Markowitch Skrevet November 19, 2007 Rapporter Skrevet November 19, 2007 Annehem har fremlagt deres nye plan for deres byggegrund, der ligger op af stationstorvet. Planerne har været højtflyvende, med bl.a. Malmø Tower, der ville blive større en selveste Turning Torso. Desværre blev projektet stoppet af Annehem selv, og de har nu fremlagt en ny revideret plan i samarbejde med de danske arkitekter C.F. Møller. Pressemødet blev dækket af Sydsvenskan: http://sydsvenskan.se/malmo/article281001.ece Det nye projekt kaldes for Hyllie Point og består af nogle høje blokke der omkranser stationstorvet, hvoraf det højeste tårn bliver 95 meter højt - en halv Turning Torso, med 27 etager. Da Hyllie i forvejen er Malmøs højeste punkt, hvilket også er grunden til UFO vandtårnets placering, er der næsten ingen tvivl om at udsigten fra 27'ende etager kommer til at blive fantastisk! De følgende billeder er taget fra C.F. Møllers hjemmeside: [ATTACH]1711[/ATTACH] [ATTACH]1712[/ATTACH] [ATTACH]1713[/ATTACH] [ATTACH]1714[/ATTACH] Det nye projekt er spændende og er helt anderledes stort end jeg regnede med efter at Malmø Tower blev droppet. Især kan jeg godt lide den måde bygningerne hælder på og den bølgede fasade. Bygningerne tror jeg også kommer til at passe rigtigt godt med det omgivende byggeri, som bliver meget urbant - byagtigt, da det er stadskontorets erklærede mål at Hyllie skal fremstå som et nyt centrum i Malmø. Med dette byggeri kommer de i hvert fald et skridt på vejen :th2:
Anina Besvaret November 19, 2007 Rapporter Besvaret November 19, 2007 Rrrrrigtig interessant, bare synd man skal være logget på, for at se billederne.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu