Jump to content

HSB - Rejseforsikring (indbo) - HASTER

Recommended Posts

Skrevet

Hej Folkens. Jeg har lidt problemer med at tyde min standart indbo forsikring som har jeg igennem HSB, og håber andre har den samme - og kan hjælpe. Det drejer sig om rejse inden for EU med afrejse fra Kbh. - er det korrekt at hjemtransporten er dækket igennem den?? ( (Der er tale om en standart indbos forsikring, hvor der medfølger rejseforsikring - tegnet igennem HSB hos läneforsikring). Desværre er der LANG svar tid hos kundeservice, og jeg kan ikke selv tyde papierne - derfor dette spørgsmål) Ps. I bliver ikke stillet til ansvar for noget :D

Besvaret

Jeg læste netop vores indbo igennem for en måneds tid siden, da de sendte den nye police, p.gr.a de ændrede danske regler for det gule sygesikringskort. Som jeg læser og opfatter det, så dækker indboen en evt. hjemtransport af hustandens beboere. Men når du nu har snakket med dem, hører jeg gerne deres svar :) vi tager nemlig selv på en uges skiferie til Østrig om ... ja, meget snart :D

Besvaret
Jeg må indrømme at jeg heller ikke lige kan finde det med beviset nogle steder (måske noget af det de har ændret??)
Det kan være... Men, sidst jeg havde brug for min rejseforsikring, der ringede jeg til dem og fik et rejsesikringsbevis.... Men, det kan da være det er ændret. Dette var sidste år....
Besvaret

Der er noget klip-og-riv på sidste side af policen. Har den desværre ikke lige her, men der står bl.a. nummeret til SOS International, og noget hvor en læge kan skrive nogle ting... Mener at kunne huske der står en beskrivelse, a la den rlarsen linker til, på bagsiden, men er ikke sikker...

Besvaret

Vær opmærksom på at "hjemtransport" kan betyde 2 forskellige ting: 1) Hjemtransport af husstandens familiemedlemmer hvis nogen hjemme bliver syge, dør eller kommer alvorligt til skade (er dækket af de fleste rejseforsikringer) 2) Medicinsk hjemtransport i tilfælde hvor evt. behandling for sygdom kan foregå i forsikredes hjemland. Typisk ved skiskader, hvor det ikke er specielt sjovt at ligge på et fransk hospital med benene i gips i 4 uger...

Besvaret
Hej Folkens. Jeg har lidt problemer med at tyde min standart indbo forsikring som har jeg igennem HSB, og håber andre har den samme - og kan hjælpe. Det drejer sig om rejse inden for EU med afrejse fra Kbh. - er det korrekt at hjemtransporten er dækket igennem den?? ( (Der er tale om en standart indbos forsikring, hvor der medfølger rejseforsikring - tegnet igennem HSB hos läneforsikring). Desværre er der LANG svar tid hos kundeservice, og jeg kan ikke selv tyde papierne - derfor dette spørgsmål) Ps. I bliver ikke stillet til ansvar for noget :D
Den dækker rejser i hele verden op til 45 dage og også hjemtransport hvis det anses for nødvendigt. Men når det kun er for rejse indenfor EU, tror jeg ikke den er mere værd end alm. sygesikringskort ? Husk at medbringe den del af policen hvor der står "lika viktigt som passet". Her står dit forsikrings nr og div tlf nr + en del som læge skal udfylde. Har heldigvis aldrig haft brig for den, så kender desværre ikke til dens "effektivitet" hvis et akut behov for hjælp opstår.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...