Jump to content

Brobizzen til leje/ samkørsel

Recommended Posts

Besvaret
Hej alle :new: Noooooooooooooooooooot nogen som har lyst til låne en bro bizz til halv pris? dvs jeg giver brobizz og halv delen af mdr. udgift, dog ikke mere end 1200 dk kr. eneste krav at brobizzen er på mit navn. jeg skal arbejde en del hjemme fra det næste mange mdr. derfor jeg kan ikke selv bruger den skriv ring
Den koster jo ikke penge når du ikke bruger den. Så hvad er grunden til du fortsat vil have registreret overkørsler på den? :confused:
Besvaret
Den koster jo ikke penge når du ikke bruger den. Så hvad er grunden til du fortsat vil have registreret overkørsler på den? :confused:
jeg har jo fortalt skatte far at jeg kører over hver arbejds dag og har allerede fået fradraget så det er lidt snyd hvis jeg ikke gøre det, derfor.
Besvaret
jeg har jo fortalt skatte far at jeg kører over hver arbejds dag og har allerede fået fradraget så det er lidt snyd hvis jeg ikke gøre det' date=' derfor.[/quote']Hvordan synes du selv lige det går!? :rolleye:
Besvaret
Hvordan synes du selv lige det går!? :rolleye:
den skal jeg lige have på dansk , HVAD mener du?? er det ikke loveligt at dele brobizzen med en anden som har brug for det??????? det forstå jeg slet ikke hvor du vil hen med det?????
Besvaret
Hvordan synes du selv lige det går!? :rolleye:
Der er da intet i vejen for at dele en brobizz. Hvis vi f.eks. havde en aftale om at køre over broen sammen, så er der jo en der skal stå for kvitteringen.... Hvis den vedkomne så er er sygemeldt i længere tid, så får vedkomne da stadig fradraget da brobizzen er benyttet ... intet ulovligt i det, Gio :)
Besvaret
Der er da intet i vejen for at dele en brobizz. Hvis vi f.eks. havde en aftale om at køre over broen sammen' date=' så er der jo en der skal stå for kvitteringen.... Hvis den vedkomne så er er sygemeldt i længere tid, så får vedkomne da stadig fradraget da brobizzen er benyttet ... intet ulovligt i det, Gio :)[/quote'] EDIT 22:13 Hvis man ikke kører over, så får man ikke fradraget af bizzen. Samkørsel eller ej. Du har jo ikke benyttet den i perioden. Og din kørepartner har jo, i forvejen, ikke noget bizz-fradrag, da det er dit navn der står på. Hvad i så deler i porten er en anden sag. Hvordan du end vender eller drejer det, så er carwash på dybt vand skatteteknisk set.
Besvaret
Ovenstående kan jeg sagtens se logikken i. Men det er jo ligesom ikke det der er tale om i den aktuelle sag. Men ok - måske jeg bare har taget skade af alle de sager med proforma-flytninger, skattefusk osv. i "ny-svenskernes" navn. Hvordan du end vender eller drejer det, så er carwash på dybt vand skatteteknisk set.
Nej carwash er ikke på dybt vand, for min ven hvis du er i tvivl om min sande histori om jeg vil dele min brobizz og det er hverken proforma-flyttninger eller skatte fusk i det. jeg har kender en del som har samme ordninger hvor skat acceptere det, det eneste som kan ikke la sig gøre er skatt fordelen , den kan nemlig ikke deles? og hvis du har taget skade at høre/se sager med proforma eller fusk, så synes jeg du skal søge hjælp. PS. hvis jeg mente noget fusk ville jeg nok ikke skrive på denne side? daaa carwash
Besvaret
jeg har jo fortalt skatte far at jeg kører over hver arbejds dag og har allerede fået fradraget så det er lidt snyd hvis jeg ikke gøre det' date=' derfor.[/quote']Du skriver du vil leje den ud for at kunne dokumentere at du (ikke) er kørt over, selvom du har arbejdet hjemme. I min verden er det skatte-unddragelse - omend på et meget lille plan. Men, som jeg også skrev, så er jeg nok bare træt af folk der snyder - og os herovre skal fise rundt og høre på alle rygterne og historierne om fusk. Kan da godt være jeg ser spøgelser - og SKAT kan sikkert sagtens undvære pengene :D
Besvaret

Du skriver i dit indlæg at du allerede HAR fået fradraget. Det har du jo ikke. Der er regnet ud hvor meget du får i fradrag ud fra de oplysninger du har givet. Hvis du ikke kører over det antal gange du har oplyst skriver du bare på din selvangivelse det rette beløb for det antal overfarter du har haft. Det er da simpelt.

Besvaret
Du skriver i dit indlæg at du allerede HAR fået fradraget. Det har du jo ikke. Der er regnet ud hvor meget du får i fradrag ud fra de oplysninger du har givet. Hvis du ikke kører over det antal gange du har oplyst skriver du bare på din selvangivelse det rette beløb for det antal overfarter du har haft. Det er da simpelt.
Ja...så er dén potte ude. Én ting er hvad der er angivet som forskud - en anden ting er den faktiske angivelse, når året er omme.
Besvaret
Jeg har fjernet mit indlæg fordi jeg læste nogen jeg nævner ikke navne tror jeg er ud på skatte fusk eller lever på proforma adresse..
Jeg har aldrig påstået du boede proforma' date= carwash. Men du vil leje din brobizz ud, for at kunne beholde dit kilometerfradrag i perioden du arbejder hjemme.... Sunddebatten er ikke et sted der skal handle om fusk og deslige. Derfor reagerede jeg. SKAT læser sikkert også med herinde :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...