Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Nåh.. Var ikke klar over hvilken model du havde kig på... Men stadig synes jeg at VW tager for mange penge for deres mærke..
Så kan man jo bare købe en Skoda :D
Besvaret

tænkte på Vw Passat VS Volvo XC70, men nok lidt unfair, og prisen er ikke helt den samme. Ihvertfald som brugt er Volvo XC70 ca. dobbelt op af passat, men XC er vel også 4x4

Besvaret
tænkte på Vw Passat VS Volvo XC70' date=' men nok lidt unfair, og prisen er ikke helt den samme. Ihvertfald som brugt er Volvo XC70 ca. dobbelt op af passat, men XC er vel også 4x4[/quote'] Passat kan du få med 4-Motion - eksempelvis som denne: http://www.blocket.se/vi/14838576.htm?ca=23_14_s Men Volvo XC70 er forholdsvis dyr som brugt, og er i mine øjne lidt af en kampvogn... Jeg ville nok gå efter en Audi A6 med Quattro i stedet (hvis pengene er til det...)
Besvaret

hehe XC70 er kun hvis jeg skulle vælge en Volvo, men undrede mig over de er så dyre, i forhold til fx passat. Men Synes det er en fed bil, uden at havde kørt i eller med i en. Eller ellers rig mulighed for at få en tur, skal bare skabe sig lidt i en brandert. så får men en tur i en fra firmaet "polis" :D Men dyr og dyr, mener jeg har set XC70'erer Diesel fra 130.000sek hvis det er 4-5 år gamle. Passat tilsvarende ligger på det halve ca :o Men mit spørgsmål gik på, hvad holder bedst VW eller Volvo, mener motormessigt, karossen osv. VW laver jo temmlig fine diesel motore som også holder.

Besvaret

Jég ville vælge en BMW diesel - den fedeste !

VW laver jo temmlig fine diesel motore som også holder.
Jeg synes, der er een væsentlig forskel - antallet af cylindre. En Volvo går langt blødere i motoren end en 4-benet VAG. Og så er automatgearkassen/kobling hos VAG berømt for ikke at kunne tåle drejningsmomentet...
Besvaret
Jeg synes, der er een væsentlig forskel - antallet af cylindre. En Volvo går langt blødere i motoren end en 4-benet VAG. Og så er automatgearkassen/kobling hos VAG berømt for ikke at kunne tåle drejningsmomentet...
Mener også Volvo havde nogen problemer med deres D5 motor og aut. gear.
Besvaret
Er der egentlig nogen erfaring med de 4-benede dieselmotorer fra BMW? Jeg overvejer lidt at finde en 120dA at lege med på et tidspunkt nemlig.... Og ellers enig, sådan en 4-benet TDI fra VAG er ikke lige det mest smooth man kunne drømme om.
Besvaret
:thumbdown: Din trold! Du kan montere et HGP KIT FI400 og DSG kan klare det....
Besvaret
:thumbdown: Din trold! Du kan montere et HGP KIT FI400 og DSG kan klare det....
Fortæl VAG det - trold ;)
Besvaret

Køw en 123d - den kører sgu fint...

Er der egentlig nogen erfaring med de 4-benede dieselmotorer fra BMW? Jeg overvejer lidt at finde en 120dA at lege med på et tidspunkt nemlig....
Vi har lige været forbi BMW i Malmö, hvor vi prøvede en BMW 123d samt en 120d aut. Perfekt at måle de 2 lige i r*ven på hinanden :)
Besvaret
Vi har lige været forbi BMW i Malmö' date=' hvor vi prøvede en BMW 123d samt en 120d aut. Perfekt at måle de 2 lige i r*ven på hinanden :)[/quote'] Yes.. Det havde jeg godt på fornemmelsen at den gør - kører fint... Desværre fås 123d vist ikke med aut, og det er altså ganske meget minus på min liste - doven måske - men jeg gider ikke fedte med gear til daglig. Men 120d kører vel alt andet lige også ganske anstændigt af en daglig-brug bil at være, gør den ikke? Var en relativt kort tur bag rattet i en 1'er for noget tid siden.. mm.. hvad kan jeg sige - man følte sig bare godt tilpas!?
Besvaret
Men 120d kører vel alt andet lige også ganske anstændigt af en daglig-brug bil at være, gør den ikke? Var en relativt kort tur bag rattet i en 1'er for noget tid siden.. mm.. hvad kan jeg sige - man følte sig bare godt tilpas!?
Nu hører jeg jo ikke til dem, der kører 110 km/t på motorvejen, ligesom jeg ér til frisk kørsel. Jég ville ikke vælge mindre end 200 hypper - automatgearet funkede imidlertid perfekt i 120d'eren. Ingen turbotøven i 123d, ligesom den trak noget bedre ved 140 km/t og op end 120d.
Besvaret
Ingen turbotøven i 123d' date=' ligesom den trak noget bedre ved 140 km/t og op end 120d.[/quote'] Hmm... Er nok nødt til at prøve en tur i en 120d aut en dag og se hvordan den fungerer for mig! Selv om jeg jo selvfølgelig aldrig kører for stærkt *indsæt glorie her* må jeg jo erkende at jeg savner lidt træk i min 140 hestes TDI'er ved rimelig motorvejshastighed. 110 km/t sharp på motorvejen bliver man stresset af heroppe fra - det passer hverken til yder eller indersporet - plejer mest bare at følge trafikken og passe på alle tilkørslerne ved Lund.... ;) Og så skal BMWs automatgear i øvrigt ikke ha' skiftet olie i tide og utide til flere 1000 kroner som DSG skal.
Besvaret
Hmm... Er nok nødt til at prøve en tur i en 120d aut en dag og se hvordan den fungerer for mig!
Det er blot at køre derud (Förenade Bil) - de er vilde med at låne bilerne ud. Så kan du jo slutte af med at teste deres BMW 335 coupe !!
Besvaret
Så kan du jo slutte af med at teste deres BMW 335 coupe !!
Been there!!! Super lækker bil som tvinger en til at få den ondeste benzin økonomi. Kører som en perle, og dens aut. gearkasse har jeg ikke prøvet bedre. Eneste problem for denne bil samt resten af BMW's modeller er deres appelsinhuds lackering. Tror ikke jeg vil kunne leve med det!
Besvaret
Been there!!! Super lækker bil som tvinger en til at få den ondeste benzin økonomi. Kører som en perle' date=' og dens aut. gearkasse har jeg ikke prøvet bedre. Eneste problem for denne bil samt resten af BMW's modeller er deres appelsinhuds lackering. Tror ikke jeg vil kunne leve med det![/quote'] Jeg pendler i en 335i aut. den går da over 10km/l:th2: og ingen antydning af appelsinhud....;)
Besvaret
Det er blot at køre derud (Förenade Bil) - de er vilde med at låne bilerne ud.
Yes.. Det vil jeg gøre - og de har en 120d med aut dernede?
Så kan du jo slutte af med at teste deres BMW 335 coupe !!
Ahja... Nice... :th2: Er problemet ikke lidt at hvis man har kørt en tur i sådan en så må man bare ha' en? Hehe...
Besvaret
Jeg pendler i en 335i aut. den går da over 10km/l:th2:
Det var sgu da ret godt! Hvor pendler du fra/til? Der er begyndt at ske noget med benzinøkonomien i deres biler, 530i er jo også ved at være helt anstændig mht benzinforbrug.
Besvaret
Jeg pendler i en 335i aut. den går da over 10km/l:th2: og ingen antydning af appelsinhud....;)
Måske maleren havde en god dag da han malede din BMW;) Næste gang du er hos BMW, så prøv at kigge nærmere på deres lackering. Mindst 9/10 af de biler som står indenfor, vil du kunne se "rynker/bobler" i lakken. Ses tydeligt på de ny pudsede biler med metallic lack, hvis man går tæt på.
Besvaret
Yes.. Det vil jeg gøre - og de har en 120d med aut dernede?
Ja det skrev jeg jo ;)
Besvaret
Måske maleren havde en god dag da han malede din BMW;) Næste gang du er hos BMW' date=' så prøv at kigge nærmere på deres lackering. Mindst 9/10 af de biler som står indenfor, vil du kunne se "rynker/bobler" i lakken. Ses tydeligt på de ny pudsede biler med metallic lack, hvis man går tæt på.[/quote'] Jo du har da ret, har selv set nogle grelle eksempler - dog ikke kun på BMW, mon ikke det skyldes den såkaldte miljølak, de fleste fabrikker anvender i dag. For det meste Malmö - Lyngby Jep, man kan vel næppe være utilfreds med med et snit på over 10 i en 306hk bil - selv er jeg overrasket over den går så langt.:th2: Den nye 272hk benziner i 330i og 530i kan vist holde en 13-14 km/l i snit, ret godt gået efter min mening. Jeg overvejer dog en af dieslerne næste gang.:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...