APGraph Skrevet January 16, 2008 Rapporter Skrevet January 16, 2008 http://www.apple.com/dk/macbookair/ Very nice Mvh A
credde Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 Spændende. Jeg er spændt på at læse langtidsholdbarheds-anmeldelser af den. Der er ikke megen plads til køling i den lille kasse der. Plus, hvordan mon holdbarheden af den meget tynde skærm er. Men flot er den da.
RAG Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 Ret beset fandtes der jo allerede en indehaver af titlen "Verdens tyndeste Notebook" før Apple lancerede denne model. (Sorry, kunne ikke lade være ...)
CoolAIR Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 Ret beset fandtes der jo allerede en indehaver af titlen "Verdens tyndeste Notebook" før Apple lancerede denne model. Hehe... insekt-knalder Jeg synes den ser flot ud - Apple har gjort det igen. Overrasket resten af computerbranchen med en kraftkarl i lækkert design... Dog er jeg - som Credde også skriver - også spændt på nogle holdbarheds-test af den (det kan der selvfølgelig godt gå lidt tid med ) og om man virkelig kan klare sig uden et indbygget DVD-drev. Den relativt lille harddisk kan også være et issue. Time Capsule er også en fed idé. Hvis hytten brænder kan man bare snuppe den med under armen og hele ens "digitale liv" (som Apple kalder det) kan fortsætte uden problemer.
Toft Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 og om man virkelig kan klare sig uden et indbygget DVD-drev. Nu spørger jeg lige dumt.. Er der ikke DVD drev i den lille nye fætter der? Skal man koble den sammen med et externt DVD drev, når man behøver dette?
mrode Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 Nu spørger jeg lige dumt.. Er der ikke DVD drev i den lille nye fætter der? Skal man koble den sammen med et externt DVD drev, når man behøver dette? Man bruger ikke DVD'er længere.. derfor er det ikke nødvendigt at proppe sin bærbare med den slags. Til gengæld har de udvilket et dvd-nasse-program så hvis man kommer i nærheden af en computer der har sådan et oldtidslevn, som en dvd, kan man via WiFi installere programmer mv. på sin MacBook Air, igennem en værts-computer med DVD. Det kaldes Remote Disc. Hvis det er for teknologisk findes der et eksternt superdrive der kan kobles til usb-porten. Hvilket også fint viser størrelsesforholdet og forklarer hvorfor der ikke er et dvd-drev indbygget :)
Toft Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 Man bruger ikke DVD'er længere.. De spil jeg spiller, der kræver den at CD/DVD'en er i spillen... Men man spiller måske ikke på en Mac? Eller hvad ved jeg, det er alligevel ikke noget for mig det der Mac halløj :) Undrede mig bare...
EBL Besvaret January 16, 2008 Rapporter Besvaret January 16, 2008 De spil jeg spiller, der kræver den at CD/DVD'en er i spillen... Men man spiller måske ikke på en Mac? Eller hvad ved jeg, det er alligevel ikke noget for mig det der Mac halløj :) Undrede mig bare... Nej det er nok ikke lige det logiske valg til en spille-computer, idet hele taget vil man vel slet ikke vælge en Mac hvis man (som jeg) holder af at spille lidt på sin bærebare i ny og næ. Til arbejdsbrug og specielt rejsebrug virker denne her dog som et oplagt valg, jeg kunne da godt selv ønske mig en. I denne her video http://www.youtube.com/watch?v=Cp8FKpGfMOw får man en meget god ide om hvad den kan og hvor tynd den egentlig og præsentationen er ikke så langtrukken som den officielle præsentation
sten_ravn Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Denne her fra Intel er lige så tynd, desuden holder den over 3 gange længere på batteriet (14 timer) og så er det en rigtig PC ;) LG har også haft en lille sag på markedet i over 1 år, så jeg kan ikke se nyskabelse meget ved den apple.
Gio Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Denne her fra Intel er lige så tynd.Hvor??....
CoolAIR Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Hvor??.... Den er så tynd at den ikke kan ses Undskyld mig, Sten Ravn. Men Apple laver ikke en "rigtig" PC fordi de laver noget der er bedre! (den kan faktisk også køre Windows - som en "rigtig" PC - hvis man absolut vil nøjes )
sten_ravn Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Ja rigtigt, de har også set dagen lys, og begyndt at putte intel CPU'er i deres maskiner :) Men en PC i mine øjne skal man også kunne bruge til lidt underholdning, der halter de stadig meget efter. Det næste bliver vel de bliver født med windows! Men tror jeg glemte link i min sidste post - http://images.businessweek.com/ss/07/05/0524_metrolaptop/index_01.htm
CoolAIR Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 http://images.businessweek.com/ss/07/05/0524_metrolaptop/index_01.htm Vis os lige hvor den kan købes...
Gio Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Vis os lige hvor den kan købes...Ja...den er vist stadig i kategorien "Vaporware". Jeg kan også kun finde info om prototyper under navnene "Intel Razr" og "Intel Mobile Metro Notebook". Forrygende specs - især batteritiden sparker gevaldig nummer! Men - lad os nu se den på en hylde inkl. prisskilt, inden vi dømmer Air´en ude ;)
credde Besvaret January 17, 2008 Rapporter Besvaret January 17, 2008 Apple's Macbook Air kommer til at koste: 12.299,- for en 1.6 GHz Intel Core 2 Duo processor 2GB memory 80GB 4200-rpm PATA hard drive Built-in 802.11n Wi-Fi2 and Bluetooth 2.1 + EDR Mens den store model (1,8 GHz) koster hele 22.208,- Intel Core 2 Duo processor 2GB memory 64GB solid-state drive Built-in 802.11n Wi-Fi2 and Bluetooth 2.1 + EDR http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=browse&mco=7B723663&node=home/shop_mac/family/macbook_air
macman Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Benchmark Mac vs PC Nu er det jo ok at man taler mod bedre vidende;) Uden forhåbentlig at fyre for meget op under religionskrigen omkring Windåse og Apple/Mac, så er den blevet væsentligt reduceret efter Apple har skiftet processor til Intel. Nu er det mere et spørgsmål om man er villig til at betale for design, en "added bonus" er OS X usability, men det er man jo ikke tvunget til at bruge. Men performance kan man ikke klage over hverken på de bærbare eller de stationære. http://reviews.cnet.com/laptops/apple-macbook-pro-2007/4505-3121_7-32465635.html?tag=prod.txt.1 http://reviews.cnet.com/desktops/apple-mac-pro-dual/4505-3118_7-32004277.html?tag=prod.txt.1 Men for at tage tråden op omkring MBA, så tror jeg personligt ikke det bliver den store succes, så skulle den have været 12" og ultra portable, udover den har for få porte ! En opgradering af MacBook Pro serien havde været mere på sin plads, gerne med en MultiTouch Trackpad og BTO Blu-Ray drev. Well just my 5 cents... for nu : )
Rene Larsen Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Tudsegammel PC tyndere end MacBook Air BTW, det er nu også muligt at købe en sleeve til MacBook Air: AirMail
credde Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Tudsegammel PC tyndere end MacBook Air BTW, det er nu også muligt at købe en sleeve til MacBook Air: AirMail Sådan, tag den Apple. Som de skriver i artiklen: "Apple kan dog holde påstanden om verdens tyndeste notebook i live ved kun at sammenligne med nutidsmaskiner og ikke sammenlinge med alle computere." Sådan spiller klaveret da ikke. Jeg har verdens hurtigste bil men kun lige hvis den er laver i 2007. Apple har lavet en tynd laptop ikke andet.
CoolAIR Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Apple har lavet en tynd laptop ikke andet. Man kunne også sige at "Apple har lavet verdens tyndeste laptop - indenfor kategorierne: Kan købes og kan rent faktisk bruges" Skal vi ikke "sluta nu" med denne ordkrig? Hvorfor har folk så ondt et vist sted over at Apple har lidt succés? Det er en udbredt holdning på min arbejdsplads blandt andet... Apple sucks!
spinner Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 Hvorfor har folk så ondt et vist sted over at Apple har lidt succés? Det er en udbredt holdning på min arbejdsplads blandt andet... Apple sucks! Ja, det er et underligt fænomen :) Siden jeg købte min første MBP for lidt over et halvt år siden, har jeg måtte høre for meget. Utroligt så mange der har holdninger om noget de tilsyneladende ikke ved noget om. Det er fair nok, at man ikke kan li Apple, men ha' dog i det mindste bare eet argument klar, når i ytrer det så kraftigt. I må forvente et opfølgende spørgsmål som "hvorfor" når i næsten står og råber, at Apple Macs og OS X er noget lort. Når de så får en demo af OS X forstummer det en smule. Og det evindelige argument med at man jo ikke kan køre de programmer man vil, er også ved at tage af. Nuvel, jeg kan ikke lige køre VS.Net og spille de fleste spil i OS X, men det er dét. Alt andet kan lade sig gøre. Og jeg er faktisk mere end tilfreds med at have mine spil i et seperat OS der ikke kan se min OS X-partitioner. Og mit udviklings-miljø i en virtuel maskine, jeg hurtigt kan geninstallere og omkonfigurere. Endnu en spand vand på deres bål, var da jeg havde min iPhone fremme for første gang, omend de forsøgte sig med noget "den bliver nok låst når version 1.1.3 kommer" og "jeg har hørt den er svær at skrive SMS'er fra". Alligevel kunne de dog ikke skjule, at de var en kende imponeret :D
Rene Larsen Besvaret January 18, 2008 Rapporter Besvaret January 18, 2008 ...Nuvel' date=' jeg kan ikke lige køre VS.Net og spille de fleste spil i OS X, men det er dét. Alt andet kan lade sig gøre.[/quote'] Du har nu ikke helt ret i at du ikke kan køre dine windows ting direkte i OS X. ;) Der findes programmet CrossOver til både Mac og Linux, hvor det er muligt at installere en form for windåse OS på Mac'en - men uden nogen form for OS licens. Der igennem kan man installere næsten alle de windåse programmer og spil man måtte ønske. CrossOver Compatibility. Man kan downloade en trial og selv finde ud af om netop de programmer/spil som man ikke kan undvære - kan køre på Mac'en.
APGraph Besvaret January 18, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 18, 2008 Nu køre ting også fint i bootcamp (win XP) og i parallels. Jeg køre selv parallels og det giver ikke nogle problemer med de behov jeg har. også er maskinen også stabil, men nok om det, nu var tråden jo om MacBook air. jeg tror ikke der finden en maskine ligende idag med samme specifikationer, vægt, processor, skærm m.m. Og tænk lige over hvor tit man egentlig bruger sit cd/dvd drev, ja det er ik mange gang. så det er da genialt man lige kan låne en andens maskines drev (også en pc´s) så lad os nu se hvordan den sælger når den kommer på gaden. Det skal nok blive et hit, så køb apple aktier i dag... og lur mig om der inden for 6 md. ik kommer en macbook pro opdatering, med mere kraft og den nye track pad. Giv aktien 10 md og den er oppe på 250 usd stk. Bare min egen påstand...
larscph Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Mens den store model (1,8 GHz) koster hele 22.208,- Intel Core 2 Duo processor 2GB memory 64GB solid-state drive Built-in 802.11n Wi-Fi2 and Bluetooth 2.1 + EDR Jow.. Men sådan en 64 GB solid-state harddisk er dælme heller ikke billig, det er vel mere eller mindre dét der er merprisen tror jeg.
Plejdrup Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jow.. Men sådan en 64 GB solid-state harddisk er dælme heller ikke billig' date=' det er vel mere eller mindre dét der er merprisen tror jeg.[/quote'] Mener at have set at 64 GB solid-state harddisk står til 999$ det er jo lige cirka 5000 kr.
larscph Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Mener at have set at 64 GB solid-state harddisk står til 999$ det er jo lige cirka 5000 kr. Hvor henne af? Dem jeg umiddelbart fandt kostede nemlig cirka det dobbelte!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu