Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu ingen nedsættende ord omkring en gammel bil :) Tak Jeg har fået min fars gamle Mercedes 190 fra 88, og som snart runder de 400.000. Jeg ved UDEMÆRKET godt at biler at billigere i Sverige og alt det der... MEN, bilen er gratis for mig, og den kører ca 17 km/l diesel. Da fejler ikke noget, ingen rust (Kom fra Tyskland for et par år siden). Vejskatten i Sverige er 4610 kr om året, og forsikringen er næppe høj på sådan en gammel sag. HVIS jeg tog den ovre sundet, hvad ville det så koste ? Og der er evt en smule at få retur af afgiften fra DK, trods den høje alder og kmstand. Og igen, jeg ved UDEMÆRKET godt at man kan få en fornuftig bil til 20.000 kr i Sverige, men næppe en der kører lige så langt på diesel, og som ikke fejler noget. Min pointe var at jeg slap for at gå ud og tage et ekstra lån, da jeg lige har købt lejlighed herovre...

Besvaret

Selve processen med at udflage den kan du læse på nedenstående link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152960&vID=201559&i=4&action=open#i152960 De kan svare på om du får noget afgift retur, og hvor meget (tror dog ikke du skal satse på det helt store, hvis noget overhovedet). Når det er klares, kører du til nærmeste motor-kontor og afleverer pladerne. De stempler på dit registreringsbevis at bilen er afmeldt, og det skal du medbringe til indregistreringssyn i Sverige. Så booker du tid hos bilprovningen i Sverige www.bilprovningen.se til en registreringsbesiktning, som koster et par tusinde svenske kroner. Når den er vel overstået modtager du dine plader indenfor nogle dage med posten :)

Besvaret
Selve processen med at udflage den kan du læse på nedenstående link: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=152960&vID=201559&i=4&action=open#i152960 De kan svare på om du får noget afgift retur, og hvor meget (tror dog ikke du skal satse på det helt store, hvis noget overhovedet). Når det er klares, kører du til nærmeste motor-kontor og afleverer pladerne. De stempler på dit registreringsbevis at bilen er afmeldt, og det skal du medbringe til indregistreringssyn i Sverige. Så booker du tid hos bilprovningen i Sverige www.bilprovningen.se til en registreringsbesiktning, som koster et par tusinde svenske kroner. Når den er vel overstået modtager du dine plader indenfor nogle dage med posten :)
Takker :) Min plan var IKKE at få penge tilbage, da den næppe er mange penge værd, men blot at få en "gratis" bil i Sverige :) så kommer vejskat og forsikringer naturligvis, men ingen udgifter til indkøb... Nogle der har en ide om hvad det ville koste at tage den med over ? Om der skal betales afgift af sådan en "fin" bil, og hvad den evt beregnes udfra.
Besvaret

Der skal ikke betales afgift som sådan, men der kommer lidt udgifter alligevel. Som skrevet ovenfor skal du betale for selve synet (betales med det samme til Bilprovningen). Derudover vejskat til VV og naturligvis forsikring. Som det sidste er der skrotningsafgift som skal afregnes til VV, mener det er 1500 SEK den ligger på. Men så skulle du også være kørende :)

Besvaret
Der skal ikke betales afgift som sådan, men der kommer lidt udgifter alligevel. Som skrevet ovenfor skal du betale for selve synet (betales med det samme til Bilprovningen). Derudover vejskat til VV og naturligvis forsikring. Som det sidste er der skrotningsafgift som skal afregnes til VV, mener det er 1500 SEK den ligger på. Men så skulle du også være kørende :)
Takker.. :) Ved godt at det ikke er en billig Audi eller andet sjov, men det er jo blot et transportmiddel :)
Besvaret

jeg gav 1890 sek da jeg indregistrerede min mercedes i Sverige - plus 210 sek for indvejning af bilen :-) det var alle de udgifter der var ved det. De 1890sek er inkl. skrotningsafgift, importsyn og alm. årligt syn. Og du skal skam ikke undskylde du ikke straks farer ud og køber ny billig bil - hvert menneske sin smag jo :-) Du kan så nyde det, når du en dag skal ud og ha anden bil - at det er væsentligt billigere i Sverige end i DK :-)

Besvaret
Og du skal skam ikke undskylde du ikke straks farer ud og køber ny billig bil - hvert menneske sin smag jo :-) Du kan så nyde det, når du en dag skal ud og ha anden bil - at det er væsentligt billigere i Sverige end i DK :-)
Så kan jeg nemlig nå at spare noget mere op, så man ikke skal gældsætte sig alt for meget :)
Besvaret
De 1890sek er inkl. skrotningsafgift, importsyn og alm. årligt syn.
? Importerede du den for at skrotte den ? Eller betaler man bare med det samme for at kunne skrotte den senere ?
Besvaret

vudering du skal da klart få den vurderet hos told og skat. Hvis den er i fin stand får du da elt sikkert en slat penge retur. ca ½ delen af hvad den ville koste ved en forhandler... Mvh Leon

Besvaret
du skal da klart få den vurderet hos told og skat. Hvis den er i fin stand får du da elt sikkert en slat penge retur. ca ½ delen af hvad den ville koste ved en forhandler... Mvh Leon
Næppe, men det er da værd at håbe på :) Men en ca 20 år gammel bil, der lige om snart runder de 400.000 :D Men kan de lige dække de svenske udgifter så er jeg glad, og er der mere tilbage, så kan den få nye fælge, hvilket er det der er ridset / iret(Alu der er "rustet")
Svenskerne har også lige skrottet "skrotningsavgiften" så at det nu er billigere at indregistrere end udenlandsk bil. Alt andet lige sparer man 1500 SEK på den konto. http://www.vv.se/templates/page3____626.aspx
TAkker :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...