nok utopi, hvis du skal kunne opretholde en nogenlunde stabilitet og hastighed på netværket når der er gang i hytten. Jeg ville sætte central router/switch op i et skab e.l., og køre det hele kablet (shielded cat5/6) - og selvfølgelig beholde muligheden for trådløst net til småting. Routing og firewall ville jeg nok lade en Soekris-boks tage sig af, med eks. m0n0wall eller Smoothwall på. Derudover ville det bare kræve en hurtig switch i et anderkendt mærke. Resten er op til elektrikeren der skal kable dit hus op - og derefter nørden der skal konfigurere dit netværk, såfremt du ikke kan selv :) Har dragit CAT7 i hela huset, tror jag behöver en "nörd" sen är saken klar...
Guest Supermule Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Du ringer bare............... www.airolan.dk Så skal jeg nok sætte noget godt sammen til dig...:)
Gio Besvaret September 6, 2007 Rapporter Besvaret September 6, 2007 Har dragit CAT7 i hela huset, tror jag behöver en "nörd" sen är saken klar...Cat7...even better. Så ville det også være synd at spare på gearet i den anden ende, når du har kablingen til et sparke-r**-netværk. God fornøjelse med det til dig og SM.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu