Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Imponerende ja, men hov, det er jo ikke en "standardbil", den er jo trimmet med bur, andre bremser, kompressor osv. Så i mine øjne er det ikke en "officiel" rekord. De andre på listen på nær Gemballa Porschen er jo som de kom ud fra fabrikkens side.

Besvaret

Han havde nået en bedre tid, hvis ikke han havde været nød til at bremse et lille minuts tid før målstregen, fordi morfar triller forvirret rundt og har svært ved at give plads :rolleyes: Men hurtigt det gik :cool:

Besvaret

Fejlagtigt, at der står det er rekord..... Porsche GT2 EDO Competition har kørt 7.13 på ringen. Video af et af forsøgene her:

Besvaret
Bliver sjovt når den nye M3 med 420 hk kommer i en csl version
Ja men den kommer ikke derned i tid, og det er monster hurtigt.. Jeg synes selv jeg køre ok hurtigt i min M3, Og det er fra B til B med 3 i køre jeg 8.34 og det er ikke på R dæk...
Besvaret

Lidt mere om bilen og andre rekorder på Ringen. Citat AMS: Ett par gånger har Göransson försökt slå supersportvagnarnas rekord, 7 minuter och 28 sekunder, satt av mittmotorsportvagnen Porsche Carrera GT i händerna på Walter Röhrl. En Pagani Zonda har körts på 7,33, Koenigsegg CCR har körts ytterligare en sekund långsammare. Men supersportbilarna är nu frånåkta med råge - Göranssons rekordvarv för några dagar sedan på 7,22,8 är drygt sex sekunder bättre och knappt halvminuten bättre än någon M3 CSL tidigare gjort. Bilen ska nu auktioneras ut men rekordvarvet är för evigt infört i böckerna, precis som många tidigare rekord - bland dem Stefan Bellofs rekord 1983 i en Porsche 956 på 6.11,1 som sattes under kvalet. Under sportvagnsloppet satte Bellof snabbaste varv med 6.25,9. I modern tid har Mika Häkkinen kört 7.11 med en McLaren F1 (sportbilen) och H-J Stuck har klarat 7.12 med en BMW M3 GTR, samma bil som Fredrik Ekblom tävlade med i ALMS. Fakta/BMW M3 CSL E46 2003/07 Vikt: 1427 kilo inkl. förare och 30 liter bränsle Motor: 3.2 liters rak 6:a med 10,5:1 kompression, Vortec vattenkyld kompressor, extra oljekylning, modifierat bränslesystem. Effekt: 532,71 / 0.85bar / 98 oktan Vridmoment: 483,67 / 0.85bar / 98 oktan Drivlina: 3:91 differential, sachs cinter kopplingskit, 6-växlad SMGII växelåda. Bromsar: AP Racing-ok, Performance Friction (pfc) skivor och pfc racebelägg Stötdämpare: KW 3-way justerbart racekit Framhjul: BBS 10x18 ET 40, Michelin Pilot Sport Cup R 265/35/18, 15 mm spacer Bakhjul: BBS 11x18 ET 35, Michelin Pilot Sport Cup R 295/30/18, 12 mm spacer Avgassystem: Supersprint lättvikts racingsystem, racekatalysatorer Inredning: Recaro pole position racestolar med 6-punktsbälte, FIA-godkänd lättviktsbur. Varvtider Nüburgring Nordschleife: 7.22 BMW M3 CSL Loaded 7.28 Pagani Zonda F 7.28 Porsche Carrera GT 7.32 Porsche 911 GT2 7.32 Gemballa Porsche GTR 7.34 Koenigsegg CCR 7.38 Nissan GT-R 7.39 Porsche 911 GT3 997 7.40 Porsche 911 Turbo 997 7.40 Mercedes SLR McLaren 7.40 Bugatti Veyron 7.42 Chevrolet Corvette Z06 7.42 Ford GT 7.43 Lamborghini Murcielago

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...