DarkAdMiN Skrevet October 2, 2007 Rapporter Skrevet October 2, 2007 Hey people I forbindelse med køb af lejlighed har jeg renoveret næsten hele køkkenet, indtil jeg nåede til vasken.... Der skal åbentbart en blikkenslager og kigge på rørene (gammel stads) da vandet ikke bare kan lukkes... (er så hærdet at man ikke kan skrue) jeg kiggede så igennem papirerne fra foreningen, og opdagede at ændring af køkkenet kræver tilladelse fra foreningen... ehm... her sidder jeg så med et næsten færdig køkken og tænker... ups.... Det har noget at gøre med at deres håndværkere skal "godkende" det mht til EL, vandrøre osv... (eller tager jeg helt fejl?) hvad kan der ske i det værste tilfælde ? og hvad kan jeg gøre med de vandrøre? (jeg er igang med at installere et blandingsbatteri så vandet SKAL lukkes ligemeget hvad) Nogen som kan hjælpe? PS. Foreningen hedder "Riksbyggen"
BS Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Nu tager jeg udgangs punkt i du bor i en bostadsrätt forening? Jeg er ret sikker på at de skal godkende og kan kræve din vandhane fx. fordi det er vagtmesteren der skifter pakninger osv på dem. Så skal det være samme mærke som resten af foreningen så han ikke skal have et mindre lager liggende at forskellige mærker. Derudover kunne jeg forestille mig at de vil være sikker på at det er aut. arbejde der bliver lavet mht vand og el da det kan skade andre hvis noget klamp er blevet lavet. Om du har valgt en eg eller bøg låge til dine skabe eller en sort eller hvid bordplade er ikke deres sag. Så vær ganske rolig (tror jeg) Men tag kontakt til foreningen og forklar dem sagerne om de vil komme og godkende det. Kan ikke se du skulle have et problem.
DarkAdMiN Besvaret October 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2007 Hej tak for svaret. og jo det er ejerlejlighed (bostadsratt) Fint nok, så må jeg aftale tid med dem, jeg var bare bange for at det var noget som skulle aftales før renovering.
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 jo, det er ejerlejlighed (bostadsratt) Fint nok, så må jeg aftale tid med dem, jeg var bare bange for at det var noget som skulle aftales før renovering. Ja, alle ændringer skal i princippet fremlægges og godkendes af bestyrelsen. Vi gjorde det, at vi på bedste projektledermaner fremlagde ændringerne INDEN byggeriet samt ikke mindst "beviste", hvem (håndværker) der skulle gøre hvad således, at bestyrelsen kunne være sikker på kvaliteten i arbejdet...
DarkAdMiN Besvaret October 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2007 oki doki. Dvs jeg får ikke problemer hvis det bliver gjort efter al renovering? Nu sidder jeg så fast pga vandrørene ellers ville jeg aldrig kontakte bestyrelsen... (var ikke klar over det) Nu har jeg selv lavet køkkenet. EL har min kammi lavet som tjeneste. (elektriker fra DK) Der var dog ikke megen ændring udover nogle nye stikkontakter.
BS Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Det bestyrelsen kan kræve er en svensk elektrikker der skal ud og godkende de nye stik kontakter der er blevet lavet.
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Dvs jeg får ikke problemer hvis det bliver gjort efter al renovering? Nu sidder jeg så fast pga vandrørene ellers ville jeg aldrig kontakte bestyrelsen... (var ikke klar over det) Nu har jeg selv lavet køkkenet. EL har min kammi lavet som tjeneste. (elektriker fra DK) Der var dog ikke megen ændring udover nogle nye stikkontakter. Jeg fremlagde det inden byggeriet ;) De ønskede autoriserede håndværkere, hvorfor jeg anvendte det - jeg er ellers ingeniør...
BS Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 De ønskede autoriserede håndværkere' date=' hvorfor jeg anvendte det - [b']jeg er ellers ingeniør... Nok derfor de ønskede det
Bigbird Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 De ønskede autoriserede håndværkere, hvorfor jeg anvendte det - jeg er ellers ingeniør... En ingeniør kan evt tegne, beregne og budgettere.. Men kan ikke nødvendigvis finde ud af hvad der er op og ned på en hammer :D
SanneJ Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 De ønskede autoriserede håndværkere' date=' hvorfor jeg anvendte det - jeg er ellers ingeniør...[/quote'] Ik forstået...
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Rolig nu En ingeniør kan evt tegne, beregne og budgettere.. Men kan ikke nødvendigvis finde ud af hvad der er op og ned på en hammer :D Du tænker på akademiske ingeniører - jeg er af den anden slags ;)
BS Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Ret sjovt der lige skulle komme 4 ens lydende kommentarer om Ingeniører og deres praktiske færdigheder....eller mangel på samme
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Aversioner... Ret sjovt der lige skulle komme 4 ens lydende kommentarer om Ingeniører og deres praktiske færdigheder....eller mangel på samme Ja, det er ikke så ofte, at folk giver sig til kende med deres erhverv. Måske derfor !
Bigbird Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Ja' date=' det er ikke så ofte, at folk giver sig til kende med deres erhverv. Måske derfor ![/quote'] Jeg tror nu ikke at der var noget ondt ment med det, eller at folk mente at de var uduelige :) Det var blot måde at det stod på, som "tiggede" efter at blive kommenteret :)
SanneJ Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Jeg tror nu ikke at der var noget ondt ment med det' date=' eller at folk mente at de var uduelige :) Det var blot måde at det stod på, som "tiggede" efter at blive kommenteret :)[/quote']Präcis!:) Det var da sjovt... ingen grund til at väre fornärmet Mogens;) (jeg er personligt selv wana-be-ingeniör...)
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Livet er for kort... Präcis!:) Det var da sjovt... ingen grund til at väre fornärmet Mogens;) Næ næ, :)
credde Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 jeg er ellers ingeniør... Det er der ikke noget galt i - er også ingeniør, og så har vi jo begge smag for samme bilmærke :th2:
Guest Mogens Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Det er der ikke noget galt i - er også ingeniør, og så har vi jo begge smag for samme bilmærke :th2: Nej, det var sammensætningen af bogstaver i mit skriv, der sikkert ikke var optimalt :) Nuvel, "problemet" med en Porsche er nok dén, at man ikke kan leve uden - altså ikke kan skifte til et andet bilmærke efterfølgende. De andre brand's blegner ved siden af
Markowitch Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 God humor i denne her tråd! Fra en som sørme også er ingeniør :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu