Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er påske samme tid i SE som i DK? kan ikke huske det, men mener at en eller anden ferie ikke er på samme tid.. Og er der nogen her der har været et smut forbi Stockholm? Er der er en del af byen I kan anbefale man boede i, hvis man lige ville forbi en weekend?

Besvaret

Eh...ja. Påsken firas på samma tid jorden runt...där det överhuvudtaget firas alltså. Däremot är skärtorsdag inte en helg i Sverige, men i Danmark. Ang Stockholm så ska ni väl bo så centralt som möjligt om ni ska upp för en weekend.

Besvaret
Eh...ja. Påsken firas på samma tid jorden runt...där det överhuvudtaget firas alltså. Däremot är skärtorsdag inte en helg i Sverige, men i Danmark. Ang Stockholm så ska ni väl bo så centralt som möjligt om ni ska upp för en weekend.
Ok jeg var ikke sikker fordi jeg fejrer ikke påske. Men tak for hjælpen.
Besvaret

Jeg "Fejrer" heller ikke påske men tager gladeligt imod fridagene :D Men du vil opleve et BOOM af danskere i Sverige på lige netop skær torsdag da det er helligdag i DK men ikke i SE. Så mange tager over og handler. Så smut du til Stockholm onsdag aften så du har hele torsdagen og se på "åbne" butikker i :D

Besvaret
Jeg "Fejrer" heller ikke påske men tager gladeligt imod fridagene :D Men du vil opleve et BOOM af danskere i Sverige på lige netop skær torsdag da det er helligdag i DK men ikke i SE. Så mange tager over og handler. Så smut du til Stockholm onsdag aften så du har hele torsdagen og se på "åbne" butikker i :D
Haha jeg ved ikke om det overhovedet hedder at fejre det, men jeg er ikke lige opvokset i en dansk familie så nogen gange kommer der "majet dum" ord ud af min mund... Nå det er derfor vi har fri fra torsdag af, det kunne jeg heller ikke forstå siden påsken er i weekenden.. hahaha jeg føler mig rigtig smart lige nu.
Besvaret
Haha jeg ved ikke om det overhovedet hedder at fejre det, men jeg er ikke lige opvokset i en dansk familie så nogen gange kommer der "majet dum" ord ud af min mund... Nå det er derfor vi har fri fra torsdag af, det kunne jeg heller ikke forstå siden påsken er i weekenden.. hahaha jeg føler mig rigtig smart lige nu.
http://da.wikipedia.org/wiki/P%C3%A5ske Her er lidt at læse op på så :D
Besvaret

iiihhh.. hehe hvor er i nuttede, for jeg ved da godt hva påske er! haha jeg ved bare aldrig hvornår det er osv. jeg er faktisk opvokset i dk så jeg har vist fået at vide hva det er, men i fik mig til at grine lidt det er da helt ok :)

Besvaret

Enig med Mohlin, bo så centralt som muligt. Gamla Stan hvis det er uden børn og Östermalm - nær forbindelse til sporvognen mod Djurgården - hvis det er med børn.

Besvaret
Enig med Mohlin' date=' bo så centralt som muligt. Gamla Stan hvis det er uden børn og Östermalm - nær forbindelse til sporvognen mod Djurgården - hvis det er med børn.[/quote'] Fedt, godt råd der, tak! Det var lige det jeg mente med hvor. Vi ved ikke om vi tager lillemanden med når det kun er en weekend, jeg ved ikke hvor fedt det er at sidde på sit hotel kl 8 om aftenen fordi han skal sove, og så vågne kl 7 næste morgenen.... :scared: Så det bliver nok uden børn, men tak igen.
Besvaret

Der er et fint, relativt nyt, og sødt bygget hotel, hvor de lejer værelserne ud som vandrerhjem i ferieperioder. Det hedder Hotell Zinkensdamm. Ellers er der bookingmotoren Destination Stockholm http://www.destination-stockholm.se/ Advarsel mod Mornington Hotel (der ligger i et industriområde og med dårlige kommunikationer) og alt, der ligger i Kista, der er en slags Høje Tåstrup. :th2: Accome Bromma, der ligger tæt ved tunnelbana og i et rigtigt pænt område. (Jeg har aldrig selv brugt hoteller i Stockholm, men jeg har boet der i 17 år.)

Besvaret
Nu ved jeg ikke hvor gammel din 'lillemand' er men min 3årige var total vild med Stockholm. Sporvogn' date=' Skansen, Gröna Lund, Akvariet og ikke mindst Junibacken.[/quote'] Han er kun lige fyldt et år, så jeg ved ikke helt om hva han synes om det, men det er også for at komme lidt væk og slappe af, og måske sove igennem?? :)
Besvaret

Zinkendamm ligger på Södermalm en rask gåtur fra Gamla Stan, og kan godt anbefales. Hvis man er til mere luxus, kunne Hotel Reisen anbefales - det ligger i selve Gamla Stan og har f.eks. swimmingpool i kælderhvælvingerne. Selv har jeg de senere år boet udenfor city i Alvik, hvor der er et lejligheds-hotel, hvor man har eget lille køkken, bad, TV og internetstik. Der er også pc'er til låns i receptionen. Egen restaurant. Hvis man er til det meget specielle, er Hotel Långholmen et besøg værd. Det er det gamle kvindefængsel, som nu er indrettet som hotel og vandrerhjem. En spøjs oplevelse. Som allerede skrevet er det en meget god idé at gå ind på Destination Stockholms hjemmeside, og finde sit hotel dér. Der er mange penge at spare. Du kan evt. prøve at kigge på www.ulmus.dk , hvor jeg har en hjemmeside om Stockholm med en masse billeder og forslag til, hvad man kan se.:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...