Jump to content

Skjulte fejl...hvad nu?

Recommended Posts

Skrevet

Vi har efter en vandskade fået revet alt gulv af i stue etagen. Nu ser vi så i stuen at betonen er revnet fra væg til væg. Gulvet er også noget sprødt lige omkring det. Det ligner ikke en skade fra vandskaden. Jeg snakker med forsikringen men de siger man skal rette henvendelse til sælger. Tager man bare direkte kontakt til sælger og siger. sådan og sådan. Eller hvordan er fremgangs måden?

Besvaret

Hey! Jeg kan ikke svare på dit spörgsmål, men måske er revnen(/erne?) bare et udtryk for at betonen er tör:) Altså beton spräkker ofte når den törrer, men det behöver som sådan ikke väre noget problem...

Besvaret

Hvis huset er fejlbygget, og det skal bygges om for titusindvis af kroner for at forhindre fremtidige skader, så har i en sag, men en revne i et betondæk behøver jo ikke være noget alvorligt. Huse sætter sig, og hvis det ikke ligefrem er Skt Andreas Forkastningen i kigger ned i, så ville jeg bare spartle den væk. Men I kunne jo også ofre nogle tusindkronesedler, nu hvor gulvet er afe, og få en vurdering fra en fagmand. Det kunne jo være nyttigt under alle omstændigheder, og HVIS den er helt gal, vil han opdage det, og en forudsætning for at rejse et krav over for sælger er, at man har en form for faglig vurdering.

Besvaret

Betonen er ikke meter tyk. Den ligger bare ovenpå "Fyllningen" Men jeg trådte ved siden af sådan en revne og der virkede det som om at der ikke var ordentlig underlag. For jeg kunne træde det lidt ned.....og ingen kommentarer om at jeg kan træde hvad som helst ned :D

Besvaret

Vi har nogen folk fra OCAB gående lige nu og river gulv op og borer huller i betonen for at suge "fyllningen" op. Så de må kunne fortælle lidt. Takker for info.

Besvaret

Det var da hurtig aktion... Under en time fra første indlæg ;o) Jeg har også købt hus, og har også fundet nogle skjulte fejl. Har henvendt mig til sælger og fået oplysninger omkring den forsikring de tegnede i forbindelse med salget. Jeg har derefter sendt info til selskabet, men intet hørt endnu... Noget helt andet - vi har også et "problem" med gulvet, som jeg er lidt i tvivl om kunne gå som en dold fejl. Nogle steder, specielt ved dørkarme og væggene er det muligt at træde gulvet meget ned. Det virker som om de strøer gulvet ligger på ikke er stabile alle steder længere. Samtidig ved jeg at der under gulvet ligger en masse gasbeton stykker, små stykker. Disse kan også have rykket sig, og forårsage det løse gulv. Men taler vi om en skjult fejl, eller skal jeg bare droppe det og finde et gulvfirma som kan fylde skum i og derved holde gulvet på plads? Eller andre gode ideer?

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...