MC Manden Skrevet January 19, 2008 Rapporter Skrevet January 19, 2008 Jeg har endelig fået aktiveret mit fiberlan. Jeg har en bærbar og en stationær pc. Den bærbar var på med det samme, men jeg kan ikke få min stationære på internettet. Jeg har forsøgt at reparere den trådløse forbindelse og det virker fint. Altså, den er på det trådløse net, men kommer ikke videre Nogle ideer ?? Det skal lige siges at den kørte 100% som den skulle på mit ADSL Den kører XP og er opdateret efter alle kunstens regler.
Carwash Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jeg har endelig fået aktiveret mit fiberlan. Jeg har en bærbar og en stationær pc. Den bærbar var på med det samme, men jeg kan ikke få min stationære på internettet. Jeg har forsøgt at reparere den trådløse forbindelse og det virker fint. Altså, den er på det trådløse net, men kommer ikke videre Nogle ideer ?? Det skal lige siges at den kørte 100% som den skulle på mit ADSL Den kører XP og er opdateret efter alle kunstens regler. Har du kigget på XP- software firewall? den blockere en gang i mellem for trafik, den kan du finde ude din Netværks indstillinger.. og helt andet hvis du slukker din Bærbare trådløs forbindelse kan den stationære pc komme på nettet? Har du inde i security på din Access point/ router enable/disablet MAC filter eller nogle firewalls regler? Carwash
koustrup Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Det tyder lidt på at du har et acc. point som du kobler op - og udbyderen så kun tilbyder dig en IP adresse. Men skriv lidt om dit udstyr, så bliver det nemmere..
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 Men skriv lidt om dit udstyr' date=' så bliver det nemmere..[/quote'] Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive... Jeg ved lige så meget om sådan noget, som en jomfru ved om sømands... .... nå.... helt anden historie :) Jeg har tjekket min firewall, ingenting... Jeg har lukket min bærbar ned, og genstartet router og stationære pc... intet... Hvis jeg laver en fejlsøgning med MSN (ved log in) så siger den at DNS og primære porte ikke er tilgængelige....Og, det ved jeg så ikke hvad betyder
Carwash Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal skrive... Jeg ved lige så meget om sådan noget, som en jomfru ved om sømands... .... nå.... helt anden historie :) Jeg har tjekket min firewall, ingenting... Jeg har lukket min bærbar ned, og genstartet router og stationære pc... intet... Hvis jeg laver en fejlsøgning med MSN (ved log in) så siger den at DNS og primære porte ikke er tilgængelige....Og, det ved jeg så ikke hvad betyder får du en IP adresse fra din Access point/ router? du kan se i din bærbar Ip-konfiguration. step bye step din bærbar skriv cmd ved Run/køre og tryk enter skrive ipconfig mellemrum /all tryk enter du får en del information og disse kan du sammenligne med din St. pc ip-konfiguration carwash
Gio Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Hvordan er din router sat op? Tildeler den lokale (LAN) IP´er, eller offentlige? (transparent, udbyderens DHCP giver førstkommende pc en ip og noterer sig MAC-adressen. Denne skal så time ud, inden én anden pc kan komme på istedet. Ergo, kun én pc er tilladt) Løsning: Din udbyder skal kun se din router og dennes MAC-adresse - og derfra tildeler du så lokale adresser v.h.a. routeren. I nogle routere kan du clone en MAC-adresse (spoofe), og derved give routeren MAC-adressen fra din bærbare - og så tillades routeren at komme på. Lettere langhåret, hvis man ikke lige har prøvet det et par gange og forstår logikken bag. :)
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 Hvordan er din router sat op? Tildeler den lokale (LAN) IP´er, eller offentlige? (transparent, udbyderens DHCP giver førstkommende pc en ip og noterer sig MAC-adressen. Denne skal så time ud, inden én anden pc kan komme på istedet. Ergo, kun én pc er tilladt) Løsning: Din udbyder skal kun se din router og dennes MAC-adresse - og derfra tildeler du så lokale adresser v.h.a. routeren. I nogle routere kan du clone en MAC-adresse (spoofe), og derved give routeren MAC-adressen fra din bærbare - og så tillades routeren at komme på. Lettere langhåret, hvis man ikke lige har prøvet det et par gange og forstår logikken bag. :) Du taler desværre sort.. Jeg har ingen ide om hvad du mener
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 får du en IP adresse fra din Access point/ router? du kan se i din bærbar Ip-konfiguration. step bye step din bærbar skriv cmd ved Run/køre og tryk enter skrive ipconfig mellemrum /all tryk enter du får en del information og disse kan du sammenligne med din St. pc ip-konfiguration carwash Jeg aner simpelthen kke hvordan jeg får tildelt IP adresser... Men, jeg ved de ikke er ens, og jeg kan ikke ping'e den stationære fra min laptop (jeg har sammenlignet vha. den metode du skrev)
Gio Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Du taler desværre sort.. Jeg har ingen ide om hvad du mener Hvordan ser dit setup ud fra stik-i-væg-> og frem til dine pc´er?
Gio Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jeg aner simpelthen kke hvordan jeg får tildelt IP adresser... Men, jeg ved de ikke er ens, og jeg kan ikke ping'e den stationære fra min laptop (jeg har sammenlignet vha. den metode du skrev)start->kør->cmd Skriv "ipconfig" (uden anførselstegn) -> og lad os høre hvad der står under "ip-adresse".
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 Hvordan ser dit setup ud fra stik-i-væg-> og frem til dine pc´er? Stik -> "fordeler leveret af Telia som også bruges til digital tv og IP telefon" -> wireless router -> PC/Laptop Laptop'en virker, så der er hul igennem .... TV og telefoni er endnu ikke prøvet
Carwash Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jeg aner simpelthen kke hvordan jeg får tildelt IP adresser... Men, jeg ved de ikke er ens, og jeg kan ikke ping'e den stationære fra min laptop (jeg har sammenlignet vha. den metode du skrev) ok under netværks opsætning kan du hakke af at den skal hente ip adresse fra en DHCP. på din st. pc. step bye step højre klik på din netværksteder/network Egenskaber/propreties her kan du se alle netkort i din pc og højre klik på din trådløs forbindelse Egenskaber/propreties og find TCP/IP og doblt. klik her kan du se om den får auto- en ip fra din Access point/ router som er en DHCP server
Gio Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Dytvask har fat den lange ende, da du selvfølgelig skal have DHCP (automatisk tildeling af ip-adresse) slået til på begge pc´er. Hvis din stationære er sat op til en fast/specifik ip, så dutter det jo nix. Din wireless router - er den konfigureret på ny, efter du har fået din nye forbindelse? Der kunne jo være brug for et par ændringer ;)
Carwash Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 Dytvask har fat den lange ende, da du selvfølgelig skal have DHCP (automatisk tildeling af ip-adresse) slået til på begge pc´er. Hvis din stationære er sat op til en fast/specifik ip, så dutter det jo nix. Din wireless router - er den konfigureret på ny, efter du har fået din nye forbindelse? Der kunne jo være brug for et par ændringer ;) nemlig.. eller hvis din access point er konf. med Mac filter og din bærbar mac-adresse er kendt men ikke din stationær . så dens mac-adresse skal også tilføjes...
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 Jeg er så heldig at jeg bor lige under rlarsen... Han har da heldigvis fået skidtet til at virke... En god kombi af fejl40 (som ikke vil bliv uddybet) og en opsætning uden DHCP.... Men, nu virker det... :th2:
Gio Besvaret January 19, 2008 Rapporter Besvaret January 19, 2008 En god kombi af fejl40 (som ikke vil bliv uddybet) og en opsætning uden DHCP :th2:*arhh*...Palle - kom nu! Kan jo være vi andre kan lære lidt af dine fejl :D
MC Manden Besvaret January 19, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2008 *arhh*...Palle - kom nu! Kan jo være vi andre kan lære lidt af dine fejl :D Ok ok ... Jeg havde sat kablet i "1. stik" på min wireless router... Det havde virket fint indtil jeg fik mit nye fiberlan.... Men, rlarsen forklarede mig (helt uden at grine) at det skal sidde i "wan" stikket.... MEN, det virkede nu fint med ADSL modem
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu