Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skulle finde pris på 10 tours klippekort fra Amager Center til Malmö C... Kan man bruge også dette kort i Metro? F.eks.: Amager Center - Kastrup (Metro) og videre med tog til Malmö C Er der nogen der kende prisen eller link? Har prøvet på dsb.dk men den kan ikke vise prisen til udenlandet :( Tak :)

Besvaret
Jeg skulle finde pris på 10 tours klippekort fra Amager Center til Malmö C... Kan man bruge også dette kort i Metro? F.eks.: Amager Center - Kastrup (Metro) og videre med tog til Malmö C Er der nogen der kende prisen eller link? Har prøvet på dsb.dk men den kan ikke vise prisen til udenlandet :( Tak :)
Så vidt jeg ved finder der ikke klippekort over øresund.
Besvaret

DSB's oldtids-klippekort system er simpelthen en skandale anno 2008 :thumbdown Hvad fanden ligner det at man stadig skal købe diverse klippekort med forskellige antal zoner, når man kan skele over til den anden side af broen og se hvordan (hvor smart) Skånekortet fungerer?! De burde droppe de LATTERLIGE klippekort, og så bare implementere Skånekortet, evt under et andet navn. HVOR SVÆRT KAN DET VÆRE????? Altså, man kan rejse fra Skåne til mange steder i StorKøbenhavn på sit Skånekort. Men man kan ikke rejse fra StorKøbenhavn og over broen på de fucking tåbelige klippekort! Ja, altså bortset fra det komplet hjernedøde Øresundsklippekort med 5 returrejser. For det første gælder det kort kun til DK-SE-DK, og altså ikke SE-DK-SE, da der selvfølgelig ikke eksisterer stenalderklippekortmaskiner i Skåne. For det andet er hvert klip et returklip, hvor flexibelt er det lige? For det tredje SKAL returrejsen tilbage til DK ske inden for 48 timer, hvor flexibelt er det lige? DSB's klippekort politik kan pisse mig fuldstændig af, især når man står i en brandert og skal hjem om natten, og der IKKE lige findes et sted du kan anvende dit Skånekort i København :mad: Men så er det jo heldigt at togkonduktøren kan give en valget mellem at stå af i Lufthavnen, og købe billet med Skånekortet der, men så kører toget og man skal vente en time til næste tog. Eller man kan købe en natbillet i toget af konduktøren til 190 SEK for at komme til Svågertorp :thumbdown De må kraftedeme snart vågne op hos DSB n98.gif

Besvaret
og der IKKE lige findes et sted du kan anvende dit Skånekort i København
man kan bruge sit skånekort på KBH hovedbanegård, så man har begge muligheder på den danske side, men ikke den svenske ;-) 5 tursklippekortet er perfekt til weekendsture
Besvaret
man kan bruge sit skånekort på KBH hovedbanegård
Ja det ved jeg godt! Men det hjælper ikke meget de timer om natten KBH H er lukket ned pga rengøring, og det hjælper slet ikke hvis du står et andet sted i København og skal med det offentlige til Sverige :thumbdown
5 tursklippekortet er perfekt til weekendsture
Ja det er vel nok dejlig flexibelt, det kort der :thumbdown
Besvaret

Enig med Toft i, at femturtsreturkortet er håbløst ufleksibelt. Hvis man bor i Skåne, hvad mange gør, kan man jo ikke bruge dem til weekendturen, men skal planlægge at tage afsted hjemmefra igen inden for de to døgn. Jeg synes det ville være fint, hvis Skånetrafiken satte et par ekstra automater op, så man kunne bruge rabatkortet, men de kan jo ikke dække hele HT-området med automater. Derimod synes jeg, at man skulle kunne køre til Malmö på et almindeligt HT-DSB-klippekort alle zoner. Enkelt, logisk og kundevenligt - derfor vil det aldrig ske. :cry:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...