DoLa Skrevet September 7, 2007 Rapporter Skrevet September 7, 2007 Hej til Alle Da jeg er den lykkelige ejer af en BMW 540 I touring fra 2002 har jeg med stor interesse fulgt med i de rædselshistorier om "Forenede Bil" i Fosie. Jeg har selv haft en smule at gøre med dem og det var absolut ikke noget de kan være stolte af. deres serviceniveau har jeg sådan set intet at klage på, men de får ikke min anbefaling da det som bør være et proffesionelt (dyrt) mærkeværksted viser sig som en stor skuffelse med tanke på deres manglende faglige kunnen. :thumbdown Jeg skal ikke trætte folk med de slibrige detaljer, blot undre mig over at man kan bygge et stort bilhus og så ikke engang kunne skifte en benzinpumpe uden kunden skal tilbage til værkstedet flere gange samt at have de mest gængse reservedele (olie- og luftfilter samt klips til bundmåtter) på lager... Nu til mit spørgsmål: Bilen er udstyret med originalt DVD-navigationsalæg men vil ikke accepterer navi-DVD'er. Den kan sagtens læse navi-CD'er så enheden er ikke nødvendigvis defekt. Hos "Forenede Bil"(!) har de talt om at enheden skal have en firmware update, men belært af tidligere erfarringer med værkstedet, samt at den slags, ifølge firmaets politik, altid foregår for kundens eget ansvar(!)(!)(!) og regning, får de fanden, luskemig ikke lov til at stikke deres indkompetente fingre i mit germanske landvejslokomotiv. Jeg har talt med den danske importør og med BMW i Lyngby og de siger, uden at blinke, at enheden skal skiftes. Nemt og bekvemt, men det er vel hvad man kan forvente når man tænker på det minimum af praktisk arbejde der indgår i procesen samt de tæt på 20.000 Dkr. sådan en "fætter" koster. Jeg har også haft en lille snak med en gut som selv har ødelagt flere af de gamle CD-læsere med netop firmwareupdates i forsøget på at få dem til at tale dansk... Er der nogen af jer der har eller har haft samme problemer og hvad har i gjort for at få løst det? MVH. Lars Hansen
thomas_lund Besvaret September 8, 2007 Rapporter Besvaret September 8, 2007 Kan ikke hjælpe konkret desværre. Men problemet kan lugte lidt af hvad der er med Porsches navi anlæg. Min er fra 2000 og har indbygget navi. Men drevet som følger emd kan kun læse CD - ikke DVD. Anlægget skal skiftes komplet for at det kan lade sig gøre. Koster også en bondegård Og den er god nok - dels er et læsehovede til CD ikke i stand til at læse DVD skiver, og dels er software/hardware i selve navi anlægget anderledes også. Så mit input er, om du er 110% sikker på at dit gamle anlæg faktisk kan læse DVD skiver i første hug - eller også bare er et CD anlæg.
DoLa Besvaret September 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 9, 2007 Hey Thomas Jamen jeg er HELT sikker på at det er en DVD-læser der er monteret. Det store DVD-logo som pryder alle DVD-afspillere og medier er det første der rammer mit syn når jeg åbner ind til "herlighederne" og kigger på enheden. Jeg har kigget lidt på sagerne og hvis der ikke viser sig en løsning her på siden eller fra debatforummet på den danske BMW club, ja så overvejer jeg at slagte min gamle stionærer PC. den har et udemærket DVD-drev og det skal jeg nok få til at fungerer i bilen. Enheden er faktisk ikke andet end et drev mage til det der sidder i enhver computer og som kan købes i hver 2. butik på Falkoner Allé. Naviskiverne kan læses (og kopieres ) af de fleste PC'ere. Det der kan være lidt tricky er at få kabler og lign. til at passe sammen men selv det ser overkommeligt ud. En frieftermiddag, en loddekolbe, lidt værktøj og at min fortrylende kæreste ind imellem kommer med en kold coke og et tilpas imponeret og forelsket blik i ansigtet, samt AT JEG FÅR LOV AT ARBEJDE I FRED, burde kunne gøre tricket. Det er bare den store omvej at gå, hvis det hele kan klares uden at jeg er pisket til at skille bilens ICE ad. HVIS det er den vej jeg bliver nødt til at gå og at tingene bagefter virker, så kom til Arlöv med din Porche, så fikser jeg også den. Det er er sindsygt, ja nærmest grænsende til det ånsvage, at betale et værksted 20-30 kilo + for skifte den slags, når selve drevet koster ganske lidt. Men når der står VDO, BMW eller Porche på embalagen, ja så er opfattelsen åbenbart at kunden bare betaler...GODT. MVH, og tak for dit input Lars Hansen
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu