Jump to content

Sælger fra Blocket vil sagsøge mig!!

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

Derudover skal man vist være ret veltalende for at de ikke render med ens plader - jeg slap kun fordi jeg havde kvittering på at jeg havde betalt hvad jeg skulle (blev stoppet lige foran lejligheden - til alt "held") :D

Besvaret

Til Sup3rior.....Det er en mærkelig regel at det skal gå udover den nye ejer....

Besvaret
Den er "i trafik" - dvs. vägskatt er betalt
Det er nu ikke det jeg ser : Regnr : UGL429 BMW 530D SEDAN Användningsförbud: Ja Saldo (anv. förb.): 2310 kr Viktig information om fordonet: Fordonet har användningsförbud.
Besvaret
Det er nu ikke det jeg ser : Regnr : UGL429 BMW 530D SEDAN Användningsförbud: Ja Saldo (anv. förb.): 2310 kr Viktig information om fordonet: Fordonet har användningsförbud.
Hvor ser du det henne? Når jeg kigger slår op hos VV på "Fråga på annat fordon", står der "Fordonsstatus: I trafik (2003-10-30)" //Anders
Besvaret
Hvor ser du det henne? Når jeg kigger slår op hos VV på "Fråga på annat fordon", står der "Fordonsstatus: I trafik (2003-10-30)" //Anders
Det er hvornår bilen er blevet indreg, første gang. Der er Betald skatt t o m: 2007-10-31 ergo er den IKKE betalt og der er køreforbud.
Besvaret

Brevet jeg fik idag ser sådan ud.. FÖRBUD ATT BRUKA FORDON Du har nyligen registrerats som ägare till fordonet registeringsnummer UGL429 Enligt vägtrafikregistret har en tidigare ägare inte betalat fordonsskat för fordonet. Så länge skatten inte betalats får fordonet inte användes. Detta gäller oavsett vem som är skyldig att betala fordonsskatten. Vägverket har skickat en betalningspåminnelse til den tidigare ägaren. Har du några ytterligare frågor kan du kontakta vår kundtjänst på tfn 0771-14 15 16 Med vänlig hälsning Vägverket

Besvaret

Faktum er bare er vejskatt reglerne her er lidt tåbelige. Tidligere ejer har betalt til d. 31 okt, og Pablo overtager bilen d. 15 okt, så i princip er den regning der ikke er betalt endnu, for en periode hvor sælger ikke har bilen. Hvis jeg var Pablo ville jeg kontakt VV og få et konto nr, og så indbetale de 2310 der skyldes. Det er trods alt for den periode han har bilen !

Besvaret
Den alternative løsning: Du "avställar" bilen i et par dage, og "påställar" den igen. Hermed "nulstilles" forsikrings og skatte-systemet bag, og du kan begynde på en frisk med ny vejskat og forsikring.
Nej den går ikke,man kan ikke påstille den før den gamle gæld er betalt.. Bilen har brukande forbud dvs at man ikke må bruge bilen før at den gamle skat er betalt..Og det er lige meget hvem der ejere bilen.. Det er jo en skatte skyld...
Besvaret
Faktum er bare er vejskatt reglerne her er lidt tåbelige. Tidligere ejer har betalt til d. 31 okt' date=' og Pablo overtager bilen d. 15 okt, så i princip er den regning der ikke er betalt endnu, for en periode hvor sælger ikke har bilen. Hvis jeg var Pablo ville jeg kontakt VV og få et konto nr, og så indbetale de 2310 der skyldes. Det er trods alt for den periode han har bilen ![/quote']Lyder lidt som om sælger har ventet for længe med at sende ejerskifte-info ind, og derved "kom til" at hænge på den nye vejskat også. Sikke noget rod - og sikke en skvadderpande.
Besvaret
Nej den går ikke,man kan ikke påstille den før den gamle gæld er betalt.. Bilen har brukande forbud dvs at man ikke må bruge bilen før at den gamle skat er betalt..Og det er lige meget hvem der ejere bilen.. Det er jo en skatte skyld...
Noteret...så lærte jeg også det :thumbup:
Besvaret

Til Miriam.. Kan du skære det ud i pap en gang til..har ikke forstået det rigtigt.....sorry:new:

Besvaret
Lyder lidt som om sælger har ventet for længe med at sende ejerskifte-info ind, og derved "kom til" at hænge på den nye vejskat også. Sikke noget rod - og sikke en skvadderpande.
Jeg tror faktisk regningen på vejskat er sendt til den tidligere ejer, langt inden han sælger den, han har bare ikke lavet en aftale med køber om at det er en regning der dækker den nye periode. Men køber bør kunne se fornuften i at det er ham der skal betale, da det er hans periode. Om noget så er det måske den eneste ting der er bedre ved det danske system, der betaler men kun for de dage man har bilen, og ikke en dag mere eller mindre.
Besvaret

Til Miriam... Jeg skal nok betale den hvis det endelig er...men afventer stadig en reaktion på sælgers kommende retssag mod mig....Han vil jo i retten med mig....pågrund af det med IF....er det så ikke bedst og afvente hans reaktion....

Besvaret
Til Miriam... Jeg skal nok betale den hvis det endelig er...men afventer stadig en reaktion på sælgers kommende retssag mod mig....Han vil jo i retten med mig....pågrund af det med IF....er det så ikke bedst og afvente hans reaktion....
Det med IF gør han ikke noget videre med, så er han da direkte dum, og i princip er det også ham der skal betale denne skat. Men man kan jo argumentere mod fornuften i det, da det er for en periode hvor du ejer bilen. Du skal tænke på at du IKKE må køre i bilen, i hele denne periode. Jeg ville bare betaler skatten, og så ikke tænke mere på ham, jo det kunne lige være jeg ville tilmelde ham boksershorts ordning hos Front, så har han også lige at slås med, da det er direkte umuligt at komme ud af igen :fight:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...