koustrup Skrevet September 18, 2007 Rapporter Skrevet September 18, 2007 Jeg står og skal have mit Tre usb modem med fra SE til DK i weekenden. Efter hvad der står på www.tre.se så er det jo stadig gratis at bruge i DK såfremt det er på 3`s DK net (ligesom telefonerne). Men er det i forvejen låst til også kun at bruge 3`s net i DK, sådan at den ikke pludselig hopper over på TDC`s net til 70 sek pr. md.?? Kan man alternativt låse den? Support chatten, og deres kundeservice viste ikke engang at det også var gratis at bruge i DK ( de mente kun at det var tlf., men der står noget andet på deres hjemmeside).
Thomas Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Jeg står og skal have mit Tre usb modem med fra SE til DK i weekenden. Efter hvad der står på www.tre.se så er det jo stadig gratis at bruge i DK såfremt det er på 3`s DK net (ligesom telefonerne). Men er det i forvejen låst til også kun at bruge 3`s net i DK, sådan at den ikke pludselig hopper over på TDC`s net til 70 sek pr. md.?? Kan man alternativt låse den? Support chatten, og deres kundeservice viste ikke engang at det også var gratis at bruge i DK ( de mente kun at det var tlf., men der står noget andet på deres hjemmeside). Den er ikke i forvejen låst, men det er bare at ringe til kundeservice og få dem til det!
koustrup Besvaret September 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 18, 2007 Den er ikke i forvejen låst' date=' men det er bare at ringe til kundeservice og få dem til det![/quote'] Og det kan de også gøre til det danske 3 net, når det er et svensk abo.?
Thomas Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Og det kan de også gøre til det danske 3 net' date=' når det er et svensk abo.?[/quote'] Når 3 i dk, kan gøre det herovre kan de vel også den anden vej!!!
koustrup Besvaret September 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 18, 2007 Når 3 i dk' date=' kan gøre det herovre kan de vel også den anden vej!!![/quote'] Grunden til at jeg spørg, er at det danske usim kort kan skelne mellem GSM net og USTM net, det er jeg ikke sikker på at det svensk alm. simkort kan. Du kan jo fks. også godt låse din tlf. i DK til kun at benytte 3`s eget net, men du kan ikke gøre det herover (kun hvis du har gl. simkort). Derfor jeg spørg efter erfaring :-)
nikolaj Besvaret September 19, 2007 Rapporter Besvaret September 19, 2007 jeg har brugt mit svenskkøbte 3 mobilinternet i DK i et stykke tid nu... siden de begyndte at sælge det i Sverige. Jeg har ikke fået låst mit, for det vælger kun 3's net både i DK og sverige, hvis jeg tager det med hjem. Inde i settings kan jeg også kun vælge 3 danmark eller 3 sverige.
koustrup Besvaret September 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2007 jeg har brugt mit svenskkøbte 3 mobilinternet i DK i et stykke tid nu... siden de begyndte at sælge det i Sverige. Jeg har ikke fået låst mit, for det vælger kun 3's net både i DK og sverige, hvis jeg tager det med hjem. Inde i settings kan jeg også kun vælge 3 danmark eller 3 sverige. Jamen det er jo bare perfekt :-) Tak for hjælpen. Shit man, 3`s egen kundeservice har ikke engang styr på det (men er det noget nyt): 10:42:44, Andreas säger: No, we can only lock it to the swedish 3-net.
koustrup Besvaret September 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2007 Kan man i øvrigt se nogle steder på en mac, hvilket net man er koblet op på med usb-modemet?
nikolaj Besvaret September 19, 2007 Rapporter Besvaret September 19, 2007 Jamen det er jo bare perfekt :-) Tak for hjælpen. Shit man, 3`s egen kundeservice har ikke engang styr på det (men er det noget nyt): 10:42:44, Andreas säger: No, we can only lock it to the swedish 3-net. det eneste du skal være klar over er, at et svensk købt 3 mobilt internet ikke kører så hurtigt i DK.. jeg købte 3.6 mbit i SE og bruger det næsten kun i DK og det kører væsenligt hurtigere, når jeg har det med til malmö- også selvom jeg er indenfor 3G nettets vinger i DK.. mener jeg har læst et sted hvor hurtigt/langsomt det bliver, hvis man tager det med til det andet land. Men det er en øl eller to siden, så jeg kan ikke huske hvor. :o
coolio Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 mobil internet fra 3.SE Hvordan kører det så i DK?, og er det forsat gratis at downloade så meget man vil? jeg overvejer at købe deres nyeste produkt, 7.6MB, til 199 svenske kr pr md, og det skulle være med fri download siger de, og det gælder vel osse i DK så?, eller hvad?. Jeg regner med at svaret er JA, vil bare gerne lige være helt sikker inden at jeg kaste rmig ud i investeringen. På forhånd tak
Thomas Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 Hvordan kører det så i DK?, og er det forsat gratis at downloade så meget man vil? jeg overvejer at købe deres nyeste produkt, 7.6MB, til 199 svenske kr pr md, og det skulle være med fri download siger de, og det gælder vel osse i DK så?, eller hvad?. Jeg regner med at svaret er JA, vil bare gerne lige være helt sikker inden at jeg kaste rmig ud i investeringen. På forhånd tak Nu hedder det tre.se og jeg har så inderligt fortrudt at jeg har købt et dansk abb. som heldigvis løber ud om 2 mdr. Tre.se i Sverige er tydeligvis noget længre fremme i skoen når det gælder mobilt bredbånd. 3.dk ringede til mig og spurgte hvorfor jeg ville sige mit abb. op og jeg sagde til ham at han kunne jo prøve at kigge hvad deres svenske kollegaer tilbyder:) Det kunne han godt se og havde ikke mere at sige:th2:
nikolaj Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 yessir.. du trykker bare på knappen. det gælder også i DK. min regning stemmer ihvertfald hver måned. Men som jeg sagde, så får du ikke 7.6 M/BIT ud af det, når du tager det med til DK, hvis du køber det i Sverige. tror jeg kan huske, hvor jeg læste det nu. det var i de foldere jeg fik med da jeg købte mit modem. 3.6 mbit til samme pris som de nu sælger 7.6 til.. Godt man ikke bliver forældet lige så hurtigt som sin internet forbindelse..
Thomas Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 yessir.. du trykker bare på knappen. det gælder også i DK. min regning stemmer ihvertfald hver måned. Men som jeg sagde, så får du ikke 7.6 M/BIT ud af det, når du tager det med til DK, hvis du køber det i Sverige. tror jeg kan huske, hvor jeg læste det nu. det var i de foldere jeg fik med da jeg købte mit modem. 3.6 mbit til samme pris som de nu sælger 7.6 til.. Godt man ikke bliver forældet lige så hurtigt som sin internet forbindelse.. De skriver jo også at det kun er nogle steder i landet, de større byer hvor du kan opnå den hastighed! Men det er stadig meget billigere end i dk.
koustrup Besvaret September 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2007 tror jeg kan huske, hvor jeg læste det nu. det var i de foldere jeg fik med da jeg købte mit modem. 3.6 mbit til samme pris som de nu sælger 7.6 til.. Godt man ikke bliver forældet lige så hurtigt som sin internet forbindelse.. Jeg har så hørt en lille fugl synge om at "gamle" kunder automatisk bliver opgraderet, når de engang får det op og køre i fks. Malmö (et er hvad de skriver, noget andet er hvad der er faktum :-). Men for en sikkerhedsskyld kunne jeg nu godt tænke mig at få en enkelt eller 2 mere på banen som kan bekræfte at det også er "låst" til 3`s net i DK (altså den svenske udgave). Ps. Tre`s kundeservice kan ikke låse det :-)
jpc Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 Nmt kan ikke helt lade være med at supplere med dagens erfaringer med NMT Jeg har lige investeret i deres modem, som kun kobler sig på deres net (der findes kun det samme) Jeg surfede uden problemer med fuld power inde midt på bildækket ude midt på Øresund - det kører bare upåklageligt! Pris 249 Skr/md Og ingen risiko for ekstra regninger...
koustrup Besvaret September 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 20, 2007 kan ikke helt lade være med at supplere med dagens erfaringer med NMT Jeg har lige investeret i deres modem, som kun kobler sig på deres net (der findes kun det samme) Jeg surfede uden problemer med fuld power inde midt på bildækket ude midt på Øresund - det kører bare upåklageligt! Pris 249 Skr/md Og ingen risiko for ekstra regninger... ja, dem havde jeg også lidt kig på - men er deres modems ikke lidt store - rent fysisk? Og i øvrigt er det ikke relevant for mig, da det ikke understøtter mac :-(
jpc Besvaret September 20, 2007 Rapporter Besvaret September 20, 2007 men er deres modems ikke lidt store - rent fysisk? :-( WLAN-modemmet, som jeg har købt, er ca 18x20 cm og ganske let, da jeg bruger det uden strømforsyning, kun med ledning til cigarettænderen. USB-modemmet har jeg ikke kendskab til. Men den manglende mac-kompatibilitet er selvfølgelig lidt af et problem...
Gio Besvaret September 23, 2007 Rapporter Besvaret September 23, 2007 Jeg har netop fået et dansk 3 data-abb. af firmaet med tilhørende E220 USB-modem, til brug i support-henseende. Første gang jeg startede det op herovre fik jeg 7 sms´er i 3-indbakken (som installeres af USB-modemmet), som fortalte mig at det bl.a. kostede 60kr/MB - fordi jeg ikke længere befandt mig i Danmark Iflg. http://www.3.dk/templates/Sporg3_06.aspx?id=34123 så burde jeg betale det samme som i DK, så længe jeg er på 3´s netværk i Sverige. ...tror faen folk ikke kan hitte ud af det firma, når de ikke engang selv kan
koustrup Besvaret September 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 23, 2007 ...tror faen folk ikke kan hitte ud af det firma, når de ikke engang selv kan Ja, det er sku ikke altid lige let at finde ud af :-) Nu har jeg da fundet ud af at når jeg er i DK kan jeg vælge net - men kun når jeg starter op, så det gælder om at holde øje med at den ikke skifter til TDC`s net :-)
Gio Besvaret September 24, 2007 Rapporter Besvaret September 24, 2007 Roaming på TDC´s net - nu uden merpris for 3-kunder Fik lige denne: Mobilt Bredbånd – Frit forbrug udvides og gælder nu ikke kun i 3’s net Fra 24. september 2007 udvider vi Mobilt Bredbåndsabonnementet, så frit forbrug ikke kun omfatter 3´s net, men nu også dækker national roaming. Har du Mobilt Bredbånd med frit forbrug, betyder det, at du fremover kan være på andet net i Danmark med dit mobile bredbånd uden at skulle betale ekstra, hvor det hidtil har kostet 3 kr. ekskl. moms/3,75 inkl. moms pr. MB. Vi kan dog anbefale altid at benytte 3´s net for at få den højeste hastighed. Læs mere om vores priser på 3.dk Med venlig hilsen Teleskabet 3 (Hi3G Denmark)
koustrup Besvaret September 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 24, 2007 Det var da ellers ikke værst :-) Bare det samme galt for os som har købt i SE :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu