Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Min mand og jeg vil gerne snart have hund. Om vi køber den i SE eller DK er ikke vigtigt. Det kan være dette spørgsmål har været oppe før men min computer vil ikke rigtig med søgefunktionen lige nu og hva jeg lige har kigget på ku jeg ikke lige se det samme spørgsmål. Dem jeg købte lejligheden af sagde at når man får en hun må man slet ikke tage den med til danmark i 120 dage. Er det rigtigt?? Skal man så bare lade en lille hvalp være alene hjemme mens man er på arb i så mange dage?? Vi havde jo nemlig tænkt os at min mand tog ham med på arb, men jeg synes godt nok 120 dage er lang tid den skal være alene. Er der nogen der kan svare på det ? Mvh Melissa.

Besvaret

Hej Melissa, du må gerne tage hunden med til Danmark, du må bare ikke tage den med ind i Sverige igen medmindre den er korrekt rabiesvaccineret, har korrekt mængde antistoffer i sin blodprøve og er behandlet for rævebændelorm (tror jeg nok). Du kan rejse med hunden på et såkaldt 4-veckors-intyg som så skal fornys hos dr. dyr hver fjerde uge hvis den skal med frem og tilbage hver arbejdsdag. Se detaljerede regler her http://www.sjv.se/amnesomraden/djurveterinar/inutforselavlevandedjur/inochutforselavhundochkatt.4.52c6f10b903d789380003078.html

Besvaret

120 dage Det er ikke bare 120 dage. Man kan vaccinere dem fra 12 uger, men de fleste dyrläger anbefaler at man först gör det fra 16 uger. Så skal der yderligere gå 1-2 uger för man får svar på blodpröven. Så du skal regne med et halvt år. God fornöjelse.

Besvaret

ok men man kan vel heller ikke få en hvalp fra sin mor før den er et antal uger vel? er det ikke otte uger den skal være?? men jeg synes stadig det er lidt groft de skal være helt alene, man kan jo ik lige tage en måneds fri fordi man får en hund.. øv øv det er lige før vi bare skal købe en kat :(

Besvaret

8 uger Ja, det skal väre 8 uger. Öh, groft ? Hvad mener du. Jeg er ikke helt med. Man kan ikke lave särregler fordi folk har langt til arbejde. Og en hvalp kan heller ikke väre alene i 10 timer når den er 12 uger gammel. Så ja, måske er en kat det bedste. Uanset erdet jo heller ikke holdbart at släbe en lille hvalp over broen hver dag.

ok men man kan vel heller ikke få en hvalp fra sin mor før den er et antal uger vel? er det ikke otte uger den skal være?? men jeg synes stadig det er lidt groft de skal være helt alene' date=' man kan jo ik lige tage en måneds fri fordi man får en hund.. øv øv det er lige før vi bare skal købe en kat :([/quote']
Besvaret
man kan jo ik lige tage en måneds fri fordi man får en hund
Det kender jeg flere der gør - så tager den ene part 3 uger og den næste sine 3 uger bagefter - så de har 6 uger hjemme i starten.
Besvaret

Et godt råd Måske skal i gå ind og finde nogen hjemmesider om hvalpe köb. De forskellige kennelklubber har mange gode råd. Her vil i også kunne se at en hund ikke kan väre alene hjemme i 120 dage :D

Hej! Min mand og jeg vil gerne snart have hund. Om vi køber den i SE eller DK er ikke vigtigt. Det kan være dette spørgsmål har været oppe før men min computer vil ikke rigtig med søgefunktionen lige nu og hva jeg lige har kigget på ku jeg ikke lige se det samme spørgsmål. Dem jeg købte lejligheden af sagde at når man får en hun må man slet ikke tage den med til danmark i 120 dage. Er det rigtigt?? Skal man så bare lade en lille hvalp være alene hjemme mens man er på arb i så mange dage?? "Vi havde jo nemlig tænkt os at min mand tog ham med på arb, men jeg synes godt nok 120 dage er lang tid den skal være alene. " Er der nogen der kan svare på det ? Mvh Melissa.
Besvaret

hej skallstorp... jeg tror du har misforstået mig, jeg ved da godt en hund ikke kan være alene i så lang tid, det er jo netop det jeg ikke helt vil ha sker. Og det har jo ikke noget med særregler at gøre, jeg arbejder jo ikke længere væk en andre mennesker, jeg mener bare, når man køber en hvalp og man ikke tager den med sig på arb så er den jo alene 8-9 timer om dagen. hvis jeg kunne få den i vuggestue sammen med min søn er det jo fint nok, men jeg synes bare det ville være synd for den. Jeg kunne nu godt li kiras ide, men desværre har jeg ikke noget ferie tilgode lige nu, men det kan være vi venter så vi kan gøre sådan. Min mand gider ikke ha en kat :( Han siger de river...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...