Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hemmelig Lenovo truer Macbook Air Hemmelig Lenovo truer Macbook Air Det lader til at Lenovo er klar til at slå ud efter Air. I hvert fald hvis specifikationerne på firmaets nyeste laptops, X300-serien, er korrekte. Der er tale om en serie af laptops med en 13,3 tommer skærm i 1440 x 900 pixel opløsning, GPS, solid state drive istedet for harddisk som standard, og alt hvad man kan forvente af DVD-brænder, WiMax, usb -og ethernetporte. Det bedste er nok, at Lenovo har fået vægten ned på en vægt mellem 1,13 og 1,44 kg afhængigt af udstyr (Macbook Air vejer 1,36 kg). Laptoppen er selvfølgelig med Windows og skulle også have fire timers batteriliv. Pris og udgivelsesdato er ikke fastsat. Lenovo har ikke spildt tiden med at få en Air-konkurrent ud i forbrugernes bevidsthed, men om det klassiske ThinkPad-design kan få skovlen under Apples seneste vidunder, må tiden vise. Det lader til, at man lige bør vente og se hvad foråret byder på, før man sender sin ordre af sted til Apple Store. Indtil videre har Lenovo hverken af - eller bekræftet oplysningerne, men det er jo efterhånden velkendt, at de store firmaer bruger "lækage"-metoden til at få skabt omtale omkring kommende produkter. kilde : http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=34454

Besvaret

Jeg syntes da den er meget lækker, selvom jeg ikke lige er i målgruppen for den. Jeg slæber en 15" MacBook Pro rundt overalt, og er ikke lige klar til at opgive dens store skærm, til fordel for en 13.3" Air. 17" MBP er FOR stor til min smag, så går den fra at være bærbar, til slæb-bar. Men, jeg kan da sagtens se at Air har sin berettigelse til de brugere, der ikke kræver så meget af deres computere, som udviklere. For dem vil en Air jo være superfed, meget handy og med god batteri levetid. Jeg nyder også at min MBP har lidt flere "heste", men misunder da batteri levetiden i de nyere Apple laptops. Hvorfor folk er så ivrige modstandere af macs fatter jeg ikke ... men det gør de fleste af dem nok heller ikke selv :P Jeg går aldrig tilbage til en Windows maskine, men jeg lover ikke at jeg bliver ved med at anvende OS X ... måske kommer der en dag et andet operativ system, som jeg syntes bedre om, og så skifter jeg bare til det. Lige nu er jeg dog bare glad for at have noget "der bare virker", og som er utroligt dejligt at arbejde med i det daglige.

Besvaret

Du fatter ikke at folk er så ivrige modstandere af mac, men samtidig går du aldrig tilbage til en win pc........ har du nogensinde hørt et ordsprog der omhandler splinter og øjne? Jeg bekender mig til Win, Office, Visual Studio, MS SQL etc. for det virker , og alle andre har det, så man behøver ikke bekymre sig om kompabilitet mv.

Besvaret
Du fatter ikke at folk er så ivrige modstandere af mac' date=' men samtidig går du aldrig tilbage til en win pc........ har du nogensinde hørt et ordsprog der omhandler splinter og øjne?[/quote'] Jeg er ikke helt med på hvilket ordsprog du mener ... men du har nok ret ... brændt barn skyr ilden. Det er da dejligt at det virker for dig :-) Det virkede ikke for mig, det var ikke andet end frustrationer. OS X virker godt for mig, passer bedre til min mentalitet, etc. Jeg har ingen bekymringer om kompatibilitet ... det havde jeg til at starte med, men praksis viser at der er meget få problemer, ihvertfald for mig ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...