Lars Vinther Hansen Skrevet September 4, 2007 Rapporter Skrevet September 4, 2007 hvis man bliver arbejdsløs i dk ved jeg at man skal overflyttes til svensk a-kasse, men jeg har hørt at man skal arbejde 1 dag i sverige for at få a-kasseersättning / understyttelse - er dette rigtigt eller er der lige en der kan forklare mig dette... 2: ved nogle hvad understøttelsen er .. tak lars
Skaanebo Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 Det med at arbejde mindst 1 dag i Sverige gælder ikke, hvis du har været grænsegænser, boet i Sverige, men arbejdet i Danmark, og så bliver arbejdsløs. Det er kun, hvis du kommer tilbage efter at have boet og arbejdet en periode uden for Sverige at der er noget med en dags arbejde i Sverige kræves... A-kassaersättning er højst 680 SEK/dag, før skat, eller 80% af din indkomst igennem de sidste 12 måneder.
dan Besvaret September 4, 2007 Rapporter Besvaret September 4, 2007 Lars - prøv at søge på mit navn så finder du en tråd hvor jeg lige har skrevet en hel del om min kones oplevelser med a-kasse, præcis det du skriver om. Dan hvis man bliver arbejdsløs i dk ved jeg at man skal overflyttes til svensk a-kasse, men jeg har hørt at man skal arbejde 1 dag i sverige for at få a-kasseersättning / understyttelse - er dette rigtigt eller er der lige en der kan forklare mig dette... 2: ved nogle hvad understøttelsen er .. tak lars
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu