larscph Skrevet October 24, 2007 Rapporter Skrevet October 24, 2007 Er der nogen der har sådan en sjover - som har haft held med at installere et nyt rodcertifikat? Den har nemlig ikke rodcertifikatet fra dem der har udstedt vores Exchange certifikat "indbygget" fra start (RapidSSL) og jeg tror bestemt at det er derfor jeg bl.a. har bøvl med at få Exchange sync til at fungere ordentligt. Men uanset hvad man gør kan jeg kun få telefonen til at åbne certifikatfilen i en tekst-view'er. SE's hotline sagde så, at man bare skulle sende certifikatet via BlueTooth eller IR - men det virker heller ikke, den gemmer filen i indbakken hvor man så igen kan få lov at åbne den - i er tekst-viewer.. Anyone?
larscph Besvaret October 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2007 Jeg fandt løsningen: Installing a custom root certificate Note: Not all types of root certificates are supported by the phone. 1. Obtain a copy of the root certificate being used from your IT department (usually in the form of a .cer file). If you or your IT department are uncertain on how you can obtain the custom root certificate you can follow the steps below: 2. On your desktop computer access your OMA (/OMA) address through Internet Explorer. 3. Double click on the lock icon in the bottom right hand corner of the PC screen. 4. This should bring up the certificate information for the CA used on this site. 5. Double click the least indented entry in the certificate list, this is usually at the top of the list and is the root certificate 6. Go to the Details tab and choose the ''Copy to File'' button. This will start the export process. 7. Export the file as a DER encoded binary (the default). 8. Send this file to your phone through Bluetooth or Infrared and 'View' it 9. Or, save a copy to the handheld memory or card through the desktop cradle and then open the file on the handheld. This article applies to UIQ3 and security Det virker også at kopiere filen til mobilen via stifinder og så bare klikke på den på telefonen, så importerer den certifikatet korrekt. Efterfølgende har jeg så fået Exchange ActiveSync til at fungere med push og det hele fra vores SBS 2003 Exchange server. Eneste "catch" der var at den URL man angiver til serveren skal være ude /OMA til sidst. Hvis man (som jeg) får angivet web.servernavn.com/oma fx - så får man en "Error 400" og ikke videre besked om hvad der er galt, når man prøver at synkronisere. Fjernede så /oma... Og så kører det perfekt - og real time. Nu skal jeg måske bare lige overveje at slå det fra når jeg er i SE.. Er ikke sikker på at roamingprisen på data...
skallstorp Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Nå det er klart Ja det er da klart at det er lösning. Du kunne da bare have spurgt Jeg fandt løsningen: Installing a custom root certificate Note: Not all types of root certificates are supported by the phone. 1. Obtain a copy of the root certificate being used from your IT department (usually in the form of a .cer file). If you or your IT department are uncertain on how you can obtain the custom root certificate you can follow the steps below: 2. On your desktop computer access your OMA (/OMA) address through Internet Explorer. 3. Double click on the lock icon in the bottom right hand corner of the PC screen. 4. This should bring up the certificate information for the CA used on this site. 5. Double click the least indented entry in the certificate list, this is usually at the top of the list and is the root certificate 6. Go to the Details tab and choose the ''Copy to File'' button. This will start the export process. 7. Export the file as a DER encoded binary (the default). 8. Send this file to your phone through Bluetooth or Infrared and 'View' it 9. Or, save a copy to the handheld memory or card through the desktop cradle and then open the file on the handheld. This article applies to UIQ3 and security Det virker også at kopiere filen til mobilen via stifinder og så bare klikke på den på telefonen, så importerer den certifikatet korrekt. Efterfølgende har jeg så fået Exchange ActiveSync til at fungere med push og det hele fra vores SBS 2003 Exchange server. Eneste "catch" der var at den URL man angiver til serveren skal være ude /OMA til sidst. Hvis man (som jeg) får angivet web.servernavn.com/oma fx - så får man en "Error 400" og ikke videre besked om hvad der er galt, når man prøver at synkronisere. Fjernede så /oma... Og så kører det perfekt - og real time. Nu skal jeg måske bare lige overveje at slå det fra når jeg er i SE.. Er ikke sikker på at roamingprisen på data...
larscph Besvaret October 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 29, 2007 Ja det er da klart at det er lösning. Du kunne da bare have spurgt Hihi... :p Men det gjorde jeg jo også - der var bare ingen der kunne svaret. Men Google er ret handy til den slags hvis man er bare lidt heldig! Og ja-jaaaa, ved godt det er lidt gadget-agtigt, men jeg syntes nu det er ganske imponerende hvad man kan proppe ind i en mobiltelefon. Har endda fundet en Commodore 64 emulator til den.. *GG*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu