Benzino Skrevet October 26, 2007 Rapporter Skrevet October 26, 2007 Har netop talt med en gut som fortæller at det er fra 1. november man lovpligtigt skal have vinterdæk på sin bil, ellers hedder det 5000 kr i bøde. Havde ellers hørt fra en anden at det først var 1. december, så jeg har vist lidt travlt... Jeg har en porsche boxster s med 18 tommer carrera dæk og nu skal jeg hurtigst muligt have fundet vinterdæk. Kan man finde dæk og beholde de nuværende fælger? Eller er man nødt til at købe nye dæk og fælger? Hvor kan jeg få noget billigt og evt. monteret? Hjæælp
Nils Besvaret October 26, 2007 Rapporter Besvaret October 26, 2007 Lugn på. Det er først 1. december, og kravet gælder kun, når der er vinterføre. :)
Benzino Besvaret October 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 26, 2007 Hm udfra dine tidligere indlæg virker du som om du har styr på mange love og regler Niels, så jeg håber du har ret...
Jette Besvaret October 26, 2007 Rapporter Besvaret October 26, 2007 Du kan roligt regne med at Nils har ret - også her fristes jeg til at skrive ;)
Basse Besvaret October 26, 2007 Rapporter Besvaret October 26, 2007 Ellers kan reglerne læses på www.vv.se
CoolAIR Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Hvor kan jeg få noget billigt og evt. monteret? Hjæælp Rolig nu... Du har vel internet - det er bare at søge på "vinterdäck" eller "fälg"... Vintervejret slider lidt mere på dine fælge, men hvis du er flink til at vaske bil/fælge ofte, ville jeg ikke have nogen bekymringer med at køre med de samme fælge vinteren over. Prøv evt.: www.dackonline.se (du kanvælge at få sendt dækkene til et værksted, hvor du kan få dem monteret)
Guest Mogens Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Porsche om vinteren... Har netop talt med en gut som fortæller at det er fra 1. november man lovpligtigt skal have vinterdæk på sin bil, ellers hedder det 5000 kr i bøde. Havde ellers hørt fra en anden at det først var 1. december, så jeg har vist lidt travlt... Hvis det er vintervejr med sne, frost eller is (!), skal man i perioden 1. december til 31. marts anvende vinterdæk - så tag det blot helt roligt. Kører du med trailer må trailerens hjul OGSÅ være med pigdæk, hvis den trækkende bil har pigdæk - hvormange husker lige det! Mønsterdybden på alle typer dæk må i perioden være mindst 3 millimeter og ikke blot som vanligt 1,6 Jeg har en porsche boxster s med 18 tommer carrera dæk og nu skal jeg hurtigst muligt have fundet vinterdæk. Kan man finde dæk og beholde de nuværende fælger? Eller er man nødt til at købe nye dæk og fælger? De fleste som vælger at anvende bilen hele året........ har 2 sæt til bilen. Eet med sommerdæk og eet med vinterdæk. Hvor kan jeg få noget billigt og evt. monteret? Peter www.auto-haus.se er behjælpelig, og inden du kontakter ham, finder du den rette pris på www.dackonline.se Husk at Porsche skal have dæk, der er beregnet til Porsche !!!
Peter H. Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Peter www.auto-haus.se er behjælpelig, og inden du kontakter ham, finder du den rette pris på www.dackonline.se Husk at Porsche skal have dæk, der er beregnet til Porsche !!! Vi er blevet Aut dackonline forhandler så er det alt i et :):)
thomas_lund Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Jeg købte et sæt 17" Porsche fælger til min 911 med næsten nye dæk via Porsche klubbens køb/salg side til 8k svenske inkl transport. Så prøv der også! Edit: Der er faktisk en som sælger nogenlunde det samme som jeg købte til 8500 SEK. http://www.porsche.nu/annonser/index.htm?objectcategory=6&_types=erbjudes*&title=&description=&ID= Check lidt ned af siden.
dkrath Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Husk at Porsche skal have dæk' date=' der er beregnet til Porsche !!![/quote'] Her tænker du på N0 mærket (mener jeg det hedder). Kan du forklare hvorfor? Peter Autohaus siger det samme, men kan ikke forklare hvorfor.
Merkur Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Lugn på. Det er først 1. december' date=' og kravet gælder kun, når der er vinterføre. :)[/quote'] Hvad er vinterføre? ;)
Guest Mogens Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Her tænker du på N0 mærket (mener jeg det hedder). Kan du forklare hvorfor? Det er tidligere nævnt "herinde", at bilen ikke retter korrekt op, hvis der monteres dæk, der ikke har Porsche-mærkningen...
Peter H. Besvaret October 28, 2007 Rapporter Besvaret October 28, 2007 Peter Autohaus siger det samme, men kan ikke forklare hvorfor. Hov du... Det har jeg svaret på op til flere gange...:):)
Fagerborn Besvaret October 28, 2007 Rapporter Besvaret October 28, 2007 Hvad er vinterføre? ;) Det er det aktuelle vejr der afgør. Hvis der er is på bilen (~ nattefrost) så er det ulovligt at begive sig ud på vejene iført sommerdæk. Hvis der er 7 grader og regnvejr senere på dagen så er det ikke længere ulovligt at køre ud med sommerdæk.
Toft Besvaret October 28, 2007 Rapporter Besvaret October 28, 2007 http://www.vv.se/templates/page3____19944.aspx :th2:
GULVmanden Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Vi er blevet Aut dackonline forhandler så er det alt i et :):) Har du stålfælge i 17 eller 18" ??? Kan ikke se dig på däckonline.se
Peter H. Besvaret October 29, 2007 Rapporter Besvaret October 29, 2007 Har du stålfælge i 17 eller 18" ??? Kan ikke se dig på däckonline.se Når du er oppe i 17" og 18" kan det ikke betale sig med stål, der er det alu.. Sög under montering av dina däck i Hörby og vi kommer op...:)
GULVmanden Besvaret October 31, 2007 Rapporter Besvaret October 31, 2007 Nu bruger jeg ikke min Svenske bil til hverdag, kun i weekenden.... Også skal jeg købe nye dæk fordi jeg køre 25 km i en weekend og 225 km hver anden weekend.... :thumbdown Hvad med Danske ind.reg biler skal de også ha vinterdæk på???
Benzino Besvaret November 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2007 Rolig nu... Du har vel internet - det er bare at søge på "vinterdäck" eller "fälg"... Vintervejret slider lidt mere på dine fælge, men hvis du er flink til at vaske bil/fælge ofte, ville jeg ikke have nogen bekymringer med at køre med de samme fælge vinteren over. Prøv evt.: www.dackonline.se (du kanvælge at få sendt dækkene til et værksted, hvor du kan få dem monteret) Nu troede jeg på det tidspunkt jeg skrev indlægget at jeg kun havde 5 dage til at få det ordnet. Ellers kunne jeg jo ende med at skulle køre tog i en periode, hvis jeg ikke kunne nå at få nye dæk
Benzino Besvaret November 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2007 Hvis det er vintervejr med sne, frost eller is (!), skal man i perioden 1. december til 31. marts anvende vinterdæk - så tag det blot helt roligt. Kører du med trailer må trailerens hjul OGSÅ være med pigdæk, hvis den trækkende bil har pigdæk - hvormange husker lige det! Mønsterdybden på alle typer dæk må i perioden være mindst 3 millimeter og ikke blot som vanligt 1,6 De fleste som vælger at anvende bilen hele året........ har 2 sæt til bilen. Eet med sommerdæk og eet med vinterdæk. Peter www.auto-haus.se er behjælpelig, og inden du kontakter ham, finder du den rette pris på www.dackonline.se Husk at Porsche skal have dæk, der er beregnet til Porsche !!! Haha en Porsche med trailer :th2: Jeg har et helt nyt sæt 17 tommer alu mercedes fælge liggende. Kunne man bruge det eller kræver det som med dækkene en speciel type fælge? Jeg regner med at skulle bruge 17 tommer til vinter løsningen. Hvilke størrelse dæk skal jeg mon bruge? Ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Kravet til dækkene er det kun at de skal være N0 mærket?
Benzino Besvaret November 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 9, 2007 Jeg købte et sæt 17" Porsche fælger til min 911 med næsten nye dæk via Porsche klubbens køb/salg side til 8k svenske inkl transport. Så prøv der også! Edit: Der er faktisk en som sælger nogenlunde det samme som jeg købte til 8500 SEK. http://www.porsche.nu/annonser/index.htm?objectcategory=6&_types=erbjudes*&title=&description=&ID= Check lidt ned af siden. Lyder som en mulighed. Fik du dem sendt til et værksted der kan skifte dem for dig eller gjorde du det selv? Hvis man går fra 18 til 17 tommer skal man vel også få lavet en sporing?
BS Besvaret November 9, 2007 Rapporter Besvaret November 9, 2007 Skift mellem 17" og 18" kræver ingen sporing. Det kræver blot du vælger den rette profil så rulle diameteren er den samme.
Benzino Besvaret November 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 12, 2007 Haha en Porsche med trailer :th2: Jeg har et helt nyt sæt 17 tommer alu mercedes fælge liggende. Kunne man bruge det eller kræver det som med dækkene en speciel type fælge? Jeg regner med at skulle bruge 17 tommer til vinter løsningen. Hvilke størrelse dæk skal jeg mon bruge? Ved ikke helt hvad jeg skal kigge efter... Kravet til dækkene er det kun at de skal være N0 mærket? Kan det lade sig gøre? Det som er citeret i fed...
Benzino Besvaret November 26, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 26, 2007 Det er tidligere nævnt "herinde"' date=' at bilen ikke retter korrekt op, hvis der monteres dæk, der ikke har Porsche-mærkningen...[/quote'] Kan det skade bilen eller være farligt? Jeg har monteret nye hjul og har i min hast overset detaljen med N mærket. Der er Bridgestone dæk på som ikke er N-mærket. Ham der solgte mig dæk+fælge mener ikke det er et problem. Han mener blot at N mærket er en anbefaling fra Porsche. Har kørt lidt og har ikke haft problemer endnu. Men kan godt mærke der er andre dæk på
CoolAIR Besvaret November 26, 2007 Rapporter Besvaret November 26, 2007 Ham der solgte mig dæk+fælge mener ikke det er et problem. Han mener blot at N mærket er en anbefaling fra Porsche. Fundet på 10 sekunder på Google :o http://www.performance2and4.co.uk/techtips_1_n.htm Læg også mærke til at det ikke er helt lige meget om det er N0 eller N2 for eksempel - de skal passe til din model. Boxster?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu