Furland Skrevet October 27, 2007 Rapporter Skrevet October 27, 2007 Ja man skal ikke kimse af en velforberedt svensker, i dette frytelige imaginære vintervejr. Var i vores ICA Maxi i K-stad, hvor den umiskendelige lyd af friske dubb-däck skar lige i øret fra en stor V70'er.... Det er vist under de nuværende forhold de fungerer godt ikke!?!? I sidste uge havde vi et større uheld på E22, årsagen var endnu en forudseende mønsterborger, der pludselig opdagede han skulle bremse ved noget vejarbejde, hvilket hans dubb-däck så ikke var klar over de skulle, og han hamrede direkte ind i en VV lastvogn's fender med 80Km/t. Det så smukt ud på vejen, som havde man hevet en kat hen over stuegulvet i halen... De burde forbydes på biler kørende syd for nordre Blekinge.
testeren Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Jeg hørte den belastende lyd i går hernede i Malmö.....på en lokal bil så det ud til. Hvad fanden sker der for folk....måske de vil sikre sig at de ikke bliver overrasket, eller også har de fået rabat hos hjulfætteren fordi de har sat dem på udenfor sæsonen. Sidste vinter var det godt nok mange der kørte rundt med skidtet.
Toft Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 Pigdæk har jeg allerede 3 gange alene i denne uge observeret ved Statoil/Netto i Lufthavnen Svensk registrerede biler selvfølgelig, men det er jo ingen garanti for at førerne også er svenske
CoolAIR Besvaret October 27, 2007 Rapporter Besvaret October 27, 2007 men det er jo ingen garanti for at førerne også er svenske Nej det er nok mere sandsynligt at de er fra et sted nord for Stockholm
Mortimer Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Der fulgte desværre også dubbdäck med til min bil, men tænkte på, kan man ikke bare flå alle de der dupper ud så de bliver til "normale" vinterdæk ? Ellers må jeg ud og investere i 4 rigtige dæk, holder ikke med dubbdäck :D
Guest Mogens Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Hastighedsbegrænsning med dubbdäck i nogle lande !! Der fulgte desværre også dubbdäck med til min bil, men tænkte på, kan man ikke bare flå alle de der dupper ud så de bliver til "normale" vinterdæk ? Dubbdæk har en max hastighed således, at dubbene ikke "forlader" dækket. Kender faktisk eet eksempel på en dansker, bosiddende i Malmö, som har hang til at køre stærkt - dubbdäckene blev ret hurtigt til alm. vinterdæk :) Hastighedsregler og forbud i Europa: http://fpn.dk/motor/bil/article1147581.ece
Mortimer Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Dubbdæk har en max hastighed således, at dubbene ikke "forlader" dækket. Kender faktisk eet eksempel på en dansker, bosiddende i Malmö, som har hang til at køre stærkt - dubbdäckene blev ret hurtigt til alm. vinterdæk :) Hastighedsregler og forbud i Europa: http://fpn.dk/motor/bil/article1147581.ece Okay, så burde det jo også være muligt at fjerne dem selv. ingen grund til de flyver rundt og smadrer skærmkassen når jeg kører rigtig stærkt. :)
Furland Besvaret November 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret November 2, 2007 Et eller andet sted, så er der jo en konstruktionsmæssig årsag til at der findes dubbade og odubbade versioner af samme dækmodel. Det jeg mener er vel, at et dæk hvor man manuelt fjerner dubbarna, jo på et eller andet punkt er et ringere dæk end et reelt odubbad dæk? Det kan vel næppe anbefales at køre på et sådan "customised" dæk, fremfor at købe et der er udviklet til netop det formål man vil have det til at klare? Meen det vil jo sikkert virke, der er bare for mange ukendte faktorer til at jeg ville turde det stunt. Hvad med hastighedbegrænsningen er den pludseligt bortfaldet? eller bremselængde er den kortere selvom der er store huller istedet for dubbar?
bozzen Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Så har jeg bestilt nye dæk, og det blev pigdæk. Talte med stedet der jeg opbevarer mine dæk (Euromaster) og afhængigt af hvornår du kører, og s´føli hvordan du kører, så rekommenderede damen forskelligt. kører du tidligt på morgenen og sene aftener, med is og frost på vejen, så skal det være pig, kører man i myldretid og om dagen så hellere uden pig. Det blev så pigdæk for mig, da det skånske vejr med blæst og konstant is på vejen taler for pigdæk.
Guest Mogens Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Jow jow... Det blev så pigdæk for mig, da det skånske vejr med blæst og konstant is på vejen taler for pigdæk. Jamen det er jo "sån", det skal være - dækvalg ift. behov :th2: Jeg har over tid kørt ca. 1.650.000 km og aldrig ejet et sæt pigdæk ;)
spinner Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Jeg har over tid kørt ca. 1.650.000 km og aldrig ejet et sæt pigdæk ;) Med til en sådan statistik bør vel høre, hvor ofte man så er røget i uføre... ;)
Guest Mogens Besvaret November 2, 2007 Rapporter Besvaret November 2, 2007 Med til en sådan statistik bør vel høre, hvor ofte man så er røget i uføre... ;) Du tænker på crash? = 0
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu