larscph Skrevet November 25, 2007 Rapporter Skrevet November 25, 2007 Jeg forstår ikke helt det her http://www.berlingske.dk/article/20071125/danmark/111251090/ Citat fra artiklen: "Beregninger fra Saxo Bank viser, at hvis en 25-årig akademiker med en årsløn på en halv million kroner flytter til udlandet frem til pensionsalderen, så mister den danske stat i omegnen af 24 millioner kroner i skatter og afgifter." Er der nogen der kan finde den beregning noget sted? Jeg syntes da det lyder af meget med mindre man altså også tager arbejde i udlandet - men så giver det vel ikke meget mening at bo i Danmark?!
Futz Besvaret November 26, 2007 Rapporter Besvaret November 26, 2007 Der kan ikke være tale om nutidskroner for så betaler han mere i skat gennem sit liv end han tjener eller også regner saxo bank med at pensionsalderen stiger til 112 år Hvis han er 25 og pensioneres som 65 årig har han 40 år på arbejdsmarkedet endnu. Han tjener 500.000 pr. år gange 40 år = 20. 000.000,- dvs. han skylder 4 mio ved sin pension efter at have givet alt hvad han tjente hele livet til Skat™ . Lige pludselig virker Sheriffen i Nottingham som en flink, solidarisk og reel embedsmand over for Broder Tuck
bananas Besvaret November 26, 2007 Rapporter Besvaret November 26, 2007 Jeg må erklære mig enig med Futz her. Den beregning virker til at have nogen lige lovligt vilde antagelser. Problemet kommer i forbindelse med hvad man skal sætte lønstigningstakten til og hvordan skal man tilbagediskotere til nutidskroner. Hvis du i 1967 havde fortalt en postmand, hvad en postmand ville komme til at tjene i år 2007 ville han jo være gået bagover. Men det er jo at sammenligne pærer og bananer. Jeg selv ville blot antage en reallønsstigning på 2% om året - svarer til 2% inflation og 4% lønstigning. Så skulle man blive fri for at tilbagediskontere. Derved kommer den pågælden til at tjene 30,2 mio gennem de 40 år - hvis det skal give 24 mio i skat er det med et gennemsnitlig skattesats på 79% - så slemt er det vist trods alt heller ikke i DK.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu