Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej allesammen Jeg er en fyr af dansk nationalitet som har en kone med udenlandsk nationalitet. Vi har været bosat i sverige i ca et år nu, da min kone har fået ophold i sverige. Vi venter på vores første barn til august 08. Kan nogen informere om hvilket nationalitet barnet vil komme til at få, dansk, svensk en helt tredje? tak Mvh AMC :new:

Besvaret

Dansk fordi faren er dansk Hej, Jeg kender til de danske regler. Jeg formoder i er gift, og derfor vil barnet som minimum have dansk statsborgerskab (indfødsret), som dog kan fortabes når barnet bliver 22 år., med mindre at barnet opholder sig i Danmark i en vis periode eller ansøger om bibeholdelse. Du kan læse mere på www.nyidanmark.dk (når hjemmesiden ellers virker) Derudover vil barnet formentlig også have din kones statsborgerskab og måske også svensk - men det kræver undersøgelse af de svenske regler og reglerne fra din kones hjemland.

Besvaret

Takker for infoen. :) Jeg var bare i tvivl, da man tit hører at barnet plejer at få samme nationalitet som moderens. I vores tilfælde vil det blive lidt problematisk, men jeg håber i hvertfald på det bedste. mvh

Besvaret
Takker for infoen. :) Jeg var bare i tvivl, da man tit hører at barnet plejer at få samme nationalitet som moderens. I vores tilfælde vil det blive lidt problematisk, men jeg håber i hvertfald på det bedste. mvh
Jamen, du har også hørt rigtigt på den vis at det følger moderens statsborgerskab hvis I ikke er gift... (så vidt jeg er informeret)... Smil, Winnie
Besvaret
Jamen' date=' du har også hørt rigtigt på den vis at det følger moderens statsborgerskab hvis I [i']ikke er gift... (så vidt jeg er informeret)... Smil, Winnie
Vi er gift, og vores børn fik mit statsborgerskab - dansk. faderen var ikke dansk eller svensk.
Besvaret
Vi er gift' date=' og vores børn fik mit statsborgerskab - dansk. faderen var ikke dansk eller svensk.[/quote'] OK, forstået på den måde at barnet kan få faderens statsborgerskab hvis I er gift... ikke skal :) Undskyld det ikke fremgik så tydeligt. Smil, Winnie

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...