PJKB Skrevet December 23, 2007 Rapporter Skrevet December 23, 2007 Jeg har en MB E 320 og når jeg kører lige ud, specielt efter 70 km´t så trækker den til højre. Jeg har lige fået helt nye vinterdæk på og den har gjort det med 3 (på 2 forskeligge sæt fælge). JEG HAR tjekket dæktryk og de nye dæk er også afbalanceret!! Hvad kan det være??? Er klar over mange veje "helder" lift til højre så vand kan løbe i grøften, men konen´s bil gør det ikke???
Gio Besvaret December 23, 2007 Rapporter Besvaret December 23, 2007 Lyder som om din bil trænger gevaldigt til en sporing.
PJKB Besvaret December 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 23, 2007 Er det noget farligt, eller kan jeg vente et par mdr. til næste servicebesøg?? Det ikke noget der genere kørslen, medmindre man slipper rattet!
Gio Besvaret December 23, 2007 Rapporter Besvaret December 23, 2007 Er det noget farligt, eller kan jeg vente et par mdr. til næste servicebesøg?? Det ikke noget der genere kørslen, medmindre man slipper rattet!Hvad er sporing? Et køretøj er sporet korrekt, når ophæng og styretøj er i orden, og når dæk og hjul kører lige, og som de skal. Korrekt sporing er nødvendigt for et jævnt slid og præcis styring. Et ujævnt slid på for- og baghjul eller en forandring i bilens køreegenskaber eller styrerespons (f.eks. træk til den ene side) kan tyde på forkert sporing. I dag har de fleste biler et baghjulsophæng, der også kan justeres. Dit køretøj har muligvis brug for sporing af det forreste hjulpar eller alle fire hjul, afhængigt af hvilke symptomer du oplever. Den forholdsvis lille udgift til sporing af dine hjul er en god investering, fordi du kan køre flere kilometer og opnår en bedre ydelse og komfort. (Kilde: http://eu.goodyear.com/dk_dk/advice/faqcategories/faqs/balancing.jsp)
JakobH Besvaret December 23, 2007 Rapporter Besvaret December 23, 2007 Farligt og farligt... alt er jo relativt, men direkte farligt vil jeg ikke kalde det. Det er mere din pengepung der synes det er farligt. Når sporingen står forkert vil det sige at begge hjul prøver at køre en lille smule skråt/sidelæns og det er noget som hurtigt kan slide et par dæk ned, ikke på hele dækket men enten indersiden eller ydersiden af trædefladen. Eftersom du lige har fået sat nyt gummi på vil jeg råde dig til at få det kontrolleret snarest muligt, for det er dælme surt at "slide" et sæt nye dæk op i løbet af ingen tid og det er jo nok ikke de billigste dæk du kører på. Venlig hilsen Jakob
Guest Trine Besvaret December 23, 2007 Rapporter Besvaret December 23, 2007 Er det noget farligt, eller kan jeg vente et par mdr. til næste servicebesøg?? Det ikke noget der genere kørslen, medmindre man slipper rattet! Jeg havde en bil der skulle gennem syn. Var forbi værkstedet ugen før, og han bemærkede sporingen var gal. Der var svaret at den blev afvist i syn, og at jeg skulle få det gjort med det samme... at jeg så ikke ved hvor længe jeg havde kørt rundt sådan er vel en anden sag:)
PJKB Besvaret January 13, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2008 Nu har jeg fået foretaget sporing og det hjalp ikke, og de tjekkede sporingen igen på alle 4 hjul!! De har også byttet hjulene rundt og det hjalp heller ikke!!!???? Hva fanden kan det eller´s være?...... Det var Vianor der gjorde det, da MB´s maskine pt. ikke virker og de anbefalede vianor!!
MC Manden Besvaret January 13, 2008 Rapporter Besvaret January 13, 2008 Nu har jeg fået foretaget sporing og det hjalp ikke, og de tjekkede sporingen igen på alle 4 hjul!! De har også byttet hjulene rundt og det hjalp heller ikke!!!???? Hva fanden kan det eller´s være?...... Det var Vianor der gjorde det, da MB´s maskine pt. ikke virker og de anbefalede vianor!! Din bil kan være skæv ! Har den været skadet ?
Guest Mogens Besvaret January 13, 2008 Rapporter Besvaret January 13, 2008 Din bil er sikkert ok... Nu har jeg fået foretaget sporing og det hjalp ikke, og de tjekkede sporingen igen på alle 4 hjul!! De har også byttet hjulene rundt og det hjalp heller ikke!!!???? Hva fanden kan det eller´s være?...... Der behøver ikke være en fejl på bilen som sådan - det kan være dækkene. Jeg havde nøjagtig samme problem på min Opel Omega 3000 24V. Kørte perfekt på sommerhjul, men trak til den ene side på vinterhjulene monteret. Bilen blev checket i hoved og r*v men konstateredes snorlige af et yderst kompetent dækfirma i Farum (Kleemanns)
RAG Besvaret January 14, 2008 Rapporter Besvaret January 14, 2008 Et par skud fra hoften: - Check om dine nye dæk er beregnet til at rotere i en bestemt retning. Det er ofte markeret med en pil eller ligefrem i klartekst på dæksiden. - Byt eventuelt det ene hjul foran med et af de andre. Igen, hvis dækkene er rotationsfølsomme, skal du huske at få den rigtige rotationsretning med. Hjælper det ikke, kan du bytte det andet forhjul med et af de andre hjul.
PJKB Besvaret January 14, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 14, 2008 Dækkene er monteret rigtigt!! Bilen trak også til højre på nogle andre dæk/fælge som jeg har!! Puha, bliver bange for den har været skadet.....Den er tyskimporteret af en svensk forhandler, der havde den til salg!! Eller´s er den i tiptop stand..... hmmm...
Englænderen Besvaret January 22, 2008 Rapporter Besvaret January 22, 2008 http://www.mbworld.org/forums/showthread.php?t=216909&highlight=pulls Værsgo'
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu