Gio Skrevet December 11, 2007 Rapporter Skrevet December 11, 2007 Hola folkens... Tid til at supplere garderoben lidt med en ny vinterjakke, nu når "vinteren" så småt banker på. Men - jeg er blevet lidt i tvivl om de dyre mærker egentlig er pengene værd, eller om gode gamle Helly Hansen og Haglöf´s stadig gør det fint i konkurrence med Canada Goose, M. E., North Face osv.... Hvad er jeres erfaringer på/om ovenstående? Jeg kunne gøre som så mange andre, og drøøøne ud og købe en CG Chilliwhack - men jeg ville ærgre mig senere, hvis det viser sig at de ikke er pengene værd....og det kun var ren navne-hype (sådan cirka, lidt for at overdrive...:D)
Mohlin Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Jag köper aldrig de där skitdyra grejerna, kör du med HH eller nåt snyggt från Stadium. Så kan man skita ner den och skifta ut den om några år utan att få ett panikanfall. Du betalar dyrt för de där namnen.
Sali1987 Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Peak Hipe eller North Face Mcmurdo Parka.
Zidane Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 I am not rich enough to buy cheap things! Køb dig en dyr vinterjakke så sparer du penge på længere sigt! Jeg har set en meget flot vinterjakke i Marti (tror det hedder). Der er 2 Marti butikker i Malmö centrum. Jakken er Hugo Boss, koster ca.4000 sek. Synes ikke at den er dyr. Men den er utrolig flot:th2: Den passe lige til dine alder (30+, max.39) :) Har selv 2 vinterjakker som jeg er meget glad for. Hugo Boss 3700 dkk. + Marlboro Classic 5000 dkk. Jeg undrer mig meget hvordan danskerne køber sit tøj. De fleste dansker vil heller købe noget "til hjem" end de vil købe noget tøj. Har set at mange (de fleste) danskere køber meget flot hus, dyr bil, samt tager de til Bilka og køber tøj:thumbdown I forhold til Italienere (Giovanni), Franskmænd og andre Europæere, bruger danskerne ikke så mange penge til tøj!
Mohlin Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Jeg undrer mig meget hvordan danskerne køber sit tøj. De fleste dansker vil heller købe noget "til hjem" end de vil købe noget tøj. Har set at mange (de fleste) danskere køber meget flot hus, dyr bil, samt tager de til Bilka og køber tøj:thumbdown I forhold til Italienere (Giovanni), Franskmænd og andre Europæere, bruger danskerne ikke så mange penge til tøj! Det är väl en fråga om prioritering. Jag är själv fullständigt ointresserad av kläder och mode, däremot kan jag lägga ner en liten förmögenhet på böcker. Skulle aldrig betala 5000 för en jacka. En till 1000:- värmer lika bra, och behöver inte alls vara fulare. Stadium har snygga skidkläder.
Zidane Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Det är väl en fråga om prioritering. 100% enig med dig!:th2:
Sune Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 I forhold til Italienere (Giovanni)' date=' Franskmænd og andre Europæere, bruger danskerne ikke så mange penge til tøj![/quote'] I modsætning til eks. Italienere flytter danskere hjemmefra før de bliver 35.
BS Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Har en Canada goose Parka expedition. Måske en anelse overkill her i den sydlige del af norden. Men det er satme kram! Brugte den flittigt på grønland og havde ingen probs med at holde varmen i -22 en hel dag. Selve jakken er også solid, masser af lommer og super praktisk. Med vinter jakke har jeg altid betalt hvad de koster og købt et godt mærke for de holder somregel længere tid.
Toft Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Jeg købte min vinterjakke i foråret 2005 for 1000 sek - halv pris da hylderne skulle ryddes Mærket er vist Bison, men jeg kan sgu ikke huske hvor faen jeg købte den, i hvert fald var det ikke et fancy sted. Men den er varm, praktisk og kvaliteten er god. Til gengæld står der hverken North Face, Canada Goose eller noget andet "smart" på den, men jeg overlever nok de næste 20-25 år - lige som min vinterjakke gør. Så køb du bare en god vinterjakke, til den halve pris af diverse mærkejakker :th2:
Pede Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Kunne være sjovt at se hvor mange herinde ville svare at man blot skal købe den billige og at dyrt HELT SIKKERT/100%/DEFINITIVT ikke kan betale sig hvis en debatør ønskede lidt hjælp til at finde sig en ...dadaaa...ny bil. "Ja, jeg købte engang selv en halvrusten Punto med +180.000 på bagen. Den var der ihvertfald ikke noget i vejen med. Kørte mig til arbejdet og hjem igen samt til venner og svigerfamilie i weekenden. Godt nok havde den ikke alufælge og der stod der hverken Audi, Bmw eller andet fint på den men til gengæld kunne jeg grine ad dem der spildte deres penge på den slags...jojo Lillemor - man skal ALTID bare vælge det billigste!"
Toft Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Kunne være sjovt at se hvor mange herinde ville svare at man blot skal købe den billige og at dyrt HELT SIKKERT/100%/DEFINITIVT ikke kan betale sig hvis en debatør ønskede lidt hjælp til at finde sig en ...dadaaa...ny bil. "Ja, jeg købte engang selv en halvrusten Punto med +180.000 på bagen. Den var der ihvertfald ikke noget i vejen med. Kørte mig til arbejdet og hjem igen samt til venner og svigerfamilie i weekenden. Godt nok havde den ikke alufælge og der stod der hverken Audi, Bmw eller andet fint på den men til gengæld kunne jeg grine ad dem der spildte deres penge på den slags...jojo Lillemor - man skal ALTID bare vælge det billigste!" Du lyder som en der er bitter over at du kom til at købe din Canada Goose i Kina Jeg har sgu ikke sagt at man bare skal købe den billigeste jakke! Det er jo latterligt, hvis man ikke kan give sine egne erfaringer videre til en der ønsker noget hjælp, med mindre man vil anbefale at købe blandt det dyreste på markedet Folk har forskellige behov, også med hensyn til bil.
CoolAIR Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 I modsætning til eks. Italienere flytter danskere hjemmefra før de bliver 35. Hahaha!
Pede Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Du lyder som en der er bitter over at du kom til at købe din Canada Goose i Kina Jeg har sgu ikke sagt at man bare skal købe den billigeste jakke! Det er jo latterligt, hvis man ikke kan give sine egne erfaringer videre til en der ønsker noget hjælp, med mindre man vil anbefale at købe blandt det dyreste på markedet Folk har forskellige behov, også med hensyn til bil. Kun idioter køber "mærkevarer" i Kina, Hongkong eller på det "gule marked" i Prag. Kunne aldrig drømme om det. Må være afsindigt ydmygende at ville flashe man har råd til Gucci, Burberry og AJs - og man så bliver latterliggjort fordi det STINKER af kopivare på 200 meters afstand. Fint at du gerne vil hjælpe i denne tråd men forstår ikke du insunierer at folk kun køber North Face og CG pga "der står noget smart på den". Har netop via mit arbejde fået en HH vinterjakke og vil til enhver tid foretrække at bruge min 2-3 år gamle North Face. HH virker generelt "billig" i stofferne og kvalitet. Min North Face har jeg flittigt brugt selv på de koldeste vinterdage og har ALDRIG frosset i den. Har brugt den til fodbold hvor jeg blot har iført mig en polo under og stået på stadions i timevis uden at fryse. Den er varm så det batter.
Toft Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 Fint at du gerne vil hjælpe i denne tråd men forstår ikke du insunierer at folk kun køber North Face og CG pga "der står noget smart på den". Det gør jeg skam heller ikke. Folk må købe og gå rundt med hvad de har lyst til. Jeg føler mig heller ikke trådt på af Zidane, fordi han tidligere skrev en hentydning til, at folk som mig der ikke køber dyrt tøj, vi så handler tøj i Bilka. Jeg går hverken op i tøj eller mode, og jeg har heller aldrig handlet tøj i Bilka For nogen er kun det bedste godt nok, for andre er en god jakke whatever godt nok. Og nogle køber sikkert en billig vinterjakke i Rusta hvad ved jeg... Ellers enig med dig :) PS. gik ud fra du mente: insinuerer ;)
Nulla Besvaret December 11, 2007 Rapporter Besvaret December 11, 2007 HH virker billigt !!! :thumbdown Hmm måske, men jeg har en HH ski jakke som er ca 14 år gammel, vundet i en konkurrence så jeg ved ikke helt hvad den har kostet i indkøb, men et gæt ville være 2000kr, og den ser ud som ny, selvom den er blevet brugt meget !!!!! Kunne ikke være mere ligeglad hvad navnet på jakken er bare den er lækker/varm, så må den sgu hedde ib rene.
Gio Besvaret December 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 11, 2007 *ahh*...godt med lidt lun debat i denne mørke og kolde tid :th2: Jeg overvejer nu at vente til nytårs-udsalget - godt hjulpet på vej af en god ven med nogle markante meninger. ;) Jeg har selv gode erfaringer med Helly H og Haglöfs - og ender nok op med noget i kategorien en kende under CG. Nok er det kvali, som BS skriver - men det er jo ikke Verdensmesterskabet I At Bruge Penge ;) Ja - man får hvad man betaler for, oftest. Men det er også tilladt at lade muldvarpen med lidt sund fornuft :)
Mohlin Besvaret December 12, 2007 Rapporter Besvaret December 12, 2007 Kunne være sjovt at se hvor mange herinde ville svare at man blot skal købe den billige og at dyrt HELT SIKKERT/100%/DEFINITIVT ikke kan betale sig hvis en debatør ønskede lidt hjælp til at finde sig en ...dadaaa...ny bil. "Ja, jeg købte engang selv en halvrusten Punto med +180.000 på bagen. Den var der ihvertfald ikke noget i vejen med. Kørte mig til arbejdet og hjem igen samt til venner og svigerfamilie i weekenden. Godt nok havde den ikke alufælge og der stod der hverken Audi, Bmw eller andet fint på den men til gengæld kunne jeg grine ad dem der spildte deres penge på den slags...jojo Lillemor - man skal ALTID bare vælge det billigste!" Är det inte en väldig skillnad? En billig, rostig bil kan innebära en livsfara, en billig jacka att den inte håller mer än 2 år. Dessutom är det väl ingen här som säger "det BILLIGASTE". Man säger INTE det dyraste. Jäkla skillnad. Om jag köper en ny bil så köper inte jag den dyraste - vad det nu kan vara, en Königsägg kanske - men en robust sak man kan få reservdelar till. Vanlig bil, helt enkelt. För tillfället kör vi en Golf 2 från -92 med 222.000 på mätaren och en Fiesta från -96 med 180.000. Så var inte så kategorisk Pede. Det finns andra typer än du.
benjaminsmor Besvaret December 12, 2007 Rapporter Besvaret December 12, 2007 min mand og jeg har begge to CG og Peak jakker. Så CG til når det er rigtig koldt og peak til mindre koldt, og jeg synes det er pengene værd.. Men nu er drenge modellen i CG MEGET stor i forhold til pige modellen så min mand han får det tit ret varmt. Du skal tænke sådan her: Skal du køre meget bil så glem CG for du dør af varme og du kan ikke se bagud pga den kæmpe hætte... men så kan du altid havde en jakke til bilen for CG er kanon til at gå lange ture med. Håber du kan bruge det til noget. Mvh Melissa
Gio Besvaret December 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 15, 2007 Et supplerende spørgsmål: Pris. Billigere/dyrere ved indkøb i Sverige kontra Danmark? - forudsat vi holder os til almindelige butikker og udvalg - og ikke udsalg, kollektionssalg, sidste-års-model osv.
gammeldansk Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Check lige her Jeg sværger til Craft, Helly Hansen og Tenson. Mindedes lige, at jeg havde "fået" min dejlige Craftjakke fra Højmark Rejser, fordi jeg havde arrangeret grupperejser til Østrig. Gå ind på www.hojmark.dk og ude i højre side tryk på "hojmarkshop". Her har du bl.a. Helly Hansen jakker med op til 56% rabat. Prøv størrelsen i en butik - og gå så på nettet til Hojmark. Der er alt muligt udstyr - både beklædning og andet ski-/vinterudstyr. God fornøjelse:)
Gio Besvaret December 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 15, 2007 Gå ind på www.hojmark.dk og ude i højre side tryk på "hojmarkshop". Her har du bl.a. Helly Hansen jakker med op til 56% rabat.Tak for tippet - jeg tager fluks en kigger.
Gio Besvaret January 6, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 6, 2008 Som en lille update på denne tråd, så er jeg endt op med at støtte de blå-gule farver. :D Jeg bestemte mig for en Peak Performance Hipe Parka, indkøbt i DK. Jeg var også forbi North Face-shoppen i Fields - men blev fælt skuffet over den rodebutik de holdte sig derinde. Og udvalget var noget sølle - samt så ud til at have været brugt som prøve-klude for mange gange. Ok...nu er der jo også udsalg for tiden - så de er nok bare overbebyrdede
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu