Michael R Skrevet September 15, 2007 Rapporter Skrevet September 15, 2007 Hej Er kommet til Malmø, og har en bil med som er indregistret på danske plader. Hvordan får man den danske afgift tilbage??(skal vel synes i sverige) Det kan måske bedre betale sig at køre til en svensk bilforhandler og lade ham ordne det praktiske. Måske købe større og bedre i samme omgang:D
larscph Besvaret September 15, 2007 Rapporter Besvaret September 15, 2007 Søg herinde, der er flere indlæg om det. Du have den vurderet i Danmark hos toldvæsenet inden du får den omregisteret og synet i Sverige. Herefter indsender du dokumentation for at den er afmeldt i Danmark og du får så pengene retur. Det koster et eller andet latterligt beløb (150 dkk tror jeg) og så en %-sats af afgiften. Alternativt bør du sælge den i DK privat og så købe en anden bil i Sverige.
testeren Besvaret September 15, 2007 Rapporter Besvaret September 15, 2007 Ud til told i tåstrup, lige overfor Ikea. Sørg for bilen ser fin ud. De går så med ud og kigger på den og senere får du så en bedømmelse over hvad du kan få tilbage. JEg blev første gang fejlinformeret - så insister på de kigger på din bil hvis en uoplyst siger noget andet. Vær opmærksom der kan være en del kø (op til ½ time ventede jeg første gang) Herefter skal du bestille tid i Sverige til importsyn og alm. syn (husker ikke helt ordene - tjek på nettet= vv.se og bilprovningen.se) Husk at få kopi af din reg.attest. Når du har fået svenske plader sætter du dem på, og tager de andre med til motorkontoret i Rødovre. Herefter skal du sende dokumentation på at bilen er overført til Sverige - det gør du til Tåstrup - husk at skrive sagsnr. på kuvert, så går det lidt hurtigere siger de. De tager 15% i "provision" + de der ca. 150 for at lave papir. Fik 1000 mere for bil end jeg havde givet, så gammel velholdt bil med lave km-tal er nok der der er bedst mulighed for at gøre en handel hvis du vil have den med over. Sådan var det vist jeg gjorde.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu