Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Synes også der er kommet en fordobling af lejligheder til salg siden vi købte i feb. på hemnet f.eks, men priserne ligger stadig meget lavere end i KBH/omkreds Eneste ulempe jeg ser ved Sverige er sku broens pris, den skal ned og jeg håber der kommer en regulering her til nytår

Besvaret
Synes også der er kommet en fordobling af lejligheder til salg siden vi købte i feb. på hemnet f.eks, men priserne ligger stadig meget lavere end i KBH/omkreds
Jeg solgte min gamle lejlighed i februar... 80kvm og man sad i den til under 4000kr. inkl. lån. Det kan vist ikke lade sig gøre andre steder end i Sverige og den vil unægtelig stige
Besvaret

Ikke dyre huse, men alligevel Jeg skal ikke købe noget hus til hverken 3 eller 4 mio. nærmere en lejlighed til 1.5 dkk.. Eller lignende. Men hvor om alting er, så er det mange penge for mig at låne- især, hvis jeg kan se frem til at tabe penge. Og jeg er skeptisk. Desuden så er en ejendomsmægler vurdering ikke lig med en reel salgspris... langt fra endda. Jeg er egentlig bare forvirret....

Guest Supermule
Besvaret

Køb i omegnen af Malmø..... Der er priserne mere stabile og ikke så udsat for spekulation....

Besvaret
Mener du' date=' at der inde i Malmø bliver spekuleret mere og mere i boliger? Og mener du, at man inde i Malmø kommer til at se det samme fænomen, som man ser i KBH?[/quote'] Spekulation som i København kommer du ikke til at se i Malmø. De fleste bostadsrättsforeninger vil kræve at du bor i lejligheden. Man er heller ikke glad for fremleje af tomme lejligheder, medmindre man skal rejse eller lignende. Hvis du ikke har tænkt dig at købe en lejlighed for at bo der i længere tid, så skaf dig en lejelejlighed i stedet. Så slipper du også for bekymringen om på kort sigt ikke at tabe penge.
Besvaret

Jeg tror det drejer sig meget om købsprisen samt den månedlige afgift, hvis man skal tale om fald i prisen på Bostadsratter i Malmø... Jeg tror fx. at en Bostadsratt til en forholdsvis fornuftig pris og en lav afgift, vil holde prisen, da den utvivlsomt vil henvende sig til en bredere skare... Præcis som tendensen har været i Kbh og omegn... Men generelt som omtalt før i dette indlæg skal man ikke længere købe for at spekulere, men snarere fordi man ønsker et sted at bo... :)

Besvaret
Jeg tror fx. at en Bostadsratt til en forholdsvis fornuftig pris og en lav afgift, vil holde prisen, da den utvivlsomt vil henvende sig til en bredere skare... Præcis som tendensen har været i Kbh og omegn...
Tendensen i Kbh er faldende priser. Alle de gamle faldefærdige og fugtige 1v og 2v'ere er overvurderet med 30% eller mere.
Besvaret
Tendensen i Kbh er faldende priser. Alle de gamle faldefærdige og fugtige 1v og 2v'ere er overvurderet med 30% eller mere.
Nu er der jo også jævnt stor forskel på hvad en 1v og 2v koster i kbh fremfor i malmø ... tror de fleste kan sove trygt om natten her i malmø
  • 3 weeks later...
Besvaret

Hvis man lægger sin økonomi tilrette efter at man kan betale sine udgifter, og at der er luft så er der vel ikke det store at være bange for... Med mindre man regner med at flytte ind i 2 uger og så sælge for at høste en gevinst... Hvis man køber for at bo, og regner med at beholde sin lejlighed nogle år så skulle der nok ikke være den store risiko... og ligemeget hvordan man vender det, så skal folk jo bo et eller andet sted.. Og jeg vil da heller have en lejlighed på VH end Tuborg Havn - sover hvertfald mere roligt om natten, trods der bliver bygget en del - skal jo lige huske at der også ryger en del leje-lejligheder over bordet.... Men hvis det er KBH eller Malmö ja så tror jeg fordelen taler for Malmö - men det er nok mere en smagssag...

• 9 months later...
Besvaret

VH styrer :)

Og jeg vil da heller have en lejlighed på VH end Tuborg Havn
YES - og med det prisfald byggeboomet herude bl.a. har bevirket, er priserne jo blevet helt humane :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...