Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tænkte på... kunne det være en idé med en IRC-kanal med det formål at komplementere webforummet? Her tænker jeg primært på den daglige smalltalk/hyggesnak og hurtige spørgsmål, mens de "store spørgsmål" fortsat bør behandles på webforummet af hensyn til den fornemme søgbare vidensbase, der er blevet til gennem årene (og som jo gerne skulle fortsætte med at vokse). Frederik

Besvaret
Jeg tænkte på... kunne det være en idé med en IRC-kanal med det formål at komplementere webforummet? Her tænker jeg primært på den daglige smalltalk/hyggesnak og hurtige spørgsmål, mens de "store spørgsmål" fortsat bør behandles på webforummet af hensyn til den fornemme søgbare vidensbase, der er blevet til gennem årene (og som jo gerne skulle fortsætte med at vokse). Frederik
Hvorfor?.....
Besvaret
Hvorfor?.....
Selvfølgelig fordi al kommunikation sker "live". Det har nu engang sine indlysende fordele, hvis lige sidder med et par hurtige spørgsmål eller bare vil sidde og småsludre lidt med andre øresundsdebattører. Frederik
Besvaret
Selvfølgelig fordi al kommunikation sker "live". Det har nu engang sine indlysende fordele, hvis lige sidder med et par hurtige spørgsmål eller bare vil sidde og småsludre lidt med andre øresundsdebattører. Frederik
Hvad er der i vejen med MSN?
Besvaret
Hvad er der i vejen med MSN?
Det er to vidt forskellige koncepter. MSNs (og andre IM'ers) styrke er generelt 1-til-1 kommunikation, mens IRCs styrke er gruppekommunikation. Desuden er IRC 1000 gange (og dette er vitterligt ikke nogen overdrivelse) mere konfigurérbart og fleksibelt. Meget oplagt kunne vi eksempelvis sørge for at logge al kommunikation automatisk og så indlejre dette i søgefunktionaliteten på webforummet. Kan vi sådan uden videre det med MSN? Nej, vel. IRC supporteres samtidig et hav af klienter (GUI såvel som non-GUI) på alle tænkelige platforme (vi er nu engang nogle, som ikke er Windows-brugere (eller MAC-brugere, for den sags skyld). IRC skalerer desuden væsentligt bedre og en enkelt lille IRC-server ville uden problemer kunne håndtere samtlige sunddebattens brugere. De store IRC-netværk supporterer uden videre flere hundredetusinde samtidigt aktive brugere. IRC er ganske enkelt født til group chat. Det er MSN ikke. Som sagt, det er to vidt forskellige koncepter. MSN kræver mig bekendt desuden et MSN passport (eller hvad det nu hedder), hvilket gør det mere besværligt at komme i gang for de, der enten ikke har (eller ikke vil) indlede sig på dette. Men igen, det giver nu slet ikke mening at sammenligne de to ting, men allerede nu kan jeg se, at det bliver en sej kamp op ad bakke for mig at skulle uddybe dette yderligere, så jeg tror, jeg stopper her. :) Bevares, jeg bruger da selv IM (primært Jabber, dvs XMPP-protokollen), men til dét, det er tiltænkt. Ved siden af bruger jeg så IRC til dét, det er tiltænkt. Frederik
Besvaret

Jeg kan ikke huske i al den tid jeg har været på siden her jeg har følt behov for at kunne kommunikere live med flere brugere herfra. Et andet forum jeg kommer meget på er der en chat funktion til sidens godt 2000 brugere. Jeg har ALDRIG set mere mere end 2 på den ad gangen. Kan godt se at IRC har en force når det gælder kommunikation med flere på en gang. Men tror simpelthen ikke det vil blive brugt. Behovet findes ikke, imø.

Besvaret
mener at jeg kan huske at der var en debat chat kanal for LÆNGE siden... Og den var der vist ikke den helt store tilslutning til..
Jeps - sunddebatten havde et chat-modul. Ingen brugte det.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...