Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Jeg har endelig fået registreret min tysk importerede bil, den har været til Reg Besiktning, og klaret den fejlfrit, jeg har nu modtaget min nr. pladder samt registrerings bevis, og skal nu til at betale skat (Samt få den mærke der sidder i midten af bag nr. plade) Man kan ringe til en tlf. nr. som er: 0771-25 25 25 eller gør det ved hjælp af WWW.VV.SE men her stopper legen for mig, for jeg fatter minus af det der bliver sagt i tlf. og kan ikke rigtigt finde ud af hvad jeg skal bestille på siden, er det hvad man kalder en kontrol märke man skal bestille, elle registreringsskyld man skal ind under i følgende link? http://www.vv.se/templates/page3____632.aspx Det vil være rart hvis nogen af jer kan være behjælpelig, jeg har allerede bestilt og fået min forsikring, som nu er aktiv! Det eneste jeg mangler er vist nok at betale skat for resten af året, samt få den mærke så jeg kan køre uden prøve plader. Mvh. Caleb

Besvaret

Du skal have rigtige mange tak. Jeg skulle blot ind og bestille det, og så kunne man printe en midlertidig mærke hvis jeg forstod det rigtigt, og nu kan jeg vidst køre rundt med min pladder uden at skulle betale en formue for diverse løsninger! Mange tak for hjælpen. Ps. Du må godt sige til hvis jeg har rodet rundt i det :D

Besvaret
Du skal have rigtige mange tak. Jeg skulle blot ind og bestille det, og så kunne man printe en midlertidig mærke hvis jeg forstod det rigtigt, og nu kan jeg vidst køre rundt med min pladder uden at skulle betale en formue for diverse løsninger! Mange tak for hjælpen. Ps. Du må godt sige til hvis jeg har rodet rundt i det :D
Jeps man printer et ark man skal køre rundt med indtil dit mærkat kommer. Alt hvad der hedder bil, registrering, syn osv. det fungerer bare i Sverige. Fornyligt skulle jeg avstella min bil. Det gøres blot ved at krasse sølvfolien af mærkatet - derunder er der et 4 cifret nummer, som man skriver ind på vv.se.. wupti så er den afstilt og man modtager en check med "restværdien" af den betalte fordonsskat.
Besvaret
Jeps man printer et ark man skal køre rundt med indtil dit mærkat kommer. Alt hvad der hedder bil, registrering, syn osv. det fungerer bare i Sverige. Fornyligt skulle jeg avstella min bil. Det gøres blot ved at krasse sølvfolien af mærkatet - derunder er der et 4 cifret nummer, som man skriver ind på vv.se.. wupti så er den afstilt og man modtager en check med "restværdien" af den betalte fordonsskat.
Waw det er nok nogen ting mange lande kan lære fra :) Men jo det fungere bare, blot man kan lidt mere svensk så man kan tyde hvad der står på de forskellige hjemmeside. Takker for jeres besvarelser
Besvaret
wupti så er den afstilt og man modtager en check med "restværdien" af den betalte fordonsskat.
...og en evt. forsikring på køretøjet stopper/opsiges. En god ting at vide, skulle man have problemer med et emsigt forsikringsselskab ;)
Besvaret

Hej Igen Jeg blev lige opmærksom på en detalje, en kammerat fortalte mig at man fra den dag man har fået registrerings besiktning til den dag man reelt får nr. pladerne og få den forsikret, der vil den Svenske "stat" eller den nu ansvarlige instans gå ind og forsikre bilen automatisk for en indtil man nu engang får den forsikret, og derefter vil man blive opkrævet for 170 Se kr. om dagen. Han har nemlig selv fået registreret en bil i Sverige hvor efter han valgte alene at køre i DK og derfor mente han ikke at det var nødvendigt at få den forsikret i Sverige, nogen mdr. efter blev han opkrævet for flere tusinde kr. som han skulle betale for denne "forsikring" ? Jeg vil så sige at jeg fik ikke forsikret bilen med det samme efter jeg fik den registreret, men ventede i ca. 2 uger indtil jeg fandt den billigste forsikring jeg nu engang kunne finde, skal jeg forvente en regning for de 2 uger ? Hvis der er en herinde der har kendskab til loven omkring det vil det være rart med en tilbagemelding. Mvh. Caleb

Besvaret
Han har nemlig selv fået registreret en bil i Sverige hvor efter han valgte alene at køre i DK og derfor mente han ikke at det var nødvendigt at få den forsikret i Sverige' date=' nogen mdr. efter blev han opkrævet for flere tusinde kr. som han skulle betale for denne "forsikring" ?[/quote']Om han kører en svensk bil i Danmark, Norge eller Finland (osv osv) - så skal der da stadig være minimum Trafikforsikring på bilen. Og da det er en svensk indregistreret bil, så skal forsikringen jo også tegnes i Sverige. De 170,- sek er en slags "sikkerhed" for at du er trafikforsikret, indtil du får tegnet egen forsikring på din bil. Og dette kan normalt gøres på nogle timer - ergo kommer du aldrig til at se en regning på 170,- sek eller mere. At din kammerat ikke mente han burde forsikre bilen, fordi han "kun" skulle køre i Danmark er direkte uvidende, naivt og dumt *lol* :rolleyes:
Besvaret
Om han kører en svensk bil i Danmark, Norge eller Finland (osv osv) - så skal der da stadig være minimum Trafikforsikring på bilen. Og da det er en svensk indregistreret bil, så skal forsikringen jo også tegnes i Sverige. De 170,- sek er en slags "sikkerhed" for at du er trafikforsikret, indtil du får tegnet egen forsikring på din bil. Og dette kan normalt gøres på nogle timer - ergo kommer du aldrig til at se en regning på 170,- sek eller mere. At din kammerat ikke mente han burde forsikre bilen, fordi han "kun" skulle køre i Danmark er direkte uvidende, naivt og dumt *lol* :rolleyes:
Med andre ord, at jeg ikke skal forvente en regning på de 14 dage mellem registreringen og indtil jeg fik tegnet en forsikring ? Frafalder de automatisk når man tegner en forsikring da ? Ja kan godt se at det er dumt, da han åbenbart kørte uden forsikring, men det skal jeg ikke blande mig i, han fik da også lov til at betale for det såvidt jeg har forstået. Mvh. Caleb
Besvaret
Med andre ord' date=' at jeg ikke skal forvente en regning på de 14 dage mellem registreringen og indtil jeg fik tegnet en forsikring ? Frafalder de automatisk når man tegner en forsikring da ?[/quote']Din forsikring kan du have klar fra Day One - så hvorfor vente 14 dage? Det er lovpligtigt at forsikre køretøjet. Vad händer om ditt fordon är oförsäkrat? Om du inte har tecknat en trafikförsäkring blir du automatiskt rapporterad till Trafikförsäkringsföreningen och får betala en avgift. Avgiften är avsevärt högre än den premie du behöver betala för en ordinarie trafikförsäkring. http://www.vv.se/templates/page3____687.aspx Fordonet måste vara trafikförsäkrat För att du ska kunna ställa på ditt fordon, måste det finnas en trafikförsäkring i vägtrafikregistret (gäller inte släp). Om fordonet tidigare varit påställt, har Vägverket i normalfallet redan en uppgift om en vilande försäkring. I så fall aktiverar vi den och meddelar ditt försäkringsbolag när du ställer på fordonet. Saknas trafikförsäkring måste du kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring innan du anmäler påställning. http://www.vv.se/templates/page3____617.aspx
Besvaret
Din forsikring kan du have klar fra Day One - så hvorfor vente 14 dage? Det er lovpligtigt at forsikre køretøjet. Vad händer om ditt fordon är oförsäkrat? Om du inte har tecknat en trafikförsäkring blir du automatiskt rapporterad till Trafikförsäkringsföreningen och får betala en avgift. Avgiften är avsevärt högre än den premie du behöver betala för en ordinarie trafikförsäkring. http://www.vv.se/templates/page3____687.aspx Fordonet måste vara trafikförsäkrat För att du ska kunna ställa på ditt fordon, måste det finnas en trafikförsäkring i vägtrafikregistret (gäller inte släp). Om fordonet tidigare varit påställt, har Vägverket i normalfallet redan en uppgift om en vilande försäkring. I så fall aktiverar vi den och meddelar ditt försäkringsbolag när du ställer på fordonet. Saknas trafikförsäkring måste du kontakta ditt försäkringsbolag och teckna en försäkring innan du anmäler påställning. http://www.vv.se/templates/page3____617.aspx
Det ved jeg så ikke hvordan jeg skal forholde mig til, forstår bare ikke hvorfor bilen skal være forsikret fra jeg får den registreret til jeg modtager nr. pladderne går der jo næsten 1 uge ! Er det lovpligtigt at den er forsikret i den periode ? Mvh. Caleb
Besvaret
... Alt hvad der hedder bil, registrering, syn osv. det fungerer bare i Sverige. .
Det er vist en sandhed med modifikationer.. :) .... jeg har ENDELIG i dag fået min amerikanske model af en (belgisk indregistreret) Subaru Impreza WRX (på afgiftsfrie plader) igennem bilprovningens registreringsbesiktning efter næsten 4 måneders tovtrækkeri med Toldverket, Vägverket, Bilprovningen, div. Subaru forhandlere i Sverige og den skandinaviske Subaru importör. Jeg skal skåne jer for detaljerne i sagen, kort sagt skal alle de svenske 'myndigheder' dog have den ros at der som sådan ikke er nogen der har klokket i det. Men helt ærligt 4 måneders tovtrækkeri for at få lov til at indfører og køre rundt sin egen EU indregstrerede bil i Sverige pga. en masse mennesker der bare ikke vidste hvad de skulle gøre i min specielle 'sag' føltes ikke specielt gnidningsfrit, og har også endt med at koste mig en del penge. Så alt hvad der hedder bil, registrering, syn osv. det fungerer ikke nødvendigvis bare i Sverige hvis man er så skør som jeg at skulle spille besværlig :laugh:
Besvaret
Det er vist en sandhed med modifikationer.. :) .... jeg har ENDELIG i dag fået min amerikanske model af en (belgisk indregistreret) Subaru Impreza WRX (på afgiftsfrie plader) igennem bilprovningens registreringsbesiktning efter næsten 4 måneders tovtrækkeri med Toldverket' date=' Vägverket, Bilprovningen, div. Subaru forhandlere i Sverige og den skandinaviske Subaru importör. Jeg skal skåne jer for detaljerne i sagen, kort sagt skal alle de svenske 'myndigheder' dog have den ros at der som sådan ikke er nogen der har klokket i det. Men helt ærligt [u']4 måneders tovtrækkeri for at få lov til at indfører og køre rundt sin egen EU indregstrerede bil i Sverige pga. en masse mennesker der bare ikke vidste hvad de skulle gøre i min specielle 'sag' føltes ikke specielt gnidningsfrit, og har også endt med at koste mig en del penge. Så alt hvad der hedder bil, registrering, syn osv. det fungerer ikke nødvendigvis bare i Sverige hvis man er så skør som jeg at skulle spille besværlig :laugh:
Problemet ligger nok i ...amerikanske model ... kan jeg tänke mig til ...
Besvaret
Problemet ligger nok i ...amerikanske model ... kan jeg tänke mig til ...
Jep, kender man jo også fra DK. I nogle bilmodeller skal motorstyringen ændres mv. Tilfældet er nok undtagelsen, der bekræfter reglen - at det er relativt nemt at få en bil gennem systemet i Sverige og ikke mindst klare en del af arbejdet selv vha. internettet...
Besvaret

FACT: Hej CalebLarue Præcist efter du har indregistreret en bil i sverige ringer du til et forsikringsselskab og får den forsikret. Der er ingen svensk stat der "automatisk" giver dig en forsikring indtil du tegner en selv. De er derimod god til at sende dig en "bøde" for hver dag du ikke har forsikring. Skynd dig at få den tegnet! \Tom

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...