fatboy60one Skrevet November 26, 2007 Rapporter Skrevet November 26, 2007 Hejsa. Jeg var ovre hos Franki's MC i Randers den anden dag. Jeg tænker (også!) på at købe en Benelli TnT 1130 Cafe Racer. Den forhandles ikke i Sverige, så der er ingen vej uden om, den skal købes i DK. Han fortalte mig at jeg selvfølgeligt skulle køre på danske grænseplader i 6 mdr. og derefter lade den indregistrere i Sverige. På den måde sparede jeg den svenske moms - eller rundt regnet 24.000,-! Dette havde flere af hans kunder i det sønderjyske gjort (men selvfølgeligt med den tyske moms in mende), og det var også en model man sagtens kunne bruge i det svenske. Jeg syntes bare ikke jeg har læst om det her eller i andre fora på nettet, og kan heller ikke finde noget på Google der går i dybden om emnet. Ved nogen her om det er en mulighed man kan bruge i Sverige? Med venlig hilsen Frank
larscph Besvaret November 26, 2007 Rapporter Besvaret November 26, 2007 Hmm.. Skal du så ikke bare betale den danske moms? Og momsen i DK og SE er jo den samme. Og jeg vil da tro (?) at den kan købes uden moms i DK hvis den købes som ny til eksport. Men ellers er det nogenlunde rigtigt - fra vv.se - du skal også køre 6.000 km: "Avgifter och skatter: Mervärdesskatt (moms) När du för in ett nytt fordon från ett EU-land, är du skyldig att anmäla detta till Skatteverket särskilda skattekontoret i Ludvika. Momsen ska deklareras och betalas senast 35 dagar efter datum för köpet. Momsen är 25% av bilens pris enligt faktura. Fordonet anses som nytt om något av följande är uppfyllt: det har vid köpet körts mindre än 600 mil det har varit i trafik mindre än 6 månader Exempel på när en bil betraktas som ny: 500 mil och 5 månader 500 mil och 2 år 700 mil och 5 månader "
RAG Besvaret November 27, 2007 Rapporter Besvaret November 27, 2007 Mellem linjerne læste jeg at der betales tysk moms, som er lavere. Under alle omstændigheder skal der betales en eller anden EU-moms. Og skal der betales tysk moms, og knallerten skal være min 6 måneder + 6.000 km "gammel" ved import til Sverige, er det vel lige fedt at hente en så gammel cykel i Tyskland, starte den og køre fra dag 1.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu