Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Man hører en masse, og aner jo ikke hvad man skal sortere i. Dog vil jeg høre, om nogen kan give gode råd i forhold til at kigge på områder inde i malmø C, hvis man skal købe. Jeg hører, at Malmø er ved at få et problem med stigende kriminalitet. Er det rigtigt?

Besvaret
Man hører en masse, og aner jo ikke hvad man skal sortere i. Dog vil jeg høre, om nogen kan give gode råd i forhold til at kigge på områder inde i malmø C, hvis man skal købe. Jeg hører, at Malmø er ved at få et problem med stigende kriminalitet. Er det rigtigt?
Ja! :rolleye:
Besvaret
Jeg hører' date=' at Malmø er ved at få et problem med stigende kriminalitet. Er det rigtigt?[/quote']Kan du nävne en by i DK som ikke har det? (eller alle andre byer i SE for den sags skyld...) Hvor vil du hen?
Besvaret

Læs: stigende problem. Jeg skrev ikke, at Malmø havde et specielt problem med kriminalitet- Min iq rækker til mere end det. Når jeg skriver stigende problem, så er det fordi, at der så må være nogle områder i byen at foretrække frem for andre. Og et stigende problem med kriminalitet er i min bog et stort problem. Af samme grund bosætter jeg mig aldrig nogensinde i visse områder i Kbhs nordvestkvarter.

Besvaret
Læs: stigende problem. Jeg skrev ikke' date=' at Malmø havde et specielt problem med kriminalitet- Min iq rækker til mere end det.[/quote']Det betvivler jeg heller ikke;) og jeg mente såmänd også, om ikke alle byer har stigende problemer med kriminalitet... Jeg ved ikke hvad der er galt med NV, men der er da visse områder, som "folk" ikke vil bo i i Malmö også. Du vil nok i den forb. höre om Rosengården, men fx. folk herinde fra, som rent faktisk bor der, synes ikke at kunne nikke genkendede til de problemer, de hörer om i medierne, men det kan de jo selv fortälle om...
Besvaret
Og et stigende problem med kriminalitet er i min bog et stort problem. Af samme grund bosætter jeg mig aldrig nogensinde i visse områder i Kbhs nordvestkvarter.
Jeg ved ikke om dit største problem er meget kriminalitet, eller stigende kriminalitet, som er to forskellige ting. Men du kan jo prøve at læse denne artikel i Sydsvenskan: Här begås flest brott i Sverige. Ellers er de fleste glade for områder der er centrale. Se f.eks. Nørrebro, hvor der på trods af stenkastende unge, vold og tyverier, alligevel var meget vilde prisstigninger alene fordi det var "centralt" tæt på byens puls osv... Men i stedet for at gå i detaljer med hvad der gør et godt område for dig, så kan du bruge Malmø kommunes detaljerige bydelsstatistik, som kan findes her: http://www.malmo.se/faktaommalmopolitik/statistik/domradesfaktaformalmo/omradesfakta2006.4.14a154ad10e65e90c5e80001905.html Der kan være meget store forskelle på kvarterer i Malmø, f.eks. kan der godt være en MKB udlejningsbebyggelse, hvor der sker ting og sager, mens HSB foreningen med bostadrätter ved siden af, er anderledes rolig. Jeg går udfra at når folk ejer deres lejlighed værner de mere om området, men det er selvfølgelig en fordom... :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...