Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
hvor har i andre taget det, Sverige eller Danmark?? Jeg var i den tro indtil idag at det var klart billigst i sverige, men så fik en rådgiver slået tvivl om det i dag.
Er det noget en bank-"rådgiver" har fortalt dig? De er sælgere og ikke rådgivere. Jeg har mit lån i Sverige, da det er ca. 4 procentpoint lavere end det andelsboliglån Nordea kunne tilbyde mig.
Besvaret
hvor har i andre taget det, Sverige eller Danmark?? Jeg var i den tro indtil idag at det var klart billigst i sverige, men så fik en rådgiver slået tvivl om det i dag.
Vi har vores lån i Swedbank, alt blev ordnet af Swedbank i DK, men lånet ligger i Swedbank SE. Meget nemt.
Besvaret

Først - er spørgsmålet om det kan betale sig at optage lånet i Danmark eller i danske kroner? Uanset er faktisk mit svar : køb at bolig i Sverige finansieres bedst i SEK og i en svensk bank. Det betyder ikke at en dansk bank ikke kan bistå, men lånet bør ligge i en svensk bank (om du da ikke har ekstremt gode kontakter i en dk bank der skaffer dig særlige vilkår).

Besvaret
Først - er spørgsmålet om det kan betale sig at optage lånet i Danmark eller i danske kroner? Uanset er faktisk mit svar : køb at bolig i Sverige finansieres bedst i SEK og i en svensk bank. Det betyder ikke at en dansk bank ikke kan bistå, men lånet bør ligge i en svensk bank (om du da ikke har ekstremt gode kontakter i en dk bank der skaffer dig særlige vilkår).
Husk dog på at du så binder dig op mod DKR-->SEK vekselkurs, såfremt du tjener dine penge i Danmark. Der er dog plads til en større valuta-stigning før det ikke kan betale sig længere. (siger jeg, og kigger på mine lån i dkr :rolleye:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...