Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu ved jeg ikke meget om biler, men har altid troet at der var en sammenhæng ml. bilens motorstørrelse og dens bensinforbrug. Er det virkeligt sådan at det hænger sammen?

Besvaret

en 3.0L i en fieste bruger mindre bensin end samme 3.0L gør i en BMW 5 serie. Med det mener jeg at som regel kan man regne med store motorer bruger mere end små motorer. Men bilens størrelse de sidder i har også noget at skulle have sagt. Der skal også kigges på om der skal trækkes et 4x4 eller om det bare er forhjulstræk. Så der er mange faktorer der spiller ind.

Besvaret
Det var nu også mest for at sætte et billede på af en større bil end en fiesta :D Men vi ændrer det bare til Audi A6 så :D
Men det har jo ikke noget med bilens fysiske størrelse at gøre... :confused: Motoren i en BMW 5'er serie kan sagtens anses for at være mere økonomisk end den motor der sidder i en Fiesta. Men det kommer an på hvilke kriterier man stiller op. BMW har f.eks. nogle ting som Ford IKKE har (de har sikkert ikke engang hørt om dem :p): 4/6 cylinder skift - dvs. at en motor med 6 cylindre kun kører på 4 cylindre når det kan lade sig gøre Brake Energy Regeneration - brug af bremse-energi til at drive generatoren med Auto Stop/Start - som man kender det fra Lupo'en For at komme tilbage til trådens oprindelige spørgsmål: Ja, der en sammenhæng mellem motorstørrelse og benzinforbrug - men det er ikke kun motorens slagvolumen (3.0 liter f.eks.) der er afgørende for benzinforbruget. Hvorfor spørger du, Khil?
Besvaret

Coolair, der er sådan set ikke en særlig grund til at jeg spørger. Er bare nysgerrig. Men når jeg en dag i fremtiden skal købe bil og pendle frem og tilbage fra Danmark vil det være en god viden at have. Audi A6 2,4, er den "god" mht. benzinforbrug?

Besvaret

Min 2 ton tunge MB E350 kombi, benzin, V6, 272HK kører 12km/l....... havde den nye A6 2,4 sedan (1,5 ton) i DK og den kørte 8-9km/l og var ENORM sløv... Så tingene hænger ikke altid sammen..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...