Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har fået en Garmin Nüvi 200 i julegave. Har ikke fulgt med i de sidste 5års navigationskrig og er derfor ikke helt opdateret. Jeg har ikke pakket den ud endnu da jeg er i tvivl om det er den rigtige. Jeg kan li´ designet så der er ikke tvivl om at det bliver inden for Garmin. Men jeg vil jo helst ikke stå i Malmø og ikke kunne finde den adresse jeg søger fordi jeg ikke havde byttet den til en Nüvi 250. Eller kun have det halve af kortet fordi jeg ikke valgte en Wide model. Synes det lyder meget smart alt de store kan, men er ik lige klar over om det er værd at give penge for. En FM sender indbygget er da super smart så man får lyden ud i bilen, og telefonen også. Men hvis det betyder at man skal vælge mellem P3 eller stemmen i navien er det jo lidt ligemeget. Håber i har nogle gode forslag. Pak ud, eller byt :confused: Har ikke planer om at tage bilen og køre til Ungarn eller lign. lige pt. EDIT: Kan man tage den med på cykeltur, eller skal den have 12v

Besvaret
Håber I har nogle gode forslag. Pak ud, eller byt :confused:
Mig bekendt har den ikke TMC -> byt ;) (det havde den vi så hos Media Markt i alt fald ikke - pris kun 995 SEK)
Besvaret

Takker mange gange. Ved ikke om det betyder noget, men anede slet ikke noget om TMC, og det er jo ærgeligt først at opdage det når den ER pakket ud.

Besvaret
Takker mange gange. Ved ikke om det betyder noget, men anede slet ikke noget om TMC, og det er jo ærgeligt først at opdage det når den ER pakket ud.
Your welcome :) Valget afhænger lidt af, hvad man skal bruge navi'en til. Nuvi 200 har indbygget antenne således, at man kan ha den med sig i inderlommen rundt i byen: www.eu-computer.dk/shop/garmin-gps-navigation-539c1.html Jeg anvender en Tomtom løsning i lommen og Porsches i bilen ;)
Besvaret

Tmc Ingen tvivl om at TMC er rigtig smart, i det mindste i teorien. Man skal være OBS på det logiske faktum at det ikke er bedre end det system, der feeder data til det - og jeg syntes ikke oplevelsen af det i praksis er ufejlbarlig langt fra. Specielt her i Sverige syntes jeg syntes jeg ikke det er imponerende, det er mere undtagelsen end reglen at kø på motorvejen bliver sendt ud. I Danmark fungerer det i det store helt OK på motorvejsnettet, men også kun dér. Det er med en MFD2 navi i min Octavia.

Besvaret

Jeg vil tilslutte mig udsagnet om at TMC ikke er bedre end det udstyr der feeder TMC modulet med data. Ingen tvivl om at det så fungerer RIGTIG GODT når dataene er up-2-date!! I din situation ville jeg være lykkelig - hoppe ud i min bil og prøve mit nye navi-system.

Besvaret
Jeg vil anbefale den nye Navigon.. Superfede og brugbare Navi'er..
Jeg kan li´ designet så der er ikke tvivl om at det bliver inden for Garmin.
Den er pakket ud :th2: TMC er cool nok, men lidt lige meget hvis det som i skriver ikke virker optimalt. Jeg havde i tankerne at hvis der skete et uheld som blokerede vejen, ville den få det af vide. Men kan godt se at det nok er et mere permenent vejarbejde som efter længere tid, lang om længe bliver indberettet. Denne model er så lille så den også kan være på cyklen. Når jeg en dag meget aktivt skal bruge en gps, må en af de store modeller indkøbes. Så er der vel også sket en masse hvis det først er om 5år.
Besvaret
Den Jeg havde i tankerne at hvis der skete et uheld som blokerede vejen' date=' ville den få det af vide. [/quote'] Det gør den sådan set også, det er bare langt fra hver gang det sker. Jeg syntes det virker ret godt på motorvejene omkring København, den har et par gange "reddet" mig hvor der var sket et uheld på O3 ved alt vejarbejdet og pænt guidet udenom. Da der var uheld på broen sidst hvor jeg så godt nok holdt i køen og ventede var det også pænt markeret på kortet at broen var spærret. Men som sagt syntes jeg i praksis at det oftere er at man IKKE får besked før man holder der (eller som i Sverige, oftest slet ingen besked) og så kan det jo være ret ligemeget.
Besvaret

Gps...

Jeg syntes det virker ret godt på motorvejene omkring København, den har et par gange "reddet" mig hvor der var sket et uheld på O3 ved alt vejarbejdet og pænt guidet udenom. Da der var uheld på broen sidst hvor jeg så godt nok holdt i køen og ventede var det også pænt markeret på kortet at broen var spærret. Men som sagt syntes jeg i praksis at det oftere er at man IKKE får besked før man holder der (eller som i Sverige, oftest slet ingen besked) og så kan det jo være ret ligemeget.
Lokalt set virker radio'ens TA-funktion fint på dét punkt ;) Der skrives pt. lidt om det i nyhedsgruppen dk.teknik.satellit.navigation http://groups.google.dk/group/dk.teknik.satellit.navigation/browse_frm/thread/f71e152b1b4b9748?hl=da#dbd321aafff574fe

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...